To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp

wiskontii - 18 Marzec 2015, 13:49

Arch, Tak jak Javoreczek, prawi żle Ciebie mechanizator informuje ty Masz 4-stopniowa skrzynie i w nich niema zaworu elektrycznego,jest tylko zawór ciśnieniowy ,i elektryczny przy zmianie biegów(wajcha)











[img]http://zmniejszacz.pl/zdjecie/234/2060807_2014-05-06-15.30.

To zielone to regulator
Białe podciśnienie tutaj jest jedno bo wiadomo to od dizla a ty masz benzynę czyli trzy podciśnienia
Przy wymianie zwala się też olej z Konwertera :!:
Oraz jak skrzynia fiksuje źle przełącza to obowiązkowo mycie Płyty Głównej w skrzyni,lub wymiana zaworków K-1,K-2

) :!:

[ Dodano: 18 Marzec 2015, 12:58 ]
Bardzo ciekawa lektura odpalaj to co na niebiesko i poczytaj pomocne artykuły
Można ratować skrzynie jak ma się do tego warunki
A czasami trzeba wydać te 400zł i kopić drugą z pewnych rak i mieć Spokój decyzja należny do Ciebie ,bo mechanicy Ciebie zjedzą i zostaniesz lżejszy w punkcie wyjścia
http://www.w201w124.com/f...07eafc351aa60a3

Arch - 18 Marzec 2015, 14:05

@wiskontii: może właśnie o ten ostatni zawór mechanikowi chodziło - nie wiem niestety dokładnie.

dzięki za informacje, będę się doktoryzował.

wiskontii - 18 Marzec 2015, 14:07

Arch, Nie morze być bo jak on by padł to wo-gule byś nie jechał
Arch - 1 Kwiecień 2015, 10:37

Po przejażdżce mechanik szybko zdecydował, że skrzynia nadaje się do regeneracji (ok. 2500 zł, mówił m.in. o tarczach hamujących) albo wymiany. Zatem szukam skrzyni. Przez tydzień sam mechanik nie znalazł niczego wartego uwagi pośród używek... :|
tadziora - 2 Kwiecień 2015, 22:45

Arch napisał/a:
Po przejażdżce mechanik szybko zdecydował, że skrzynia nadaje się do regeneracji (ok. 2500 zł, mówił m.in. o tarczach hamujących) albo wymiany.


Za tyle to kupisz całe auto po dzwonię ;)


Pzdr

wiskontii - 3 Kwiecień 2015, 17:07

Arch napisał/a:
Po przejażdżce mechanik szybko zdecydował, że skrzynia nadaje się do regeneracji (ok. 2500 zł, mówił m.in. o tarczach hamujących) albo wymiany. Zatem szukam skrzyni. Przez tydzień sam mechanik nie znalazł niczego wartego uwagi pośród używek... :|


Ten mechanizator to chory człowiek po jeździe stwierdza ze skrzynia kaput a chuć zaglądnął do bagnetu i powąchał olej :?:

Aras89 - 4 Kwiecień 2015, 12:53

hej:)

jeśli można podkleję się pod temat.
Opis problemu:
Odpalam silnik (wiadomo skrzynia na P), wciskam hamulec i wrzucam D. Czuje jak auto na wrzuconym D i wciśniętym hamulcu tak jakby chciało jechać (nie tak lekko jak normalnie tylko mocno aż trochę go trzęsie). Biegi zmienia elegancko bez szarpnięć, wsteczny też działa dobrze.
Dzieje się tak dosłownie 2 minuty od odpalenia jak np staje na światłach potem już na wciśniętym hamulcu i wpiętym D stoi spokojnie nic nie trzęsie.
Dodam że objaw pojawił się wczoraj a wcześniej zero problemów ze skrzynią.
Spotkał się ktoś z czymś takim?

wiskontii - 4 Kwiecień 2015, 15:23

Aras89, Opisze Ci to jak najprościej na D jest zasprzeglony czyli cały czas gotowy do jazdy w tym momencie jest wszystko napięte czyli wszystkie gumy(łączniki)wału i przy skrzyni wale są naprężone jeśli jest jakiś minimalny luz to będziesz to odczuwał jakby lekkie szarpniecie-tyczy się też podpory wału bo jak tam jest urwane lekko łożysko z gumy to wał się unosi opada.Moja diagnoza sprawdzenie tych wszystkich gum łącznie z poduchą skrzyni od Tego bym zaczął
Aras89 - 5 Kwiecień 2015, 21:19

