To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Otwieranie modułu silnika benzynowego PMS - BOSCH, SIEMENS

Camel- - 1 Czerwiec 2008, 14:16
Temat postu: Otwieranie modułu silnika benzynowego PMS - BOSCH, SIEMENS
Witam,

może ktoś z Was próbował naprawić, albo chociaż zajrzeć do uszkodzonego modułu (komputera) silnika?

Mój jest uszkodzony - jak się domyśliłem po firmach naprawiających - bardzo "fajnie" bo popularnie, czyli sterowanie jedną cewką uległo w gruzach ;)

Mam problem ze ściągnieciem tego wierzchniego plastiku. Proszę o pomoc :)


Przemek - 1 Czerwiec 2008, 18:51

Czesc

Kiedy sie uszkodzil? teraz czy jeszcze przed zlotem w Boszkowie ? Ja w c180 mam taki sam modul i niewiem czy w nim twki problem czy w przepustnicy ze nie ma sterowania na wolnych obrotach obrotow biegu jalowego - tak wyszlo po diagnostyce firmowym testerem Mercedesa.

Jakie objawy sa u Ciebie ? Na allegro widzialem aukcje z oferta naprawy takich sterownikow ale nie mam pojecia ile moze to kosztowa ?
Slyszalem ze moduly nie sa rozbieralne i potrzebna jest wiedza i sprzet aby rozsciac ten sterownik i dostac sie do srodka.....

Pisz na bierzaco jak sytuacja wyglada bo jestem ciekaw

PS
Na zlot mialem zabrac juz klucze torx i poprosic kogos z forumowiczow a chwilowa zamianke modulu i sprawdzenie czy wlasnie on jest powodem braku pelnego wysterowania obrotow - :( ALE ZAPOMNIALEM

Camel- - 1 Czerwiec 2008, 19:19

Przemek, w zeszłą środę.

Od C180 do 220 w zasadzie są takie same moduły, tylko troche z innymi bebechami i ewentualnie jeszcze z opcją immobilizera.
Jak tak patrzę na tąfotkę (moduł Siemens) to są cztery torxy jak mówisz, więc pewnie otworzyć go to żaden problem, a ja mam Boscha i wygląda identycznie, tylko kompletnie nie ma tych czterech śrub od góry.

Co do wolnych obrotów - powiem szczerze, że to nie pierwszy przypadek właśnie takich problemów i ponoć też inni mówią, że to problem komputera. Moim zdaniem nie. Trzeba sprawdzać wszystko, a na końcu komputer ;)

U mnie to brak iskry na dwóch cylindrach, czyli sterowanie jednej z cewek (1 i 4 cyl).

[ Dodano: 1 Czerwiec 2008, 19:27 ]
Przydałyby mi się fotki rozebranego Boscha. :)

Nex@pl - 1 Czerwiec 2008, 19:39

Ja bym opalarką podgrzał- jezeli jest klejony łątwiej będzie go otworzyć, zapewne także ma zatrzaski - jednym słowem nie otworzysz bez uszkodzenia obudowy w mniejszym lub większym stopniu. Tak samo jak ja naprawiałem swój moduł wentylatora - otworzyć żaden problem, ale złożyć juz gorzej :)
Przemek - 1 Czerwiec 2008, 21:47

Ja mam Siemensa ale nie ma śrubek ktorymi mozna rozkrecic obudowe i dostac sie do srodka. Kiedys czytalem na necie ze robi to kilka firm w kraju i ze roscinaja obudowe. Pisali ze poczatki byly ciezkie i wiele razy uszkodzili modul wiec lepiej moze nie probowac .....

Co do mojego problemu z obrotami to jest to najprawdopodniej wina modulu albo elektroniki przepustnicy. Dwa przewody co ida do przpeustnicy bezposrednio do silniczka krokowego nie daja impulsow i wysterowania. Reszta funkcji przepustnicy dziala prawidlow- tzn widzi polozenie, dziala styk biegu jalowego itp. Potwierdzil to drugi fachowiec co ma Star Diagnose - diagnozowalismy i wszsytkie parametry czytalo ale brak wysterowania i pracuje w trybie awaryjnym. Co do konkretnej diagnozy to musialby pogrzebac w instalacji i zrobic bezposrednie pomiary miernikiem i oscyloskopem ale nie bylo czasu na to i odpuscilem sobie.
Auto jezdzi i pali - problemy sa na zimnym silniku - jak odpalam to musze noge na gazie trzymac i chwile go rozgrzac aby nie przygasal.

