To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - montaż autoalarmu-jak podłączyć drzwi?

jalifa - 16 Czerwiec 2008, 21:34
Temat postu: montaż autoalarmu-jak podłączyć drzwi?
witam. proszę o pomoc. mam mb c 180 w202 1995r sedan. postanowiłem podłączyć do niego autoalarm i wszystko mi sie udało prócz podłaczenia drzwi, tj. nie wiem gdzie sie mam wpiąć (która wiazka), aby po otwarciu drzwi lub bagaznika uruchamiał sie alarm? jak sie podpinam pod przewód od drzwi kierowcy (brazowo -biały lub szary) to nic sie nie dzieje, bo przy zamkniętych drzwiach jest +, a przy otwartych -. Alarm mam podłączyć by działał do + drzwi i - drzwi.
Maly V8 - 17 Czerwiec 2008, 17:20

Najprościej podłączyć pod lampke podświetlenia, zawsze masa dochodzi po otworzeniu kazdych dzwi.
Przemek - 18 Czerwiec 2008, 09:36

Witam

Kolego jaki masz marke/model alarmu ?
Jakie napiecie daje na wyjsciu przewodow ktore maja sterowac zamkami ?
Do sterowania fabrycznym ukladem otwierania ( pompka pneumatyczna) musisz odpowiednio wpiac sie w instalacje a na wyjsciach alaramu ktory kupiles musisz miec sterowanie impulsem. Na 99% bedziesz musial urzyc 2 przekaznikow odpwoiednio polaczonych zeby zamienic sygnal na imupls.
Ja zakladalem 4 lata temu i wpinalem sie w w oryginalny wlacznik na desce ktorym mozna zamykac/otwierac zamki od wewnatrz

cracof - 18 Czerwiec 2008, 15:41

jalifa, w Twojej wypowiedzi jest chyba pewna nieścisłość. otóż zdecydowana większość centralek alarmu wysterowana jest minusem drzwi ponieważ praktycznie wszystkie auta tak mają (nie spotkałem się nigdy z samochodem, na wyłącznikach drzwiowych którego to byłby +12V). w przypadku Twojego samochodu aby było to zrobione w miarę poprawie i profesjonalnie powinieneś podciągnąć kable od:
-maski
-przednich drzwi (osobno dla prawych i dla lewych)
-od dowolnych tylnych drzwi
-z klapy bagażnika.
na końcu każdego kabla podłączasz diodę półprzewodnikową, aby nie połączyć ze sobą kilku obwodów (otworzysz bagażnik czy maskę i włączy Ci się wyświetlanie zegarów i oświetlenie w kabinie, chciałbyś tak?) i wyjścia owych diod dopiero łączysz ze sobą. w ten sposób masz sygnał z dowolnego wyłącznika, a obwody nadal są odizolowane od siebie :!:
jeśli jednak Twój alarm na pewno trzeba wysterować + to zrób tak samo i zastosuj przekaźnik, który będzie uaktywniany przez układ, który Ci wyżej opisałem

Gerri - 19 Czerwiec 2008, 21:50

Przemek napisał/a:

Jakie napiecie daje na wyjsciu przewodow ktore maja sterowac zamkami ?


Pytanie jest o podłączenie alarmu, a nie o wysterowanie funkcji zamykania centralnego zamka :mrgreen:

[ Dodano: 19 Czerwiec 2008, 21:54 ]
cracof napisał/a:
jalifa, w Twojej wypowiedzi jest chyba pewna nieścisłość.


To nie jest nieścisłość - pomierzył dobrze, i tak to działa. Wyobraź sobie najprostszy układ z żarówką połączoną jednym biegunem do plusa, i drugim biegunem połączoną poprzez wyłącznik z masą. Zastanów się potem, jakie napięcia będą na kabelku pomiędzy żarówką i wyłącznikiem przy wyłączniku otwartym i zamkniętym.
Poza tym jest jednak sporo samochodów, które na wyłącznikach drzwiowych mają plus (nie zwierają do masy)

Odnośnie diod to potwierdzam.

cracof - 19 Czerwiec 2008, 22:10

poniekąd się zgadzam. aczkolwiek miałem na myśli stałe napięcie +12 bez żadnych oporników po drodze. tu w postaci żaróweczki...
Przemek - 19 Czerwiec 2008, 22:40

Gerri napisał/a:
Przemek napisał/a:

Jakie napiecie daje na wyjsciu przewodow ktore maja sterowac zamkami ?


Pytanie jest o podłączenie alarmu, a nie o wysterowanie funkcji zamykania centralnego zamka :mrgreen:



aha sorry za moje niedopatrzenie :roll: moze to jakies objawy analfabetyzmu zaczynaja nastepowac ........ heheh :P

Jednak jak moge sie domyslac to dla wygody pewnie kolega przy okazji zakladania alarmu bedzie chcial jego pilotami sterowac centralnym zamkiem ? :D

schadook - 27 Styczeń 2009, 14:47

Hejka!
Podepnę się pod temat bo chyba ktoś ma tu pojęcie o podpięciu alarmu pod CZ :wink:
mam alarm przystosowany do sterowania CZ ale nie wiem jak i gdzie go wpiąć żeby sterował fabrycznym CZ. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam

btx - 27 Styczeń 2009, 15:05

schemat elektryczny :
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5314.pdf

PS chyba wystarczajaca podpowiedz :) pozdrawiam
przy odrobinie wolnego czasu postaram sie podpowiedziec cos wiecej gdybys mial problemy.

schadook - 27 Styczeń 2009, 15:24

Dzięki ale chyba będą problemy bo z angielskim u mnie krucho jakby był po niemiecku albo polsku to bym więcej zrozumiał :|
btx - 28 Styczeń 2009, 08:52

www.ling.pl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group