To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - klimatyzacja w Mercedes-Benz 200C

Anonymous - 24 Wrzesień 2006, 13:33
Temat postu: klimatyzacja w Mercedes-Benz 200C
mam pytanie. pare dni temu kupilam mercedesa. podczas jazdy (bez wlaczonego EC ) auto chlodzi powietrze wewnatrz (kołka w ogrzewaniu na niebiesko sa ustawione) czy moge wylaczyc to chlodzenie? jak? przestawiajac tylko kołka na biało? jak bedzie gdy na dworze bedzie chlodniej? tez bedzie chlodził?
czytałam o funkcji przycisku EC. wiem,ze to tryb oszczedny chlodzenia. ale czy istnieje mozliwosc wylaczenia chlodzenia np. wieczorem? czy nie ma mozliwosci by auto pobierało temperature z zewnatrz (nie chlodzilo)- gdy EC sie nie swieci. gdy EC sie swieci wydaje mi sie, ze powietrze mniej chlodzi.Bardzo prosze o odpowiedz.Kasia

Camel- - 24 Wrzesień 2006, 14:52

Od temperatury masz te dwa pokrętła po skrajnych stronach (na tym zdjęciu mają na sobie biało czerwoną barwe i regulujesz je jakby do góry lub na dół). Niebieskie oznacza zimne, czerwone cieple. Jeżeli jest ci za zimno to nie ustawiaj odrazu na czerwone, ustaw mniejwiecej na białe, gdyż to nie jest jak w samochodach ciepło/zimno, tylko to jest termostat temperatury. Ustawiasz białe, a samochód sam utrzymuje temperature i nie będzie ani ciepło ani zimno.

Do regulacji siły nawiwu masz te pokrętło po lewej od 0 do 4. 0 wyłączone, potem masz półbieg, no i 4 pozostałe biegi.

Tym po prawej ustawiasz źródło nawiewu.

Anonymous - 24 Wrzesień 2006, 14:59
Temat postu: cd klima
dzieki. czyli rozumiem,ze nic nie jest popsute. on chlodzi (na niebieskich pokretlach -chlodniej niz na zew) i nie moge tego naturalnie wylaczyc? to jest klima? jaki jest sens wobec tego przycisku EC? wiem,ze to moze banalne pytania:) ale wydawało mi sie ze klime uruchamia sie za pomoca przycisku AC lub EC jak w innych autach.
Gerri - 24 Wrzesień 2006, 16:05

Przycisk "EC" WYLACZA kompresor klimatyzacji (lampka swieci)
Calosc dziala wtedy jak zwyczajne ogrzewanie (bez klimatyzacji)

Anonymous - 24 Wrzesień 2006, 16:09

ok. a jakie zalecie jak zacznie sie okres zimowy. włączone EC i podgrzewanie (pokretłami) czy bez EC podgrzewanie, chyba wtedy EC nie spełnia zadnej funkcji?
endriu72 - 24 Wrzesień 2006, 16:16

czesc nie jestem moze ekspertem ale wytlumaczenie tego przycisku jest dosc proste. jak czerwona lampa siweci! sie to znaczy EC jest "aktywne" jedziesz ekonomiczniej bez wlaczonej klimatyzacji ktora jak wiadomo podnosi spalanie i wtedy jak masz pokretla ustawione na niebiesko to dostajesz do kabiny takie samo powietrze jakie jest na zewnatrz i im bardziej krecisz w dol w kierunku pola czerwonego to dostajesz powietrze nagrzane przez auto. natomiast kiedy czerwona lampa sie nie swieci masz wlaczona klime i robisz to poto aby wewnatrz bylo zimno dlatego niebieskie pokretla powinny byc maksymalnie wychylone do gory, jednak osoba siedzaca obok moze nie chciec aby jej bylo zimno to wtedy kreci pokretlem umiszczonym po jego stronie i ma powietrze cieplejsze. tyle co moglem to podpowiedzialem mam nadzieje ze bardzo nie pokrecilem. a najlepiej pobawic sie klima w cieply dzien to wtedy latwo dojsc co jest do czego. aha jesli osoby stylu tez chca czuc zimne powietrze to ustawiaj nawiew na nogi powinny byc im chlodniej. pozdrawiam.
Anonymous - 24 Wrzesień 2006, 17:33

czyli generalnie jak na dworze nie jest za cieplo i zima mam miec wlaczone EC?ekonomiczniej ? i wtedy ustawiac pokretlami temperature? dzieki za odpowiedzi .pozdarwiam
toart - 24 Wrzesień 2006, 21:51

