To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - C180 używany katalizator

Camel- - 14 Grudzień 2009, 21:00

No właśnie tak teraz patrzę w EPC i jest pewna niespójność.

Do numeru seryjnego A239813 i F200408 rura od kolektora do środkowego tłumika - czyli rura w której zawiera się katalizator - jest z katalizatorem prostym. Co by się zgadzało jesli chodzi o auto np. Zmichała (A219655). Natomiast na dole jest kod, że od numerów A239813 i F200408 ale do numerów A436535 i F483847, co jest zgodne z liftingiem, jest inny numer katalogowy omawianej rury (katalizatora). Ale! Jest to podpisane pod tym samym rysunkiem. A przecież Driver, który ma auto na pewno z tego przedziału ma kat boczny i ja mam kat boczny. Dopiero niżej, na tym samym rysunku, jest rura z katalizatorem z dolotem bocznym, ale dotyczy to tylko aut poliftingowych.
Zatem nastała tu pewna niespójnośc :) Widocznie gdzieś na przełomie roczników 94 i 95, zaczęto stosować nowe katalizatory, a co za tym idzie różne rury.

Krótko: Do ~końca 94 katalizator prosty, od początku 95: katalizator boczny.
;)

rafbor - 17 Styczeń 2010, 17:25

Witam
mam pytanie, czesciowo w temacie postu. Moze ktos sie orientuje w jakiej cenie mozna dostac katalizator do c280 silnik r6 z poczatku produkcji c202, nowy.
dzieki

madzara31 - 17 Styczeń 2010, 20:14

To nr kata. do silnika M 104. C 280 - WA 2024900719.
Zadzwoń jutro na serwis,podaj nr. i uzyskasz odpowiedź.Tak na moje oko......2500 trzeba mieć żeby zacząć pytać.A zamiennik....kto wie :?:
Te małe w "portkach" -WA 20249000519

zmichal - 18 Styczeń 2010, 10:02

madzara31 napisał/a:
Tak na moje oko......2500 trzeba mieć żeby zacząć pytać


mało - 3999,-zł trzeba mieć :wink:

phan - 4 Czerwiec 2010, 18:43

Witam,
Czy może ktoś po zdjęciach napisać mi czy ten katalizator jest oryginalny MB do C180 ? bo nie widzę znaczka :mb: .
Drugie pytanie czy do silnika M111.920 czyli z metalowym kolektorem ssącym katalizator powinien mieć dwie rury idące od kolektora wydechowego i skręcany śrubami za katem ? a silnik po liftowy M111.921 z plastikowym kolektorem ssącym powinien mieć jedną rurę od kolektora wydechowego do kata i za katem zamiast śrub skręcany jest na opaskę ?
Szukam szukam chce oryginał a u mnie są same wynalazki i spawy i chce to doprowadzić do oryginału, tak więc bardzo proszę o pomoc.






Camel- - 4 Czerwiec 2010, 21:30

Oryginał czy nie - Eberschpacher. Kształt też OK. Jak dobra cena to brać.

Co do kolektora... wydaje mi się, że u mnie jest wydech 4-2-1 - taki jak na focie.

phan - 5 Czerwiec 2010, 10:52

W 1.8 tylko oryginały dobrze chodzą dlatego się zastanawiam... Czy to jest jakiś dobry zamiennik ? lub może jest takiej firmy jak oryginał ale bez znaczka MB ? ja mam silnik po lifcie z przepływomierzem M111.921 czy te katy różnią się się tylko połączeniem z kolektorem ? a reszta jest ta sama ? tłumik końcowy jest też taki sam przed i po lifcie ? tylko różni się połączeniem z katem ?
robert-c180 - 10 Czerwiec 2010, 16:52

Mam pytanie, odnośnie katalizatora do C180. Zaczął mi brzęczeć jakieś 4 dni temu i powoli staje się to uciążliwe dla ucha. Podejrzewam że pokruszył się wkład ceramiczny z tego względu że została zamontowana instalacja gazowa (wcześniej ktoś napisał że pęka ceramika, bo jest wyższa temperatura spalania gazu). Mam katalizator od Peugeota 405, pojemność bodajże 1.9 w dieslu, który jest po małym przebiegu. Jak myślicie, czy podejdzie on do mojej C180? Jak wpłynie to na dźwięk wydechu? Na oryginalny katalizator mnie nie stać, a rury niechciałbym wspawywać, bo miałbym dyskomfort psychiczny przez takie druciarstwo. Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam,
robert-c180.

Javoreczek - 10 Czerwiec 2010, 17:08

Katalizatory od dizla nie redukują tlenków azotu, utleniają jedynie tlenek węgla i węglowodory. Także nie ma sensu taka kombinacja.
Mój też brzęczy, ale mi brzęczy blaszana osłona... pomału sie przyzwyczajam :mrgreen:

robert-c180 - 10 Czerwiec 2010, 20:12

Poprawka, katalizator jest od Peugeota 2.0 benzyniaka. Co radzicie? Montować go?
Abdul - 7 Czerwiec 2016, 07:54

Panowie, co myślicie o montażu katalizatora firmy magnaflow (do mojego C180) :)

http://www.rpmotorsport.p..._1401_1524.html

Jaką normę powinienem spełniać? Jeszcze nie czytałem dokładnie, który model powinienem kupić, najpierw chciałem Was zapytać, czy ktoś może montował taki kat?

maron1994 - 11 Lipiec 2017, 18:34

Panowie POMOCY !
Kupiłem wczoraj c180 w clasicu w opłakanym stanie blacharskim ale silnik i zawieszenie IGŁA!
Jednym dodatkowym minusem jest to iż facet powiedział że wycieli katalizator. Po wcześniejszych autach stwierdziłem że spoko, kupie katalizator i będzie spokoj ( Auto chodzi jak bym jechał Bolidem f1 albo autem klasy WRC). Po przeczytaniu forum już jestem chodzącym kłębkiem nerwów. Wydatek 500 czy więcej złotych dla klasyka którego chce uratować nie jest wielki, tylko powiedzcie mi prosze który mam kupić. Starego kata nie mam więc nie wiem czy jest z bocznym wlotem czy normlanym. Czy szukać z modelu młodszego czy lepiej fajnego zamiennika! POMOCY bo rozpędze sie celina i wjade nią prosto w morze bałtyckie ;)

Mercedes w202 c180 classic 94r.

PS.
Jak bym ważył trochę więcej to wrócił bym do niego i za wycięcie tego kata zrobił z tyłka jesień średniowiecza ;)

Slony - 27 Luty 2018, 12:33

Są uniwersalne katalizatory, które sprawdzają się całkiem dobrze. Ja sam jak sprzedawałem swój stary katalizator na skupie ), kupiłem uniwersalny i do dziś jeżdżę bez żadnych problemów. Możliwości jest sporo, kolega wyżej pisał o sportowym katalizatorze i też jest to jakieś rozwiązanie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group