To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp

perzu126 - 10 Marzec 2015, 00:41

barto125 napisał/a:
Jak się rozgrzeje, delikatne szarpnięcie przy przełączeniu z P na D/R z nogą na hamulcu.

Luzy w układzie napędowym.
Arch napisał/a:
są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu

Arch napisał/a:
biegi zmieniane są płynnie.

To albo zmienia płynnie albo nie. Na to wychodzi, że masz spory luz w układzie napedowym, ale ja i tak obstawiam sama skrzynie, która jednak nie zmienia biegów płynnie

Arch - 10 Marzec 2015, 19:17

perzu126 napisał/a:

Arch napisał/a:
są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu

Arch napisał/a:
biegi zmieniane są płynnie.

To albo zmienia płynnie albo nie.


Bawisz się w polityka, że wycinasz wyrazy z kontekstu i przekazujesz dalej? :shock:

to jak padnie 1 świeca to albo jedzie albo nie, nieważne czy na 3 gary? :lol:

przecież napisałem, a wydaje mi się, że dość jasno:

Arch napisał/a:
na wysokich obrotach rzędu 5-6 tys. biegi zmieniane są płynnie.


oraz

Arch napisał/a:

są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła (...) występują: przy mało wciśniętym gazie (1/4 - 1/2) przy jeździe na wprost (D), przy puszczeniu gazu podczas dojeżdżania


:|

skupię się układzie napędowym, skrzynia raczej daje jeszcze radę. Może ktoś sobie radził z takim przypadkiem, a jak tak to ma wyglądać, to faktycznie lepiej usuwać posty niż je pisać 8)

wiskontii - 10 Marzec 2015, 19:38

Arch, Siedzę w automatach dość długo,jeśli olej wymieniłeś ,przegląd pozytywny łączników wału i podpory oraz poduszki skrzyni jest okej.O moście i nie pisze bo to normalne to skrzynia Ci się kończy.
Zapytam jak sprawuje się wsteczny pod Górę czy nie słyszysz metalicznych dźwięków.I czy Ciągnie długo czy krótko :?:

Arch - 11 Marzec 2015, 19:13

@wiskontii: metalicznych dźwięków nie słyszę. Próbowałem pod górkę +/- 15% nachylenia, wsteczny zapina się 1 - 1,5 s (zarówno z pozycji D wybieraka jak i N), te ostatnie pół sekundy to w zasadzie skrzeczenie tyłu/tylnego zawiasu (?).
Przy zapięciu wstecznego i natychmiastowym puszczeniu hamulca, auto zaczyna toczyć się na wstecznym pod górę w zasadzie w 1 sekundę.

Na PN umówiłem się z mechanikiem na przetrzepanie elementów, które wypisałeś.

wiskontii - 11 Marzec 2015, 19:42

Arch, To czekam na diagnozę bo nie będziemy filozofować sprawdź w moście olej i luzy na półośkach jak będziesz u niego
Arch - 18 Marzec 2015, 09:04

no i tak: diagnosta nie widzi luzów na elementach zawieszenia ani na wale. Podejrzewam zatem, ze to faktycznie koniec skrzyni :roll:
@wiskontii: a elektryczne/elektroniczne sterowniki skrzyni? obiło mi się o uszy, że coś takiego tam siedzi, ale nie wiem z czym to się je.

Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:17

Arch napisał/a:
a elektryczne/elektroniczne sterowniki skrzyni? obiło mi się o uszy, że coś takiego tam siedzi, ale nie wiem z czym to się je.


Twoja skrzynia nie ma jeszcze elektronicznego sterowania.

Arch - 18 Marzec 2015, 10:21

@Javoreczek: przed samodzielną wymianą oleju wyceniałem usługę u mechanika. Poinformował mnie o jakimś czujniku/sterowniku, cena śmieszna 30/50 zł. Nie wiem co to mogło być, ale na pewno dobrane było pod moją skrzynię 722.422.
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:27

Ja też nie wiem. Przy wymianie oleju wymienia się jeszcze filtr i uszczelkę, i te rzeczy owszem, kosztują takie pieniądze. O żadnym czujniku/sterowniku, do tego w takiej cenie, w tej skrzyni nie słyszałem.
Arch - 18 Marzec 2015, 10:28

A takie coś to co: http://allegro.pl/czujnik...5062252050.html ?
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:34

To nie jest czujnik, tylko zdaje się elektrozawór kick-down'u.
Nie sądze, żeby miało związek z Twoimi problemami i na pewno nie podlega obligatoryjnej wymianie przy wymianie oleju.

Arch - 18 Marzec 2015, 10:37

Zatem pozostaje mi kompletna diagnoza w serwisie skrzyń i albo zmiana auta albo naprawa tego co wyjdzie, dzięki za porady.
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 10:40

Szczelności przewodów podciśnieniowych bym się jeszcze przyjrzał, zanim skrzynie wymienisz. Brak podciśnienia sterującego modulatorem w skrzyni będzie powodował "twardą" zmianę biegów i szarpanie.
Arch - 18 Marzec 2015, 11:10

@Javoreczek: czy jestem w stanie zrobić to sam dysponując kanałem i potrzebnymi narzędziami? Znasz może jakiś temat omawiający przebieg tych przewodów i sposób by się do nich dostać?
Javoreczek - 18 Marzec 2015, 12:00

Z kanału powinieneś dać rade. Modulator jest z boku skrzyni i dochodzi do niego wężyk podciśnienia bezpośrednio z kolektora. U mnie był biały (bo są jeszcze zielony i fioletowy, ale te są mniej ważne). Kiedyś chyba wiskontii wrzucał na forum zdjęcie skrzyni, gdzie dobrze było widać modulator. Musiałbyś poszukać, albo może wrzuci jeszcze raz jak tu zajrzy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group