To ja juz nie wiem czy jest ci za cieplo, czy za zimno.... ;o)
Witamy na forum.
PS jak ochoczo wszyscy odpowiadają a przecież to juz było :o )

sewan - 25 Wrzesień 2006, 09:28

toart napisał/a:

...jak ochoczo wszyscy odpowiadają a przecież to juz było :o )


Bo Kasia to ładne imię.... :wink:

W tym przypadku to jest tak: klimatyzacja jest półautomatyczna. Oznacza to, że domyślnie jest ona zawsze włączona. W samochodzie przy lusterku wstecznym jest czujnik temperatury, który ma za zadanie regulować dopływ zarówno zimnego, jak i ciepłego powietrza tak, by temperatura w aucie była mniej więcej 22°C - niezależnie od temperatury zewnętrznej - przy ustawieniu pokręteł na białe pola.
Regulując pokrętłami na niebiesko lub czerwono, zmieniamy tę charakterystykę na zimniej lub cieplej. Kompresor klimatyzacji sam się wyłączy, jak nie bedzie potrzebny (np. w zimie).
Przycisk EC służy do wyłączenia klimatyzacji, gdy nie chcemy by działała w sposób automatyczny (czyli np w lecie). Nie ma potrzeby włączania go, gdy i tak jest zimno na zewnątrz i kompresor się po prostu nie włączy.
I odwrotnie - przycisk służący do ogrzewania tylnej szyby włącza jednocześnie klimatyzację, gdy w trybie automatycznym byłaby normalnie wyłączona (czyli jak jest zimno na zewnątrz). Ten tryb nazywany jest w instrukcji "osuszaniem".

PS. Od w pełni automatycznej klimatyzacji (popularnie zwanej "klimatronikiem") klima półautomatyczna różni się w zasadzie tylko tym, że ręcznie reguluje się siłę nadmuchu, więc de facto prędkośc schładzania.

Anonymous - 25 Wrzesień 2006, 10:01

Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Już wszystko wiem :)
Pozdrawiam

Marek - 27 Wrzesień 2006, 21:40

sewan napisał/a:
toart napisał/a:

...jak ochoczo wszyscy odpowiadają a przecież to juz było :o )


Bo Kasia to ładne imię.... :wink:

W tym przypadku to jest tak: klimatyzacja jest półautomatyczna. Oznacza to, że domyślnie jest ona zawsze włączona. W samochodzie przy lusterku wstecznym jest czujnik temperatury, który ma za zadanie regulować dopływ zarówno zimnego, jak i ciepłego powietrza tak, by temperatura w aucie była mniej więcej 22°C - niezależnie od temperatury zewnętrznej - przy ustawieniu pokręteł na białe pola.
Regulując pokrętłami na niebiesko lub czerwono, zmieniamy tę charakterystykę na zimniej lub cieplej. Kompresor klimatyzacji sam się wyłączy, jak nie bedzie potrzebny (np. w zimie).
Przycisk EC służy do wyłączenia klimatyzacji, gdy nie chcemy by działała w sposób automatyczny (czyli np w lecie). Nie ma potrzeby włączania go, gdy i tak jest zimno na zewnątrz i kompresor się po prostu nie włączy.
I odwrotnie - przycisk służący do ogrzewania tylnej szyby włącza jednocześnie klimatyzację, gdy w trybie automatycznym byłaby normalnie wyłączona (czyli jak jest zimno na zewnątrz). Ten tryb nazywany jest w instrukcji "osuszaniem".

PS. Od w pełni automatycznej klimatyzacji (popularnie zwanej "klimatronikiem") klima półautomatyczna różni się w zasadzie tylko tym, że ręcznie reguluje się siłę nadmuchu, więc de facto prędkośc schładzania.



Witam wszystkich zainteresowanych tematem, mam małe pytanie do kolegi: mógłbyś dokładniej sprecyzować gdzie jest ten czujnik temp przy lusterku? - szukałem u siebie i coś nie znalazłem. P.S. jaką masz wersję?

Pozdrawiam

sewan - 28 Wrzesień 2006, 08:50

Na podstawie lusterka jest takie "cuś" okrągłe kratkowane....
topol - 28 Wrzesień 2006, 11:39

sewan napisał/a:
Na podstawie lusterka jest takie "cuś" okrągłe kratkowane....

U mnie jest tam mikrofon zestawu głośnomówiącego... a czujnik klimy mam w obudowie lampki oświetlenia wnętrza.

Anonymous - 28 Wrzesień 2006, 15:25

A próbował ktoś dostać sie do tego czujnika? U mnie cały czas słychać jakby wentylatorek tam jakis pracował, czy inni też go słyszą? Da rade go jakoś wyciszyć? może WD40 - ktoś próbował. Dzieki za poradę ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group