To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Regulacja świateł na podciśnienie

dj_bovorta - 16 Czerwiec 2008, 08:43
Temat postu: Regulacja świateł na podciśnienie
Witam

Ten problem miałem od kiedy kupiłem moją :mb: i wreszczie przyszedł czas na to by go usunąć jeżeli istnieje taka możliwość a więc przechodzę do sedna :

Nie działa mi podnoszenie świateł oraz opuszczanie przez to pokrętło koło włącznika świateł szukałem po tych wężykach jakiegoś mechanizmu który to rozdziela to podciśnienie i niestety nie znalazłem nic przewody ( rurki ) zaprowadziły mnie pod deskę przedni pulpit i tam skonczyłem szukanie ponieważ nie miałem za bardzoi pojęcia czy jest tam jaki mechanizm czy bawić sie w demontaż pulpitu, co zdjagnozowałem ustami dmuchając i ciągnąć w rurkę od podciśnienia stwierdzam że reflektory się przechylają i nie ucieka nigdzie powietrze które wtłoczyłem ustami więc wykluczam jakąś dziurkę czy nieszczelność , rozebrałem nawet ten przełacznik sprawdziłem i w membramkach w tym przełączniku nie zlokalizowałem żadnych dziurek
Proszę o rady

Daniel - 16 Czerwiec 2008, 10:19

najczęstrzą przyczyną braku regulacji świateł nie jest uszkodzenie przełącznika na desce tylko nieszczelność układu

sprawdź jeszcze raz dokładnie całą instalację, ale raczej tą w komorze silnika - pod deską od strony kierowcy raczej nic nie powinno sie rozszczelnić (no chyba, że jakiś popapraniec cos przy innej robocie uszkodził)

cała ta robota nie należy do przyjemnych - ale za to jaka satysfakcja z dobrze działającej regulacji świateł :)

dj_bovorta - 16 Czerwiec 2008, 10:41

Daniel napisał/a:
najczęstrzą przyczyną braku regulacji świateł nie jest uszkodzenie przełącznika na desce tylko nieszczelność układu

sprawdź jeszcze raz dokładnie całą instalację, ale raczej tą w komorze silnika - pod deską od strony kierowcy raczej nic nie powinno sie rozszczelnić (no chyba, że jakiś popapraniec cos przy innej robocie uszkodził)

cała ta robota nie należy do przyjemnych - ale za to jaka satysfakcja z dobrze działającej regulacji świateł :)


wiesz raczej jest szczelne jak dmuchalem to nie uciekalo nic :( a powiedz mi skad bierze podcisnienie ten mechanizm moze tam co jest zatkane albo co

Daniel - 16 Czerwiec 2008, 11:28

dj_bovorta napisał/a:
Daniel napisał/a:
najczęstrzą przyczyną braku regulacji świateł nie jest uszkodzenie przełącznika na desce tylko nieszczelność układu

sprawdź jeszcze raz dokładnie całą instalację, ale raczej tą w komorze silnika - pod deską od strony kierowcy raczej nic nie powinno sie rozszczelnić (no chyba, że jakiś popapraniec cos przy innej robocie uszkodził)

cała ta robota nie należy do przyjemnych - ale za to jaka satysfakcja z dobrze działającej regulacji świateł :)


wiesz raczej jest szczelne jak dmuchalem to nie uciekalo nic :( a powiedz mi skad bierze podcisnienie ten mechanizm moze tam co jest zatkane albo co


źródłem podcisnienia jest kolektor ssacy a konkretnie pomiędzy zaworami a przepustnicą, czyli patrzac os strony filtra powietrza - za przepustnica

tak jak pisalem - jest teoretyczna mozliwosc, ze regulator nie dziala, ale jest to raczej rzadkosc. byc moze jakis przewod podcisnieniowy jest zalamany - w tym przypadku nieszczelnosci nie wykryjesz a uklad nie bedzie dzialal

byc moze masz uszkodzone silowniki w samych swiatlach... musisz krok po kroku sprawdzic caly uklad podcisnieniowy

dj_bovorta - 16 Czerwiec 2008, 11:34

silowniki działąja kolego bo jak dmucham to swiatla sie ustawiaja czy tez jak ciagne powietrze , w komorze silnika na bank nigdzie nie jest załamany węzyk sprawdzałem po kolei począwszy od lamp aż do momentu w którym wchodzi w ściane grodziową może w środku gdzies jest cos nie tak ale nie wiem gdzie szukac jak ida te węzyki , ma moze ktos jakis schemat jak to wszytsko tam idzie gdzie znajduje sie ten " regulator "
Daniel - 16 Czerwiec 2008, 11:57

dj_bovorta napisał/a:
silowniki działąja kolego bo jak dmucham to swiatla sie ustawiaja czy tez jak ciagne powietrze , w komorze silnika na bank nigdzie nie jest załamany węzyk sprawdzałem po kolei począwszy od lamp aż do momentu w którym wchodzi w ściane grodziową może w środku gdzies jest cos nie tak ale nie wiem gdzie szukac jak ida te węzyki , ma moze ktos jakis schemat jak to wszytsko tam idzie gdzie znajduje sie ten " regulator "


co do schematu - poszukaj na EPC - może cos tam będzie (przynajmniej jakiś zarys)

