To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp

voshon - 30 Czerwiec 2008, 09:00
Temat postu: Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp
Witajcie!

Dziś miałem chwilę grozy przy porannym uruchomieniu Celiny. Zapuszczam kosiarkę, wrzucam wajchę na R i najpierw lekkie szarpnięcie zaraz po wrzuceniu, a po załączeniu biegu wstecznego (góra 1-1,5 sek po przerzuceniu na R) szarpnęło już konkretnie, aż mi głowa poleciała :| Wyrzuciłem ją na N, znowu wrzucam R i to samo :evil: Ale nic, wycofałem, wrzucam na D (blokuję na 4) i jazda. Zrobiłem z 15km, przyjechałem do pracy i przy parkowaniu już nic nie szarpało. Podczas jazdy skrzynia pracowała jak zazwyczaj miękko i bez szarpnięć, innych niepokojących objawów nie zauważyłem. Olej w ASB zmieniany jakieś 15kkm temu, razem z filtrem oczywiście, więc sam nie wiem co było tego powodem. Zimna skrzynia? Może mam za niski poziom oleju - wycieki :|

Taka akcja zdarzyła mi się po raz drugi w trakcie 1,5 rocznej eksploatacji Celinki, mam nadzieje, że nie jest to jakiś powód do zmartwień, ale dla pewności podjadę sprawdzić poziom oleju w ASB. Swoją drogą to aż bolą zęby jak tak na przebudzenie nam :mb: szarpnie

Pzdr!

Marcin13736 - 30 Czerwiec 2008, 23:08

polecam lekturę na www.automat.pl . Ze znalezionych informacji wiem, że to nic dobrego. Gdzie wymieniałeś olej? CZy wlałes tyle samo oleju co spuściłes? Ile dobrze pamiętam, w skrzyni automacie jest modulator, w kótrym jest olej. Czasem można przy wymianie zlać z niego olej i wtedy powstają problemy. Troche jazdy i skrzynka do poważnej naprawy. Ogólnie rzecz biorąc automat jak szarpie to nic dobrego. Sprawdź to i to szybko, możesz uniknąć dużych kosztów.
G. - 30 Czerwiec 2008, 23:16

Czy lekkie szarpnięcie przy wrzucaniu z P na N lub D to powód do obaw?
Łukasz - 30 Czerwiec 2008, 23:25

Gomezio napisał/a:
szarpnięcie przy wrzucaniu z P na N lub D

Spokojnie w tej sekwencji jaką podajesz zapina sie napęd więc delikatnie to poczujesz :D

voshon - 1 Lipiec 2008, 09:37

Marcin13736 napisał/a:
polecam lekturę na www.automat.pl


Znam to na pamięć, pierwszą rzeczą po zakupie auta z ASB była lektura tej strony

Marcin13736 napisał/a:
Gdzie wymieniałeś olej? CZy wlałes tyle samo oleju co spuściłes?


http://www.auto-mat.com.pl Wtedy, kiedy zmieniałem to słyszałem opinie, że jest jednym z najlepszych w kraju, dlatego poginałem do niego ze Śląska :x Po lekturze wielu forów, teraz wiem, że nie jest tak różowo z tym Panem. Mam nadzieje, że olej potrafi zmieniać zgodnie ze sztuką :lol: Obawiam się tylko tego, czy nie wlał mi nieodpowiedniego oleju - zmienił na Mobil ATF 320 :roll:

Marcin13736 napisał/a:
Ogólnie rzecz biorąc automat jak szarpie to nic dobrego. Sprawdź to i to szybko, możesz uniknąć dużych kosztów.


Wiem, dlatego mnie to zmartwiło. W dniu dzisiejszym skrzynia pracuje idealnie, absolutnie żadnego nawet minimalnego szarpnięcia przy przerzucaniu pozycji P, R, N, D 8) W czasie jazdy czuć zmianę biegu, ale nie mogę tego nazwać w żadnym wypadku szarpnięciem. Dla pewności jadę w piątek sprawdzić poziom oleum w ASB, jadę do ASO bo w okolicy poza www.asbpalka.eu nie znam żadnych warsztatów wyspecjalizowanych w ASB. Inna sprawa, że zastanawiam się poważnie nad tym, czy nie zmienić "prewencyjnie" oleju na oryginalny :mb: Obawiam się tylko, że takie mieszanie olejów (nie wiadomo co było na początku, potem MOBIL ATF 320, a teraz olej :mb: ) spowoduje, że będe miał w skrzyni niezidentyfikowaną breję a nie olej do ASB :?

Może po prostu, jak będzie poziom ok i nie będzie wycieków, dać sobie siana i jeździć dalej? W końcu to drugi przypadek na 22 miechy eksploatacji - zrobiłem łącznie 23kkm

grucha383 - 1 Lipiec 2008, 09:45

//
sewan - 1 Lipiec 2008, 12:17

Łomatko.... :roll:
Było, było i jeszcze raz było....
Primo: nalali Ci zły olej do skrzyni
Secundo: objaw dużego szarpnięcia przy włączaniu na R to z reguły pierwszy symptom poważnej awarii skrzyni. Nie chcę być złym prorokiem, ale wkrótce może w ogóle zniknąć wsteczny
Tertio: czym prędzej wymienić olej i filtr we właściwy sposób na właściwy olej, ale IMHO ostatecznie nie na wiele się to zda.
I dobra starego automatowego wyjadacza: jeździć, póki naprawdę i ewidentnie coś złego się ze skrzynią nie stanie. Nie odwiedzać teraz warsztatów i nie naprawiać skrzyni "profilaktycznie", bo to nie ma sensu. Skrzynia może wytrzymać jeszcze równie dobrze 1000 jak i 100 000 km. I nigdy nie ma tak, że skrzynia zepsuje się np. w trasie w sposób uniemożliwiający dojechanie do domu....
No i rzecz podstawowa: na komputer i sprawdzić błędy w skzryni....