Ale czy gdyby były luzy na gumach wału to nie trzęsło by mi cały czas? Bo trzęsie tylko jak auto jest zimne ( stoi np 2 dni) i jak odpalę to mam mocno wyczuwalne drgania na kierownicy tak przez 3 minuty i tylko na biegu D, reszta pozycji skrzyni bez żadnych drgań. a po tych 3 minutach jak się trochę rozgrzeje to już na D nic nie czuć i potem w ciągu dnia jak odpalam po kilku godzinach to też nie czuć. Zastanawia mnie czy to nie objaw czegoś złego.
Olej w skrzyni wymieniany w zeszłym roku jest to skrzynia 5 biegowa 722.6 jeśli się nie mylę.

Arch - 7 Kwiecień 2015, 09:38

wiskontii napisał/a:
Arch napisał/a:
Po przejażdżce mechanik szybko zdecydował, że skrzynia nadaje się do regeneracji (ok. 2500 zł, mówił m.in. o tarczach hamujących) albo wymiany. Zatem szukam skrzyni. Przez tydzień sam mechanik nie znalazł niczego wartego uwagi pośród używek... :|


Ten mechanizator to chory człowiek po jeździe stwierdza ze skrzynia kaput a chuć zaglądnął do bagnetu i powąchał olej :?:


Tak, olej sprawdzał organoleptycznie

DrBulgot - 14 Maj 2015, 13:44

cześć!mam pytanie , zastanawiam się czy to nirmalne że w skrzyni 4 biegowej troszke szarpie przy zmianie z 2 na 3 i wyżej ? Z 1 na 2 nuc nie czuć, piszę od razu że olej sprawdzalem i jest ok w poziomie.
manhunt - 14 Maj 2015, 17:01

U mnie po odpaleniu przeciaga zmiane z 2 na 3 ale jiz po pierwszej zmianie jest w porzadku. Co do szarpania to chyba tylko przy tym pierwszy jest uczucie szarpniecia ale sam juz nie wiem Bo to chyba zalezy jaki miecio ma dzien. Jednak jak przesiade sie z w204 zony do mojego mieczyslawa to czuje zmiane wszystkich biegow.
Arch - 16 Sierpień 2015, 16:05

wiskontii napisał/a:
Arch napisał/a:
Po przejażdżce mechanik szybko zdecydował, że skrzynia nadaje się do regeneracji (ok. 2500 zł, mówił m.in. o tarczach hamujących) albo wymiany. Zatem szukam skrzyni. Przez tydzień sam mechanik nie znalazł niczego wartego uwagi pośród używek... :|


Ten mechanizator to chory człowiek po jeździe stwierdza ze skrzynia kaput a chuć zaglądnął do bagnetu i powąchał olej :?:


jestem po wymianie skrzyni na "kota w worku", czyli uzywke z demontazu

pierwszych 2 000 km bylo OK procz tego, ze pomiedzy 2 a 3 przeciagal (obroty w gore, predkosc w miejscu), jednak tylko przez sekunde

teraz problem sie pogorszyl - zimny silnik OK, nagrzany (teraz przy upalach b. szybko - kilka km) zmiany biegow to przeciaganie dosc dlugie, silnik wyje, szarpnie gdy zalapie bieg i jedzie dalej (by zalapal musze ujac lub mocno dodac gazu)

to tak jakbym w manualu w czasie jazdy wrzucil luz, ale nie odjal gazu i po 5 sekundach wciz trzymajac gaz wbil kolejny bieg

czego szukac? znow skrzynia? konwerter :?: :!:

perzu126 - 17 Sierpień 2015, 16:59

Czy dobrze skrzynia dobrana? I czy dobrze wszystko ustawione i wyregulowane. Mówię o podciśnieniach.
Arch - 18 Sierpień 2015, 08:44

Tak, był 2x na regulacji, co prawda ostatnia w maju. Zaczęło się pogarszać przez ostatni miesiąc-dwa (mało jeździłem, bo przeleżałem w szpitalu).

Skrzynia dobrana po nr VIN, ten sam nr skrzyni jak wyrzuconej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group