To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - tryby pracy automata S-standart E-economy

MARR - 22 Wrzesień 2006, 15:30
Temat postu: tryby pracy automata S-standart E-economy
Witam wszystkich szanownych forumowiczów i fanów gwiazdy :D :D :D :D :D
Jestem na forum pierwszy raz i jak to na forum proszę o porade, odpowiedź :D :D
Jestem posiadaczem MB C180 95r. z utomatem :D Chciałem zapytać posiadaczy takowych
skrzyń czy powinna być wyraźnie zauważalna różnica w pracy skrzyni w zależności od włączonego trybu : S-standart lub E-ekonomy.
Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Marcin :mb:

sewan - 22 Wrzesień 2006, 15:48

Powinna być wyraźna, odczuwalna różnica. Jaka - to zależy od typu skrzyni i sposobu jazdy kierowcy....
MARR - 22 Wrzesień 2006, 16:01

Tzn :D :D :D na trybie S powinna szybciej zmieniac biegi i gwałtowniej i dłużej "trzymać" na biegu bo kurcze nie wiem czy to u mnie działa. :( :(
W cyklu miejskim jak Państwo jeżdżą na S czy E :) :)

sewan - 22 Wrzesień 2006, 16:06

MARR napisał/a:
Tzn :D :D :D na trybie S powinna szybciej zmieniac biegi i gwałtowniej i dłużej "trzymać" na biegu (...)


Mniej więcej tak. :wink:

A działanie przełacznika programów najłatwiej zweryfikować tym, że na S auto rusza z I biegu, a na E z II.

Ja jeżdżę wyłącznie na S. W mieście jazda na E (tzn. u mnie W) kończy się tym, że samochód pali litr więcej.... :lol:

MARR - 22 Wrzesień 2006, 16:09

Dzięki Bardzo :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Camel- - 24 Wrzesień 2006, 10:35

sewan napisał/a:
Mniej więcej tak. :wink:

A działanie przełacznika programów najłatwiej zweryfikować tym, że na S auto rusza z I biegu, a na E z II.

Ja jeżdżę wyłącznie na S. W mieście jazda na E (tzn. u mnie W) kończy się tym, że samochód pali litr więcej.... :lol:


Przepraszam, że tak wyskakuje, ale śmieszą mnie niektóre wypowiedzi :)

Automaty były w dwóch-trzech wersjach (pod względem guziczków :P ):
Najstarsze nie maja przełączników.
Potem był te, które mają E i S. I oznacza to Economy i Sport. W przypadku tego drugiego skrzynia jest bardziej agresywna, po spuszczeniu gazu, przez pare sekund trzyma bieg by po wcisnieciu nie bylo straty czasu na redukcje biegu. Ciagnie nie do maksymalnej mocy, ale prawie pod odcięcie. Dużo szybciej redukuje bieg (tzn w E redukcja biegu to ponad polowa pedału, w S tuż przed połową wciśniecia nastepuje redukcja).
Jakoś w podobnym czasie (głównie w W124 i W210 - z moich obserwacji :P ) montowano te, które ma Sewan. Masz S i W prawda? To wcale nie jest Sport i Economy zaczynające się na W. To Summer i Winter. To prawda, w Winterze startujesz z drugiego biegu, bo wtedy moment obrotowy na kole jest mniejszy, dzięki temu trudniej stracić przyczepność podłoża podczas ruszania. Do tego sprzęgło skrzyni pracuje troche bardziej miekko, jeszcze ograniczając moment na koło. Trybu Ekonomicznego i Sportowego brakuje, bo zastąpił go całkowicie pedał gazu :)

MARR - 25 Wrzesień 2006, 15:47

Witam :D :D :D :D :D
No to ja już nie wiem jak mam jeździć w cyklu miejskim :( :( :(
Mam instrukcję (po niemiecku :( :( :( ) a w niej oznaczenia trybów: S-standart i E-economy :D :D :D
Załączam skan z instrukcji
Pozdrowienia
Marcin

sewan - 25 Wrzesień 2006, 16:18

Camel - nie masz do końca racji.
Zresztą, jak zwał, tak zwał.
Czy to E, czy to W, czy to Standard czy Sport (IMO Sport to dobre dla BMW, ale nie dla szacownego :mb: ), chodzi o jedno: różnicę w trybie przełączania biegów.
Powinna być wyrażna różnica pomiędzy trybami - jeśli jej nie ma, to najpewniej oznacza, że uszkodzony jest przełącznik, albo skrzynia pracuje w trybie awaryjnym.
O to chodziło w tym wątku.
Aby jeszcze trochę rozjaśnić (a może skomplikować... :lol: ) dodatkowo skan z mojej instrukcji :wink:


Camel- - 25 Wrzesień 2006, 16:22

Nosz kurde, to zgłupiałem. Przez pare lat byłem pewien, że to Sport i Economy, a teraz patrze - Standard... :o Cholera by to wszystko wzięła :oops:
MARR - 25 Wrzesień 2006, 16:53

No teraz może tak :D :D :D :D :D :D :D :D
Jak działa skrzynka w trybie awaryjnym? :D :D :D
I czy "E" to "W" i czy na "E" też rusza z II-ki? :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D :D

[ Dodano: 26 Wrzesień 2006, 09:32 ]
Witam. :) :) :)
OK, przełącznik u mnie nie działa to pewne :( :( :( :cry:
Jeżdżę jednak automatami już parę ładnych lat i jeśli chodzi o skrzynie mojego obecnego MB :mb: to zauważyłem a raczej nie zauważyłem by skrzynia mnie nie słuchała tzn. jak się operuje gazem delikatnie to i skrzynka się odwdzięcza miłą pracą a jak się troche pogoni to się nie ociąga :D :D :D Tak więc drodzy forumowicze czy ten "guzik" jest aż tak bardzo potrzebny :?: :?: :D :D :) :)
I jeśli można to czy tryb awaryjny w :mb: działa tak samo jak w innych automatach tzn. skrzynia włącza jeden bieg i koniec ? :D :D
Dzięki i Pozdrowienia

sewan - 26 Wrzesień 2006, 13:36

Wyjmij przełącznik, oczyść styki, pomierz omomierzem.... Może to wystarczy - jak nie, to pewnie jest do wymiany....
Tryb awaryjny to w 99% skrzyń sterowanych elektronicznie to zablokowanie jednego biegu (z reguły trzeciego), ale to zależy od skrzyni (może być też drugi).
Nie zaszkodzi też podjechać na komputer i wykasować adaptację skrzyni. Resetuje się tym samym stare ustawienia, to też może pomóc poprawić (subiektywnie) pracę skrzyni. Dotyczy to skrzyń adaptowalnych oczywiście (722 5xx i 722 6xx) - nie wiem, jaką masz...

MARR - 26 Wrzesień 2006, 13:53

Dzięki :D Zacznę od przełącznika i styków.
Dam znać jak coś się zmieni :D
Pozdrawiam

adrian.s - 26 Wrzesień 2006, 23:41
Temat postu: Re: tryby pracy automata S-standart E-economy
MARR napisał/a:
Witam wszystkich szanownych forumowiczów i fanów gwiazdy :D :D :D :D :D
Jestem na forum pierwszy raz i jak to na forum proszę o porade, odpowiedź :D :D
Jestem posiadaczem MB C180 95r. z utomatem :D Chciałem zapytać posiadaczy takowych
skrzyń czy powinna być wyraźnie zauważalna różnica w pracy skrzyni w zależności od włączonego trybu : S-standart lub E-ekonomy.
Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Marcin :mb:


Ja mam przycisk S i W i skrzynia jest pięciobiegowa PRND-4321. Wydaje mi się, że takie były montowane od 96. Wcześniej chyba były czterobiegowe PRND-32 i przycisk E-S. Ja zauważyłem, że z W startuje z 2-go biegu oraz inaczej działa kick-down, tj nie redukuje biegu przy większych prędkościach gdy jest W a redukuje gdy jest S. To by potwierdzało tezę W - winter/wet, S - standard

BTW, czy w W202 instalowano tiptronic? Wydaje mi się że gdzieś widziałem taką instalację.

Pozdrawiam!
Adrian S.

sewan - 27 Wrzesień 2006, 10:10
Temat postu: Re: tryby pracy automata S-standart E-economy
adrian.s napisał/a:


BTW, czy w W202 instalowano tiptronic? Wydaje mi się że gdzieś widziałem taką instalację.



Oczywiście, że montowano - jako opcję.
Ja mam takowego - jak zajrzysz parę postów wyżej, tam jest skan z instrukcji, tak wygląda dźwignia zmiany biegów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group