voshon - 1 Lipiec 2008, 13:28

Toś mnie pocieszył :lol: Nie mam zamiaru grzebać w skrzyni, bo każdorazowe babranie się ze skrzynią to są koszty, a jak je ponosić to dopiero wtedy jak zdechnie na amen. Zrobić ją raz a dobrze. Olej zmienię na MB, tak czy siak od wymiany zrobiłem 23kkm więc na upartego można już pomyśleć o wymianie. Zresztą zobaczę w jakim stanie jest stary olej i czy przypadkiem nie ma opiłków :shock: Jeśli będzie ich więcej to najpewniej będzie to ostatnia zmiana oleju przed remontem skrzyni :? BTW, ktoś już robił 5biegówkę sterowaną elektronicznie? Jeśli tak to jakie koszty tak circa about :x ?
sewan - 1 Lipiec 2008, 13:44

voshon napisał/a:
BTW, ktoś już robił 5biegówkę sterowaną elektronicznie? Jeśli tak to jakie koszty tak circa about :x ?

Od 600 zł (wymiana np elektrozaworu) do 6000 zł (wymiana skrzyni na regenerowaną z gwarancją - bez konwertera). Konwerter dodatkowo ok 1200zł. +500zł olej.

voshon - 1 Lipiec 2008, 13:45

Pięknie .... To już lepiej auto sprzedać póki jeszcze wszystko działa jak należy, wiem że to niepolitycznie ale... :cry:
topol - 1 Lipiec 2008, 13:56

voshon, wstyd!!! :twisted:
voshon - 1 Lipiec 2008, 13:58

Wstyd to kraść i z konia spaść :lol: Poza tym nie napisałem, że SPRZEDAM, tylko że lepiej byłoby sprzedać :wink: A to inksza inkszość, w przypadku mojej :mb: wiele rzeczy zostało zrobionych irracjonalnie, w tym jej zakup (miał być mały miejski samochód dla żony :lol: :lol: )
topol - 1 Lipiec 2008, 14:04

voshon napisał/a:
Wstyd to kraść i z konia spaść

Mój ŚP dziadek (ułan zresztą) mawiał że wstyd to kraść i z dupy spaść :mrgreen:
voshon napisał/a:
Poza tym nie napisałem, że SPRZEDAM, tylko że lepiej byłoby sprzedać

masz rację, poza tym nie napisałeś że zataisz ten fakt. Jeżeli poinformujesznabywcę o potncjalnym problemie to będziesz w porządku. :mrgreen:

voshon - 1 Lipiec 2008, 14:29

Prędzej sprzedam drugie autko (e39 530d touring) niż :mb: :mrgreen: Dopóki mi ją rdza nie zeżre, a już franca próbuje :twisted: , ma zapewniony wikt i opierunek :lol: :lol: Tak jak pisałem w piątek jadę do Inter Car II Zabrze na wymianę oleju, chopcy podepną się z kompem i może cuś zdiagnozują. Poza tym, mam nadzieje, że jeśli w ogóle się coś okaże to będzie to jakaś mała pierdółka :roll: A jeśli nie, cóż, zęby w ścianę i jeździmy dopóty, dopóki skrzynka pozwoli :lol:

[ Dodano: 5 Lipiec 2008, 15:00 ]
Właśnie wróciłem z ASO InterCar Zabrze ... Pojechałem na małe conieco ;) :

1. Sprawdzenie poziomu oleju w ASB.
2. Diagnostykę komputerową ASB.

Skończyło się na ... 1330 zł :evil: :evil: :evil:

Primo. Stan oleju w ASB za niski o 0,5 litra. Dolewka nie wchodzi w grę, bo "fachowiec" od ASB (niejaki Sentyrz z Krakowa - jak bym go miał pod ręka to ...) nalał po pierwsze zły olej :evil: , po drugie zbyt mało :evil: . Zalecenia serwisu? Wymiana oleju z filtrem wraz z płukaniem układu :x :x Dodatkowo, żeby zabawa była lepsza stwierdzono obecność opiłków w misce olejowej :( Przy okazji stwierdzili okresowe usterki czujnika temperatury oleju w ASB - już zamówiłem i czekam na wymianę.

Efekt? Dużo płynniejsza praca ASB, brak poprzednio występujących szarpnięć przy przełączaniu trybów P,R,N,D.

Generalnie polecam to ASO w Zabrzu, w przeciwieństwie do ASO MB w Sosnowcu, które jest nastawione na golenie klientów z kasy. Dodatkowo podjeżdżając starszym :mb: do Sosnowca czujesz się jak intruz, wkurza na maksa protekcjonalne traktowanie :evil: Mam tylko jedno ale ... Zapłaciłem jak napisałem 1330 zł, z czego 590 zł materiał ( :mb: należą się oryginały, reszta to robocizna :shock: 741 złotych :!: :!: Roboczogodzina dla modelu w202 wynosi 135zł :evil: netto :!: :twisted: :!:

Chciałbym tyle kasować za roboczogodzinę, podejrzewam że panienki kasują taniej za godzinę przyjemności :| :| :|

Camel- - 8 Lipiec 2008, 11:26

Hehe, no to super, że się dobrze skończyło.

U mnie są tylko szarpnięcia na zimnym silniku (oleju skrzyni) więc tak się zastanawiam czy nie zmienić oleju.

Co ciekawe, z tego co wiem, to w (i innych) skrzyniach powinno być na zimnym oleju między min a max na miarce od zimnego i na ciepłym silniku przy maxie na miarce od ciepłego i wtedy ta skrzynia pracuje idealnie... Hm :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group