Moze ktos mial takie problemy ?

ozim - 1 Czerwiec 2008, 22:20

Jak go otworzysz to możesz od razu szukać drugiego.
Miałem taki moduł z tym samym numerem. Był uszkodzony mechanicznie więc już tylko z ciekawości go rozkręciłem. Po zdjęciu pokrywy porozrywasz wszystkie druciki (a jest ich sporo).
Zdecydowanie odradzam.

Camel- - 2 Czerwiec 2008, 05:39

Dzięki ;) Ale jeszcze troche powalcze z nim i najwyżej go odeśle do firmy "regenerującej"...
Przemek - 2 Czerwiec 2008, 09:54

a ile magicy chca za regeneracje ?
ozim - 2 Czerwiec 2008, 10:05

Zapytaj w Autoelektronika Piaseczno.
papuga911 - 13 Sierpień 2008, 01:13

Z Piaseczna chciał 1800zł poźniej chciał 2200zł więc go olałem bo strasznie ściemniał,a kupiłem za 1400zł z anglika od uczciwego kolegi z okolic Torunia.
dj_bovorta - 13 Sierpień 2008, 08:12

Przemek, Ja mam to samo kolego , komputer diagnoza brak zasilania silniczka wolnych obrotów :cry: borykam sie z tym problemem dłuższy czas i właśnie chciałem zrobić podmiankę żeby sprawdzić czy sterownik silnika jest dobry czy to jego wina braku zasilania, może kolega Przemek, już doszedł cokolwiek co i jak :?: byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś podpowiedzi co i jak .Mój to jeszcze tak miał że w ogóle nie miał wolnych obrotów musiałem podkręcać na śrubie zdeżakowej od przepustnicy ( innej opcji nie było a autem musiałem jeżdzić a nie żeby stał pół roku u mechanika i sie drapać po głowie o co chodzi ) wiem że przez te podkręcenie obrotów bede musiał coś tam ustawiać jak już silniczek regulujący wolne obroty zadziała ale kiedy zadziała za jaką przyczyną i czy w ogóle kiedykolwiek dojdę co jest przyczyną BRAKU ZASILANIA :arrow:
Przemek - 13 Sierpień 2008, 15:51

Czesc

Dokładnie to samo u mnie jest i tez lekko podkręciłem śrubę w przepustnicy aby miał większe obroty jak jest zimny i nie gasl.
Na razie jeżdżę tak jak jest - nie zauważyłem aby palil wiecej czy cos tego typu. Jedyny dyskomfort to brak "ssania " uciazliwy na zimnym silniku bo auto w pierwszej minucie pracy na wolnych obrotach potrafi przygasać.

Camel- - 13 Sierpień 2008, 16:29

Mówiłem sobie przed zlotem, że wezme mój stary rozebrany komputer, wezme wezme i nie wziąłem :)

Musze go teraz poszukac i zrobić zdjęcia ;)

gumolyt - 15 Wrzesień 2008, 18:12

Panowie mam pytanie tej zaznaczony przeze mnie element do czego służy bo jakoś nie moge dojść co to za ustrojstwo?
Przemek - 15 Wrzesień 2008, 20:10

To jest "kapsel" - kiedys bylo opisywane na forum, chodzi chyba o rodzaj tanoowanego paliwa, jest kilka rodzai tych kapsli - oczywscie sa one wymienne. W Polsce przy kiepskich paliwach nie ma sensu zmieniac na taki stosowany do bardziej wysokooktanowych paliw np PB98 czy inne lepsze Vipover .

Na podstawie tego kapselka ( w srodku to chyba opornik) sterownik dobiera lepsze parametry wtrysku wprzypadku tankowania paliwa lepszej jakosci.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group