"regulatorem" jest po prostu przełącznik od regulacji wysokości :) - do niego są podłączone dwa przewody

Javoreczek - 16 Czerwiec 2008, 11:57

Sorki za głupie pytanie, ale działanie regulatora sprawdzałes na silniku pracującym, czy zgaszonym?
Jest to system podcisnieniowy, więc z oczywistych względów nie bedzie działał przy wyłaczonym silniku.
Pytam sie o to ponieważ w taki sam sposób sie naciąłem po kupnie Celiny. Przewyczajony do regulacji elektrycznej w zgaszonym samochodzie stojacym przed ścianą na parkingu zapaliłem światla i zacząłem kręcic ta gałką... i oczywiscie nic sie nie działo. Po kilku dniach dopiero wpładłem na pomysł co robie źle :mrgreen:

Adaśko - 16 Czerwiec 2008, 11:58

Może to pomoże http://www.detali.ru/cat/...&SGR=015&SGN=02
Daniel - 16 Czerwiec 2008, 11:59

ciesz się, że nie masz w123 - tam brak szczelności w układzie podciśnienia uniemożliwiało wyłączenie silnika (mówie o diesel) :D
dj_bovorta - 16 Czerwiec 2008, 12:16

No jasne ze na zapalonym silniku
bede szukał

Daniel - 16 Czerwiec 2008, 12:27

Adaśko napisał/a:
Może to pomoże http://www.detali.ru/cat/...&SGR=015&SGN=02


i wszystko jasne :)

dj_bovorta - 17 Czerwiec 2008, 09:00

A może wina tkwi w tym co zaznaczyłem w okręgu ?
Przewody wydaja mi sie że są ok

co mogę przy tym pogrzebać ? za co odpowiada ta "skrzyneczka" ?

[ Dodano: 19 Czerwiec 2008, 08:21 ]
No i działa :D :D zrobiłem , a wiec tak rozebrałem wszystko każdy jeden przewodzik i pierwsze co u mnie nie ma takiej skrzyneczki jaka na tym obrazku jest , i co sie okazało .Ktoś znaczy poprzedni właściciel wetkał w rurkę przy kolektorze ssacym kawałek śrubki nie wiedzieć czemu :roll: i przez ten zatkany wężyk rozebrałem cały układ sterowania podcisnieniową regulacją świateł i jeszcze w tym "pokrętle" jest taka śrubka regulacyjna na klucz imbus którą pokręciłem bo choć wszystko już było ok czyli odetkany wężyk to nie działąly dalej lampy i trzeba było właśnie tym wkrętem na imbus wyregulować no i działa :D Pozdrawiam wszystkich

art-34 - 19 Czerwiec 2008, 10:00

Duzy rośnij... :lol:
ralf - 27 Grudzień 2008, 14:54

Znalazłem trochę wolnego czasu, więc postanowiłem zrobić porządek z regulacją świateł i zagłówkami.
Co do świateł- jak się okazało żyłem w nieświadomości, przekonany o sprawnym działaniu całego układu regulacji. Po prostu nigdy go nie używałem.
Zagłówki nie działały od momentu zakupu auta.
Zajrzałem więc dzisiaj pod maskę. Prześledziłem układ przewodów podciśnienia. Przy prawej lampie okazało się, że mam uszkodzony wtyk łączący wężyk z lampą. Kupiłem nowy (ok 9 zł), po zamontowaniu sprawdzam i nadal nic. Jak się okazało jeden z przewodów był schowany pod pokrywą z prawej strony podszybia i nie jest do niczego podłączony. Na zdjęciu oznaczony niebieską strzałką.
Czerwoną strzałką oznaczyłem wtyk, który wcześniej był zaślepiony gumowym czopkiem. Czy to właśnie do niego podłączamy cały układ :?: Wolę sie upewnić, bo nie chcę sie z tym niepotrzebnie szarpać. A jeśli tak, po kiego grzyba ktoś to rozebrał :?:

lukpar11 - 29 Grudzień 2008, 22:38

Witam kolegow.Mam c180 automat.Mam taki problemik.Jak reguluje swiatla to chodza mi tylko wtedy gdy podczas jazdy puszczam gaz.Kiedzs bylo inaczej czy jechelem czy slalem zawsze chodzily.Czy ktos wie moze co to.Z gorz bardzo dziekuje za pomoc.POZDRAWIAM


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group