To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Regulacja świateł na podciśnienie

misza1 - 30 Grudzień 2008, 08:56

w mojej Celince tez byl problem ze swiatlami i zaglowkami i tak jak u Ciebie ralf, byl ten smieszny trojnik uszkodzony. opanowalem to ale dalej nic i szukulem szukalem az sie okazalo ze wlasnie z powodu uszkodzonego trojnika sa problemy z podcisnieniem wiec madry "ktos" naprawil to poprzez odłaczenie podcisnienia od kolektora (wezyk koloru szarego) wpiąłęm przewod na swoje miejsce i wszystko wrocilo do normy. 8)
ralf - 30 Grudzień 2008, 10:00

misza1, dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że podłączenie wężyka wystarczy.

[ Dodano: 30 Grudzień 2008, 16:29 ]
Ok. Zrobione. Zagłówki ożyły :wink:

sklerotyk - 9 Kwiecień 2009, 11:38

witam was wiecie może jaką ten trójnik ma średnice bo u mnie regulacja swiateł jest zakończona wkręceniem małej śrubki (brak trójnika) nie mam nawet wzoru jaki by mi sie przydał kupując go w sklepie motoryzacyjnym dzięki wielkie pozdrawiam.
Daniel - 9 Kwiecień 2009, 12:26

sklerotyk napisał/a:
witam was wiecie może jaką ten trójnik ma średnice bo u mnie regulacja swiateł jest zakończona wkręceniem małej śrubki (brak trójnika) nie mam nawet wzoru jaki by mi sie przydał kupując go w sklepie motoryzacyjnym dzięki wielkie pozdrawiam.


Taką drobnicę najlepiej kupować w ASO - w sumie kosztować to będzie grosze a przy okazji jest pewność, że wszystko pasuje.

man212 - 9 Kwiecień 2009, 19:16

A ja mam pytanie, czy jak są te plastikowe wężyki (najczęściej koloru fioletowego) i jak one idą od świateł do tej pompy to właśnie w moim aucie idzie tylko jeden plastikowy przewód. Czy niepowinno ich być więcej?
GDX - 21 Kwiecień 2009, 18:19

W komorze silnika powinny byś dwa kabelki w dwóch odcieniach fioletu. Zacznij szukanie od reflektorów - najprościej. Z prawego pomyka sobie pod atrapą i dopiero na lewym błotniku schodzą się do pary i dalej do kabiny. Przynajmniej tak było w angliku, którego demontuję w ogródku. W moim wyglada na to iż jest podobnie.
Sycylek - 17 Lipiec 2009, 17:30

Jak przewody schodza się do takiej grodzi po prawej stronie (od strony pasażera) i te wężyki wchodzą w takie kółko gumowe... Jak je stamtąd wyjąć? Poprostu chwycić za wężyk i do siebie ciągnąć? Bo do tych wężyków jest b. trudny dostęp i ręka tam nie wejdzie, może jakieś szczypce. A wy jak te wężyki wyciągaliscie?
bax00 - 8 Sierpień 2010, 12:32

Witam Szanownych forumowiczów.

W moim W202 220D 96' także nie działa podciśnieniowa regulacja wysokości lamp. Znalazłem tylko jeden przewód koloru fioletowego, który sięga do lampy po stronie kierowcy, natomiast po drugim przewodzie nie ma śladu. Co dziwniejsze w moim aucie, fioletowy przewód biegnie pod atrapą, a pózniej po prawym błotniku w kierunku podszybia i przechodząc przez coś jakby dławik/mufa znika gdzieś głębiej, a i w samym dławiku/mufie nie ma miejsca na kolejny przewód(podłączony jest jeden fioletowy drugi szary.) Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i porady.

pozdrawiam

Janusz51 - 8 Sierpień 2010, 21:58

bax00 napisał/a:
Witam Szanownych forumowiczów.

