Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp
perzu126 - 10 Marzec 2015, 00:41
barto125 napisał/a: | Jak się rozgrzeje, delikatne szarpnięcie przy przełączeniu z P na D/R z nogą na hamulcu. |
Luzy w układzie napędowym.
Arch napisał/a: | są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu |
Arch napisał/a: | biegi zmieniane są płynnie. |
To albo zmienia płynnie albo nie. Na to wychodzi, że masz spory luz w układzie napedowym, ale ja i tak obstawiam sama skrzynie, która jednak nie zmienia biegów płynnie
Arch - 10 Marzec 2015, 19:17
perzu126 napisał/a: |
Arch napisał/a: | są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu |
Arch napisał/a: | biegi zmieniane są płynnie. |
To albo zmienia płynnie albo nie. |
Bawisz się w polityka, że wycinasz wyrazy z kontekstu i przekazujesz dalej?
to jak padnie 1 świeca to albo jedzie albo nie, nieważne czy na 3 gary?
przecież napisałem, a wydaje mi się, że dość jasno:
Arch napisał/a: | na wysokich obrotach rzędu 5-6 tys. biegi zmieniane są płynnie. |
oraz
Arch napisał/a: |
są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła (...) występują: przy mało wciśniętym gazie (1/4 - 1/2) przy jeździe na wprost (D), przy puszczeniu gazu podczas dojeżdżania |
skupię się układzie napędowym, skrzynia raczej daje jeszcze radę. Może ktoś sobie radził z takim przypadkiem, a jak tak to ma wyglądać, to faktycznie lepiej usuwać posty niż je pisać
wiskontii - 10 Marzec 2015, 19:38
Arch, Siedzę w automatach dość długo,jeśli olej wymieniłeś ,przegląd pozytywny łączników wału i podpory oraz poduszki skrzyni jest okej.O moście i nie pisze bo to normalne to skrzynia Ci się kończy.
Zapytam jak sprawuje się wsteczny pod Górę czy nie słyszysz metalicznych dźwięków.I czy Ciągnie długo czy krótko
Arch - 11 Marzec 2015, 19:13
@wiskontii: metalicznych dźwięków nie słyszę. Próbowałem pod górkę +/- 15% nachylenia, wsteczny zapina się 1 - 1,5 s (zarówno z pozycji D wybieraka jak i N), te ostatnie pół sekundy to w zasadzie skrzeczenie tyłu/tylnego zawiasu (?).
Przy zapięciu wstecznego i natychmiastowym puszczeniu hamulca, auto zaczyna toczyć się na wstecznym pod górę w zasadzie w 1 sekundę.
Na PN umówiłem się z mechanikiem na przetrzepanie elementów, które wypisałeś.
wiskontii - 11 Marzec 2015, 19:42
Arch, To czekam na diagnozę bo nie będziemy filozofować sprawdź w moście olej i luzy na półośkach jak będziesz u niego
Arch - 18 Marzec 2015, 09:04
no i tak: diagnosta nie widzi luzów na elementach zawieszenia ani na wale. Podejrzewam zatem, ze to faktycznie koniec skrzyni
@wiskontii: a elektryczne/elektroniczne sterowniki skrzyni? obiło mi się o uszy, że coś takiego tam siedzi, ale nie wiem z czym to się je.
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:17
Arch napisał/a: | a elektryczne/elektroniczne sterowniki skrzyni? obiło mi się o uszy, że coś takiego tam siedzi, ale nie wiem z czym to się je. |
Twoja skrzynia nie ma jeszcze elektronicznego sterowania.
Arch - 18 Marzec 2015, 10:21
@Javoreczek: przed samodzielną wymianą oleju wyceniałem usługę u mechanika. Poinformował mnie o jakimś czujniku/sterowniku, cena śmieszna 30/50 zł. Nie wiem co to mogło być, ale na pewno dobrane było pod moją skrzynię 722.422.
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:27
Ja też nie wiem. Przy wymianie oleju wymienia się jeszcze filtr i uszczelkę, i te rzeczy owszem, kosztują takie pieniądze. O żadnym czujniku/sterowniku, do tego w takiej cenie, w tej skrzyni nie słyszałem.
Arch - 18 Marzec 2015, 10:28
A takie coś to co: http://allegro.pl/czujnik...5062252050.html ?
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:34
To nie jest czujnik, tylko zdaje się elektrozawór kick-down'u.
Nie sądze, żeby miało związek z Twoimi problemami i na pewno nie podlega obligatoryjnej wymianie przy wymianie oleju.
Arch - 18 Marzec 2015, 10:37
Zatem pozostaje mi kompletna diagnoza w serwisie skrzyń i albo zmiana auta albo naprawa tego co wyjdzie, dzięki za porady.
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:40
Szczelności przewodów podciśnieniowych bym się jeszcze przyjrzał, zanim skrzynie wymienisz. Brak podciśnienia sterującego modulatorem w skrzyni będzie powodował "twardą" zmianę biegów i szarpanie.
Arch - 18 Marzec 2015, 11:10
@Javoreczek: czy jestem w stanie zrobić to sam dysponując kanałem i potrzebnymi narzędziami? Znasz może jakiś temat omawiający przebieg tych przewodów i sposób by się do nich dostać?
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 12:00
Z kanału powinieneś dać rade. Modulator jest z boku skrzyni i dochodzi do niego wężyk podciśnienia bezpośrednio z kolektora. U mnie był biały (bo są jeszcze zielony i fioletowy, ale te są mniej ważne). Kiedyś chyba wiskontii wrzucał na forum zdjęcie skrzyni, gdzie dobrze było widać modulator. Musiałbyś poszukać, albo może wrzuci jeszcze raz jak tu zajrzy.
|
|
|