Ogólnie o C-klasie - archiwum - Demontaż przedniego zderzaka
zetes - 29 Maj 2008, 23:34 Temat postu: Demontaż przedniego zderzaka Witam wszystkich! Sprawdzałem w "szukajce" ale niestety nie znalazłem informacji nt. demontażu przedniego zderzaka. Rudzielec zaatakował błotniki w newralgicznych miejscach i koniecznie trzeba coś z tym zrobić. Chcę się za to zabrać samemu więc liczę na podpowiedzi kolegów, którzy to już robili. Na co należy zwrócić uwagę, żeby czegoś nie popsuć?
Kowal - 30 Maj 2008, 06:02
Z działu download ściągnij sobie książkę "sam naprawiam samochód" na stronie 207 będziesz miał opis jak zdjąć zderzak przedni
bajdziu - 30 Maj 2008, 09:13
4 mocowania jak dobrze pamietam, dwa z przodu pod maska, po jednym w nadkolach, po sciagnieciu kola odkrecasz oslony i masz tam sroby, sciagnij podrecznik
Adaśko - 30 Maj 2008, 09:23
Masz w zderzaku jak otworzysz maskę dwie nakrętki, poniżej w kratce wlotu dwie nakrętki, z dołu trzeba odkręcić wszystkie wkręty które trzymają plastiki ochronne do zderzaka, pod nadkolami z przodu jak odchylisz i włożysz rękę wyczujesz taki język, trzeba go odchylić i zderzak wypchnąć. Kół nie musisz zdejmować, ani żadnych nadkoli.
[ Dodano: 30 Maj 2008, 09:31 ]
Tak mam w swoim po lifcie, a tu strona książki chyba przed liftem.
Sebo2000 - 4 Styczeń 2010, 19:09
witam.
Pragnę odświeżyć temat, mianowicie jak zdjąć ten zderzak? Czy niezbędne jest zdejmowanie nadkoli? Książkę ściągnąłem, ale jakoś nie widzi mi się kół ściągać, szczególnie że nie mam jak.. :/ mógłby mi ktoś przybliżyć opis kolegi Adaśko, opierając się o jakieś fotki czy po prostu jakoś jaśniej to napisać?
red-dj - 4 Styczeń 2010, 19:15
witam Sebo2000
jeśli Twoja Celinka jest po lifcie to: podnosisz maskę i masz dwie śruby koło przednich lamp (dokładnie na wprost jak popatrzysz, trzymają również te lampy), dwie kolejne są za zderzakiem, tzn. musisz odchylić wloty powietrza w zderzaku (te co są po wewnętrznej od zaślepek od niby kratek na przeciwmgielne).
sorki za opis ale opisuje proces jak robiłem to u siebie prawie rok temu.
Camel- - 4 Styczeń 2010, 19:18
I uwaga na przednie nadkola, bo lubią być dobrze zaczepione o zderzak No i podkręceniu wszystkich śrub (tych od dołu co trzymają przednie nadkola też!) ciągniemy zderzak do przodu
red-dj - 4 Styczeń 2010, 19:22
tu zrobiłem rysunek co do tych śrub - jak dobrze pamiętam te pierwsze
- A to śruby przy lampach przednich
- B odchylasz ten kawałek zderzaka - jęsli po lifcie i masz czysty dostęp do pozostałych dwóch śrub
życzę powodzonka i oby pomógł mój prosty szkic
Sebo2000 - 5 Styczeń 2010, 20:51
o, super dzięki za pomoc!! na pewno się przyda na dniach wezmę się za robotę
kielak - 5 Styczeń 2010, 21:55
dołączam się, czy na błotnikach (zaznaczylem) nie ma jeszcze srub? (C)
Camel- - 6 Styczeń 2010, 15:41
Nie, jedynie tam mogą trzymać zatrzaśnięte przednie nadkola, które są przykręcone do zderzaka z przodu od dołu (mniej wiecej w okolicach liter B).
red-dj - 6 Styczeń 2010, 17:21
u mnie nie ma żadnych śrub (chyba że poprzedni właściciel coś majstrował); jedynie są tam - od spodu - 2 śruby na przodzie i 2 z ciut dalej = razem 4 śruby, które trzymają osłonę silnika
opisuje to tak jak pamiętam i widziałem u siebie podczas roboty przy zderzaku i wymianie połamanej osłony
Camel- - 6 Styczeń 2010, 19:00
Hmm. No ja nie mam oryginalnych osłon, ale zderzak mam oryginalny. W osłonach jak i w zderzaku są otwory na skręcenie tych obydwu rzeczy i mam je skręcone... Hmm...
red-dj - 6 Styczeń 2010, 23:30
mój przedni zderzak też jest originalny (oglądałem calutki) i nie zauważyłem by poza szynami - na które trzeba zderzak wsunąć przy nadkolach - oraz 4 śrubami opisanymi wyżej (jpg) było coś jeszcze co GO trzyma
chyba że czujnik od mierzenia temp zewnętrznej
pozdrawiam
jakubgruby - 7 Styczeń 2010, 14:59
hmm czy jest różnica przed fl a po fl ?
|
|
|