W moim W202 220D 96' także nie działa podciśnieniowa regulacja wysokości lamp. Znalazłem tylko jeden przewód koloru fioletowego, który sięga do lampy po stronie kierowcy, natomiast po drugim przewodzie nie ma śladu. Co dziwniejsze w moim aucie, fioletowy przewód biegnie pod atrapą, a pózniej po prawym błotniku w kierunku podszybia i przechodząc przez coś jakby dławik/mufa znika gdzieś głębiej, a i w samym dławiku/mufie nie ma miejsca na kolejny przewód(podłączony jest jeden fioletowy drugi szary.) Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i porady.

pozdrawiam

Przewód jest jeden od lewej lampy do prawej a od prawej do podszybia. jest jedno ale w tym samym układzie są tylne zagłówki i nieszczelność w jednym powoduje, że nie działają oba.

bax00 - 9 Sierpień 2010, 17:23

Dzięki Janusz, zatem fakt że lampy są połączone szeregowo przewodem podciśnieniowym tłumaczy dlaczego nie ma u mnie drugiego przewodu. Ale z drugiej strony zagłówki działąją. :? Jest jeszcze jedna kwestia przewód który biegnie od podszybia do lewej lampy nie jest łączony w żadnym miejscu i w żadnym miejscu też nie chodzi do prawej lampy. Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie czy w każdym roku modelowym układ podciśnieniowej regulacji był realizowany w taki sposób? Zastanawia mnie to dlatego ze niedawno miałem stłuczkę i wymieniłem prawą lampę w moim autku i nie wiem czy lampa którą wstawiłem, będzie działać z tym układem.
Janusz51 - 10 Sierpień 2010, 21:52

bax00 napisał/a:
Jest jeszcze jedna kwestia przewód który biegnie od podszybia do lewej lampy nie jest łączony w żadnym miejscu i w żadnym miejscu też nie chodzi do prawej lampy.

Z twojego opisu wynika że ww przewód biegnie do lewej lampy ale prawidłowo lewa lampa jest po stronie kierowcy a najlepiej widać to na "obrazku" na pierwszej stronie tego tematu.W moim przypadku miałem wypięty przewód przy prawej lampie i wtedy nie działały również zagłówki. Może u Ciebie winna jest ta wymieniona lampa albo zatkany przewód pozostaje prześledzić układ według ww schematu na pierwszej stronie tego tematu. Natomiast w kwestii rodzajów układów regulacji wydaje mi się że Masz ten sam układ.

bax00 - 10 Sierpień 2010, 23:01

Sęk w tym że ta regulacja nie działąła mi już przed wymianą lampy. Nie pozostaje mi nic innego jak to wszystko rozbebeszyć i złożyć od początku:/
Wojtass - 12 Grudzień 2011, 18:19

musialem odkopać temat, ogladalem schemat w aso instalacji podcisnienia, i wg schematu w moim wozie powinien byc taki jakby zaworek/rozdzielacz do ktorego wchodzi przewod z kolektora i dalej idzie do wnetrza, u mnie tego nie było, tylko przewod od kolektora szedł prosto do trójnika z ktorego rozdzielal sie na swiatla i zaglowki ..., a taki zawór/rozdzielacz co był na schemacie mam z anglika ... i pytanie jak go wpiąć bo przepuszcza on w jedną strone tylko, gdy odpalimy silnik to w instalacji pojawia sie jakies cisnienie, czy zostaje z niego powietrze wysysane ?
Javoreczek - 12 Grudzień 2011, 21:19

Wojtass napisał/a:
gdy odpalimy silnik to w instalacji pojawia sie jakies cisnienie, czy zostaje z niego powietrze wysysane ?


zostaje wysysane

misiu129 - 12 Grudzień 2011, 21:30

Następuje podciśnienie czyli:
Wojtass napisał/a:
zostaje z niego powietrze wysysane
:wink:


kurcze nie zauważyłem że już padła odpowiedź :oops:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group