Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - świeci ABS, ASR i BAS
Jary - 20 Listopad 2008, 21:07
A czujnik w moście
lukasz1595 - 20 Listopad 2008, 21:12
ale jak na kompie pokazało przednie prawe koło to uwazam ze to nie jest wina czujnikow tylko jakiegos przekaznika, moze jak pisali na forum te zimne luty przy tym przekazniku z bezpiecznikiem po lewej stronie... a jest to łatwo rozbieralne czy nie?
Jary - 21 Listopad 2008, 06:40
lukasz1595 napisał/a: | uwazam ze to nie jest wina czujnikow tylko jakiegos przekaznika, |
No to trzeba sprawdzić, trudne to nie jest .
lukasz1595 - 21 Listopad 2008, 14:05
to jak by ten przekaznik sprawdzic?? co proponujesz
Mlody_A - 21 Listopad 2008, 17:30
Podczas jazdy zapaliły się trzy kontroli BAS-ASR,ABS i uszkodzona żarówka oświetlenia zewnętrznego. Po ok 2 sekundach dodatkowo zapaliła się lampka SRS.
Po zatrzymaniu pojazdu stwierdziłem, że spaliła się żarówka mijania. Po ponownym uruchomieniu silnika gasną kontrolki BAS-ASR, ABS. SRS pali się nadal. Po kilku minutach wyłącza się radio, zapalają się kontrolki BAS-ASR i ABS, a podświetlenie tablicy pali się jaśniejszym światłem niż zwykle. Po włączeniu radia podświetlenie tablicy wraca do normy.
Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu pojazdu problem powtarza się za każdym razem.
Miał ktoś taki przypadek ?
btx - 22 Listopad 2008, 16:10
sprawdz regulator napiecia ( w alternatorze sie znajduje jak ktos nie wie)
mozesz odpiac tez akumulator (na zapalonym silniku) i zmierzyc napiecie ladowania.
I sprawdz takze na kostce RESCUE jakie jest napiecie.
Jary - 22 Listopad 2008, 18:41
btx napisał/a: | mozesz odpiac tez akumulator (na zapalonym silniku) i zmierzyc napiecie ladowania. |
Radził bym tego nie robić
lukasz1595 - 22 Listopad 2008, 20:33
przeciez mozne odpiąc aku po włączeniu silniku i nic sie nie stanie...ja to robiłem w skodzie i fordzie i nic sie nie stało w jeszcze nie:) a zeby zmierzyc napiecie ładowania to wystarczy równolegle podpiąc miernik cyfrowy
Jary - 22 Listopad 2008, 21:50
lukasz1595 napisał/a: | a zeby zmierzyc napiecie ładowania to wystarczy równolegle podpiąc miernik cyfrowy |
Można to zrobić normalnie na biegunach aku, bez jedo odpinania .
lukasz1595 - 23 Listopad 2008, 11:20
Jary własnie tak
jjankiello - 23 Listopad 2008, 14:34
lukasz1595 napisał/a: | przeciez mozne odpiąc aku po włączeniu silniku i nic sie nie stanie... |
Pod warunkiem, że masz sprawny regulator napięcia w alternatorze... Inaczej można nabroić.
lukasz1595 - 23 Listopad 2008, 15:44
i tez nie wolno auta "gazowac" bo mozna wszystko co sie załączy spalic ale ne wolnych obrotach "Pod warunkiem, że masz sprawny regulator napięcia w alternatorze" jak kol jjankiello napisał
Mlody_A - 23 Listopad 2008, 19:37
Dzięki za info. Jutro pojadę do speca od alternatorów i napiszę co stwierdził.
[ Dodano: 24 Listopad 2008, 21:43 ]
Awaria alternatora. Po regeneracji wszystko ok.
Krzychs2 - 21 Lipiec 2009, 21:27
Koledzy!
Po wymianie amortyzatorów zaczęły mi świecić ABS i BAS-ASR, czasem gasły same z siebie czasem na dziurach, różnie bywało. Po zlutowaniu dokładnym kabelków przy czujniku (ktoś przede mną je "sztukował") świeci cały czas i ani myśli zgasnąć.
Na kompie wykazało błąd czujnika z tyłu z lewej strony. Dziwi mnie dlaczego było ok a po wymianie amorów coś nawaliło Notabene amortyzator też z w tym samym kółku był zużyty
Czy mogę mieć pewność że napewno jest uszkodzony czujnik
Czy mam możlwość sprawdzenia i potwierdzenie jego uszkodzenia
Czy warto kupić używany czujnik bo za nowy powidziano mi 400 zł a za używkę 200 zł
topol - 22 Lipiec 2009, 09:20
Krzychs2, używany czujnik ABS to poprostu loteria. Albo będzie dobry albo nie. Poza tym jest ich kilka typów, z tego co mi wiadomo i nie wszystkie mędą nawet fizycznie pasować.
Ja kupiłem nowy i spokój...
|
|
|