To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Drgania, wibracje na kierownicy

badmojo - 7 Maj 2013, 11:42

iron-eddie, Jak zaczęło się tak dziać po wymianie na letnie, to na bank coś z kółkami. Można wyważyć i wyważyć. Niestety w wielu miejscach nie robią tego dobrze. Skąd wiem - z doświadczenia. A felgi na 100% proste? Bicie może też być na oponie. Może być zdeformowana.
iron-eddie - 7 Maj 2013, 16:03

Taki sam problem miałem na zimówkach na stalowych felgach.
Teraz mam letnie na aluminiowych i jest tak samo :( felgi są proste, nie mają żadnego bicia. Wyważałem u kilku wulkanizatorów i dalej tak samo:(

myślałem, że może to wina tego luzu na drążku środkowym?

perzu126 - 7 Maj 2013, 17:42

Może warto ten drążek wymienić jeśli jest luz? A później szukać dalej przyczyny
Ostry - 9 Maj 2013, 01:00

U mnie felga przez dystans nie leży na piaście, ma 4 mm luzu. Może sprawdzcie u Was otwór centrujący. I bicie występuje tak pi razy oko 80-120 km/h
chubbchubbs - 9 Maj 2013, 08:56

perzu126 napisał/a:
Może warto ten drążek wymienić jeśli jest luz? A później szukać dalej przyczyny


dobrze gada ja miałem problem z drganiami na luzie i powyzej 100km i nie mogłem zbierznosci/geometri ustawic ( wydzierały sie z przodu od wewnatrz opony ) okazał się łacznik kolumny że ma luzy minimalne kostz niski bo cos w granicach 250zł z robotą zapłaciłem a robiłem wtedy oleje, płyny , filtry więc nie powiem dokładnie

Łukasz - 10 Maj 2013, 21:29

iron-eddie, ma rację.
Greg_G - 1 Czerwiec 2014, 13:44

Czy elementy zawieszenia silnika, skrzyni, elastyczny łącznik wału mogą objawiać się również drganiami kierownicy podczas jazdy (prędkości 110-130) ?
wiskontii - 1 Czerwiec 2014, 18:36

Greg_G, Miałem wywalony łacznik wału oraz podporę wału Żadnych luzów drgań na kierownicy nie czułem i nie było
Łukasz - 5 Czerwiec 2014, 19:26

Drgania może powodować też luz na przekładni. Weźmy pod uwagę iż koła wyważane są z pewną tolerancją. Jeżeli mamy luz w układzie kierowniczym czy to na drążku czy przekładni możemy odczuwać wibracje. Często ten objaw jest charakterystyczny. Tzn. raz występuje a raz nie. Dla przykładu: Jedziemy w trasie, drgań nie ma na pewnym odcinku, skręcamy, zaliczamy nierówność, rozpędzamy się do prędkości, którą jechaliśmy przed chwilą i drgania się pojawiają.

Generalnie luz występujący na łącznikach wału czy padnięte poduszki silnika/skrzyni czujemy na pupie :)

Greg_G - 5 Czerwiec 2014, 20:33

OK. Skąd mam wiedzieć czy mam luz na przekładni?- nie uważam, żebym miał luz, sprawdzając na postoju, koła reagują już na delikatny ruch kierownicy. Ponadto na postoju, przy pracującym silniku czuje delikatne wibracje wszędzie, na kierownicy również :wink: Jestem pewny, że wcześniej w kabinie trudno było stwierdzić czy silnik pracuje...
Na youtube jest filmik jak koles wymienia poduszki w mondeo mk4, i skarży się również, że na kole kierownicy to było bardzo czuć...ale niby każdy samochód jest inny.

wiskontii - 6 Czerwiec 2014, 06:43

Greg_G napisał/a:
OK. Skąd mam wiedzieć czy mam luz na przekładni?- nie uważam, żebym miał luz, sprawdzając na postoju, koła reagują już na delikatny ruch kierownicy. Ponadto na postoju, przy pracującym silniku czuje delikatne wibracje wszędzie, na kierownicy również :wink: Jestem pewny, że wcześniej w kabinie trudno było stwierdzić czy silnik pracuje...
Na youtube jest filmik jak koles wymienia poduszki w mondeo mk4, i skarży się również, że na kole kierownicy to było bardzo czuć...ale niby każdy samochód jest inny.


Skoro czujesz to na postoju na najwyraźniej wskazuje na poduchy silnika

orscik - 13 Czerwiec 2014, 16:13

Cześć.Niestety też mam problem z drganiami.
Jak sprawdzić czy amortyzator drgań układu kierowniczego nadaje się do wymiany ponieważ obstawiam ze to on podowduje u mnie drgania na kierownicy ?
Po wymianie felg na 17 drgania nie ustąpiły. Dodam ,że felgi oryginalne Monoblocki - założone 20 dni temu - wyważone.Na zimowych felgach 15 też były drgania.
Geometria zrobiona.
Zawieszenie powymieniane.
Tarcze i klocki wymienione rok temu.
Zrobiłem test i przy prędkości w której kierownica drży nacisnąłem sprzęgło.Drgania malały wraz z prędkością więc to chyba nie jest wina wału.

Pozostają poduszki przednie tylnego wózka , podpora wału oraz ten amortyzator drgań układu kierowniczego.

Co obstawiacie ?

wiskontii - 13 Czerwiec 2014, 16:49

orscik, Wystarczy go odkrecic z jednej strony i wówczas wyczujesz czy stawia jakis opór jak tak to jest jeszcze okej
orscik - 13 Czerwiec 2014, 16:53

wiskontii napisał/a:
orscik, Wystarczy go odkrecic z jednej strony i wówczas wyczujesz czy stawia jakis opór jak tak to jest jeszcze okej

A gdzie on się znajduje? To jest gdzieś pod tą plastikową osłoną ? Możesz mi coś doradzić w tym temacie. Przeczytałem cały temat i nie wydaje mi się zeby to była wina opon czy felg.

DODAM TYLKO ,ŻE NA TYCH 17 FELGACH CZUJĘ BARDZO JAK NA KIEROWNICE DZIAŁA SIŁA PRZY WJEŹDZIE W KOLEINY CZY COŚ W TYM STYLU. RZUCA NIM NA BOKI.

Chyba w pierwszej kolejności postawię na ten amorek.

wiskontii - 13 Czerwiec 2014, 16:59

Tak kolego jeśli masz osłon silnika i skrzyni to musisz odkręcić je ten teleskop jest na środku przykręcony do drążka stałego taki gruby teleskop jakies 35-40cm

Sprawdz sobie jeszcze cisnienie jakie masz w kapciach :P to tak na marginesie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group