Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Skrzypi w prawym przednim kole!!! co to jest????
die - 6 Lipiec 2008, 12:46
Panowie skrzypienie zlokalizowane i naprawione!!To sworzeń na wachaczu!!! Zdjąłem gumkę i psiknąłem smaru do łańcucha od motocykla!!! na drugi dzień już ciiiiiiiszaaaaaa!!! Ale niestety rozpędziłem się i wcześniej kupiłem te sworznie więc chyba wymienię
Daniel - 6 Lipiec 2008, 12:54
die napisał/a: | Panowie skrzypienie zlokalizowane i naprawione!!To sworzeń na wachaczu!!! Zdjąłem gumkę i psiknąłem smaru do łańcucha od motocykla!!! na drugi dzień już ciiiiiiiszaaaaaa!!! Ale niestety rozpędziłem się i wcześniej kupiłem te sworznie więc chyba wymienię |
wymiana nie zaszkodzi smarem od łańcucha na długo problemu nie rozwiążesz
die - 6 Lipiec 2008, 13:01
też tak myślę, że zakup raczej potrzebny!!!
Waldi_1971 - 24 Lipiec 2008, 19:04
Temat nie jest stary,to może ktoś się aktywuje.
U mnie skrzypi lewy przód.Prawdopodobnie gumy w gniazdach sprężyny są do wymiany.Amorki sprawdzałem 71% lewy,75% prawy to chyba jeszcze biedy nie ma na ten sezon?Na postoju przy ugniataniu sprężyny skrzypi i na prawych zakrętach(lewy przechył).Jak to doraźnie naprawić,bo mnie to wkurza,a w sobotę chcę na wczasy pojechać.Proszę o radę z góry dziękuję.
Waldi
jjankiello - 24 Lipiec 2008, 22:13
Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta.
sewan - 25 Lipiec 2008, 09:05
jjankiello napisał/a: | Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta. |
Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora i co do objawów to w 100% się zgadzam.
Waldi_1971 - 25 Lipiec 2008, 10:06
Waldi_1971, Dzięki serdeczne koledzy już jadę wymieniać.
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 13:08 ]
sewan napisał/a: | jjankiello napisał/a: | Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta. |
Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora i co do objawów to w 100% się zgadzam. |
Mieliście racje gumy stabilizatora do wymiany,a dodatkowo dolny sworzeń wahacza.Narazie sworzeń namaścili mi smarem w sprayu,ale to doraźnie muszę te elementy wymienić.
Pozdrawiam Waldek
jjankiello - 26 Lipiec 2008, 01:05
sewan napisał/a: | Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora |
Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto...
Peace
Daniel - 26 Lipiec 2008, 08:34
jjankiello napisał/a: | sewan napisał/a: | Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora |
Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto...
Peace |
kolega jjankiello sprawdzał twoją czujnośc
sewan - 26 Lipiec 2008, 14:23
Zawsze staram się zachować czekistowską czujność....
jjankiello napisał/a: | sewan napisał/a: | Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora |
Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto...
Peace |
No pewnie, że peace.... Więc tylko trochę teorii.
Drążek reakcyjny (prowadzący wahacza) ma zastosowanie przy pojedynczym wahaczu poprzecznym, jak to było w W123 i wcześniej. Służy do regulacji WKZ. Nie stosuje się go przy wahaczach poprzecznych trójkątnych (jak jest np. w W202) oraz wahaczach wleczonych. Drążek stabilizatora to coś zupełnie innego, zresztą w W123 było i to i to....
Więc nie są to pojęcia zamienne.
jjankiello - 26 Lipiec 2008, 15:59
Ja tam dalej obstawiam przy swoim
Możemy się zagłębiać w teorię i konkretne rozwiązania konstrukcyjne, ale już od ok. 20 lat te pojęcia są stosowane zamiennie do tego samego elementu, który w większości modeli i marek ma stabilizować przednią oś i reagować na wychylenia jednej i drugiej strony.
Jary - 27 Lipiec 2008, 12:12
sewan napisał/a: | Nie stosuje się go przy wahaczach poprzecznych trójkątnych (jak jest np. w W202) oraz wahaczach wleczonych. Drążek stabilizatora to coś zupełnie innego, zresztą w W123 było i to i to....
Więc nie są to pojęcia zamienne. |
Jak najbardziej są to pojęcia zamienne, a drążek ten jest stosowany również przy wahaczach wleczonych (np Fiat,Lancia) a nie jest stosowany tylko w rozwiązaniach ze sprężyną skrętną, np. Peugeot , i przy jego pomocy nie reguluje się niczego, jego rola jest wyłącznie stabilizacyjna, lub jak kto woli reakcyjna
Daniel - 27 Lipiec 2008, 19:29
jedynie przy kolumnie McPhersona drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym. dotyczy to najprostszych konstrukcji - np. zastawa, tico
[ Dodano: 27 Lipiec 2008, 19:31 ]
trzeba też dodac, że w w123 jakby się dobrze przypatrzyc, to istnieje połączenie drążka stabilizacyjnego i reakcyjnego
jjankiello - 28 Lipiec 2008, 00:10
Daniel napisał/a: | drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym |
To to chyba dla wszystkich jest jasne
Daniel - 28 Lipiec 2008, 07:49
jjankiello napisał/a: | Daniel napisał/a: | drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym |
To to chyba dla wszystkich jest jasne |
to się uśmiałem - chyba już za wiele o zawieszeniu napisaliśmy
[ Dodano: 28 Lipiec 2008, 07:53 ]
to co napisałem wyżej dotyczy najprostszych konstrukcji kolumny McPhersona - dzisiaj w większości przypadków rozwiązanie prowadzenia koła jest realizowane poprzez wahacz trójkątny, gdzie drążek stabilizacyjny jest oddzielnym podzespołem. wyjątkiem od tej reguły jest Fiat Cinquecento w którym drążek stabilizacyjny był montowany w niektórych wersjach wyposażenia (Sporting)
|
|
|