To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp

perzu126 - 18 Sierpień 2015, 17:47

To nie wina żle dobranej skrzyni, bo nawet od 2,8 by hulała. Dobra regulacja plus sprawdzenie podciśnień na pierwszy ogień.
Arch - 18 Sierpień 2015, 18:28

ok, dzieki, zatem od tego zacznę
perzu126 - 18 Sierpień 2015, 19:13

Arch, tak podpowiedzi zanim zaczniesz zadawać kolejne pytania to przeczytaj cały wątek od początku. Było opisane który przewód jest od czego opisany. Wujek google również służy pomocą. Skrzynia 722.4 to żaden wynalazek.
pucieq - 23 Sierpień 2015, 12:51

Chciałem się dopisać do tematu. cały mój problem jest w temacie :
Kod:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=381672#381672


A to czego udało mi się wczoraj dowiedzieć to to że silnik przy zmianie biegu na D lub R wykonuje duży ruch o jakieś 5-6 cm w jedną stronę tzn w bok/dół, po rozmowie ze znajomym mechanikiem powiedział mi że poduszki od silnika lub skrzyni mogą być zużyte i trzeba je wymienić i prawdopodobnie to jest powodem wejścia skrzyni w tryb awaryjny. A i dodam że jak się wrzuci bieg D trzymając cały czas hamulec samochód wpada w drgania, wszystko drży, a najbardziej kierownica, dodam że przed problemem ze skrzynią nie było czegoś podobnego.

A i tak trochę mniej istotny problem, od kiedy zakupiłem auto to na niskich obrotach słychać klekot, mechanik mi powiedział ze mam wtrysk pęknięty albo coś, więc po tygodniu wymieniłem wtryski, klekot ucichł ale na jakieś 1000-1500 km i znów powrócił. jak ktoś bd sobie życzył filmu z pracą silnika jestem w stanie udostępnić.

magik0202 - 4 Wrzesień 2015, 13:17

Przeszukałem archiwum ale nie mogę znaleźć odpowiedzi do mojego Miecia, chcę sam wymienić olej w 4 biegowej skrzyni automat C220 D Elegance 96r. W hurtowni zaproponowali mi olej Mobil ATF 25,-/l, uszczelka 16,-/szt. , filtr 45,-/szt. Teraz mam dylemat czy taki olej będzie właściwy, nie chcę czegoś zepsuć. Już nieraz pomagano mi tu na forum tak Wisconti jak i Perzu i dzięki temu sporo sam zrobiłem nie przepłacając pseudo mechanikom w warsztacie. Za wymianę ze wszystkim powiedziano mi 600,-. No to byłby miesiąc na ścisłej diecie.
Może nie umiem tu szukać, dlatego sory jeśli zawracam głowę.
Pozdrawiam

wiskontii - 4 Wrzesień 2015, 15:21

magik0202, , oni sa chozy za godzine roboty 600zl.Masz podstawowa 4 stopniowa skrzynie potrzebujiesz olej czerwony 3 na etykiecie jest aprobata MB,do tego 6 litrow olejiu ,11zl,udzczelka,14zl,filtr Mana ,,zwalasz olej zwalasz olej z konwektera odkrecasz miche ,wymieniasz filtr skrecasz i lejesz olej ,jakies 4litry ,odpalasz auto przerzucasz biegi i dolewasz 2 litry i sprawdzasz stan.Szerokosci Zycze
magik0202 - 4 Wrzesień 2015, 15:46

Dzięki po raz kolejny tylko nie wiem gdzie wcisnąć pomógł ??????????
wiskontii - 4 Wrzesień 2015, 15:52

magik0202, Okej :D nie jestes autorem tego watku dlatego niemozesz ,pozdrawiam
magik0202 - 29 Wrzesień 2015, 10:50

Tydzień temu wymieniłem olej w C220D automat oraz poduszkę skrzyni ( przy silniku wymieniłem jakiś czas temu nie tak dawno) i zaczął się problem, mianowicie podczas jazdy słuchać jakby gwizdanie ze skrzyni ( wlane 5l i jest na 80 stan ), oraz wystąpiły drgania wyczuwalne w czasie jazdy oraz jak zwalniam. Na postoju też one są ale nie aż takie. Wszystko zrobiłem wg opisów, które forumowicze mi zalecili, olej z miski, konwertera, uszczelka, filtr. Czy możliwe jest że przyczyną jest poduszka? Kupiona firmy KRAFT, wyrzuciłem za wcześnie starą bo tak włożyłbym ją i miałbym pewność za bardzo się pospieszyłem.
Doradźcie co to za feler, wcześniej tego nie było.
Pozdrawiam

robert-c180 - 30 Wrzesień 2015, 10:04

magik0202 napisał/a:
Tydzień temu wymieniłem olej w C220D automat oraz poduszkę skrzyni ( przy silniku wymieniłem jakiś czas temu nie tak dawno) i zaczął się problem, mianowicie podczas jazdy słuchać jakby gwizdanie ze skrzyni ( wlane 5l i jest na 80 stan ), oraz wystąpiły drgania wyczuwalne w czasie jazdy oraz jak zwalniam. Na postoju też one są ale nie aż takie. Wszystko zrobiłem wg opisów, które forumowicze mi zalecili, olej z miski, konwertera, uszczelka, filtr. Czy możliwe jest że przyczyną jest poduszka? Kupiona firmy KRAFT, wyrzuciłem za wcześnie starą bo tak włożyłbym ją i miałbym pewność za bardzo się pospieszyłem.
Doradźcie co to za feler, wcześniej tego nie było.
Pozdrawiam


Jaki dokładnie olej wlałeś? Czy wymieniałeś łożysko wraz z podporą wału?

magik0202 - 30 Wrzesień 2015, 18:17

mobil atf II dextron. Ale dlaczego mam wymieniać łożysko wraz z podporą wału, te objawy wibracji wystąpiły po wymianie poduszki skrzyni.
Ligaczow - 11 Listopad 2015, 22:43

Tu ktoś pisał o Auto Wawer, ja mam akurat dobre doświadczenia z nimi przy swojej becie e38 750il jak robiłem calosciowy przegląd mechaniczny z analityką kompa włącznie. Żony volvo miało problem z automatyczną skrzynią i w dobę wyjechało jak spod igły!
karik712 - 16 Listopad 2015, 09:06

Witam

Po kilku latach bezproblemowego używania skrzyni niestety muszę poprosić o poradę.
W202 z silnikiem 2,5 TD oraz automatem , 5 biegów.
Problem zaczął się jak zaczęły się chłodniejsze temperatury. Gdy silnik nie osiągnie co najmniej 50-60 stopni to podczas postoju (np. na światłach) z lewarkiem na D auto po chwili zaczyna bardzo mocno drgać. Drgania dochodzą właśnie z okolic skrzyni biegów. Czuć też pod nogą na hamulcu mocne bicie.
Problem momentalnie ustaje w momencie zrzucenia biegu na neutralny, nie ma również żadnych dolegliwości na wstecznym. Reaguje tak tylko na biegi do przodu.
Czy ktoś już coś takiego napotkał, i jest w stanie coś podpowiedzieć?

wiskontii - 16 Listopad 2015, 09:16

karik712, Było opisywane w trakcie wrzucania biegu powstajie napręzenie,do sprawdzenia poduszka skrzyni,łączniki wału,podpora,poduszki silnika.
W tym kierunku bym uderzył posprawdzał

karik712 - 16 Listopad 2015, 19:56

Dzięki wielkie za sugestie ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group