Ogólnie o C-klasie - archiwum - PNEUMATYKA W202 250TD Automat 95'
Anonymous - 1 Lipiec 2008, 12:26 Temat postu: PNEUMATYKA W202 250TD Automat 95' Cześć,
1. W bagażniku, w głębi blisko akumulatora mam jakiś przewód, przezroczysta rurka o średnicy nie przekraczającej 0,5 cm, wychodząca jakby od spodu auta, nigdzie nie podłączona, złączka jest (małe białe kolanko) ale drugiej części przewodu nie ma, co to jest i gdzie to musi być podłaczone? Może mechanicy zapomnieli podłączyć. Nieszczelność pneumatyki powodowała kiedyś problemy ze skrzynią biegów.
2. Zagłówki generalnie działały ale po naprawie przestały, jeden działa, drugi czasem albo z ręczną pomocą ostatnio, jakby podciśnienie było za małe, nieszczelność przewodów. Kiedyś odłączył się przewód pneumatyczny z przodu(zaraz za wiatrakiem chłodnicy) to przestały działać a skrzynia zaczęła walić/szarpać mocno przy każdej zmianie biegu . Z wyczytanych postów... Pod siedzeniem u mnie nic nie ma, chyba że razem z przewodami całkowicie po lewej stronie, na boku.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"ZAGŁÓWKI SĄ ZASILANE PODCIŚNIENIEM , SPRAWDŻ ZAWOREK STERUJĄCY PODCIŚNIENIEM JEST POD TYLNĄ KANAPĄ PO LEWEJ STRONIE...Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa reakcja pneumatyki.
Sprawdź:
Czy przewodem podciśnieniowym idącym od przodu auta pod siedzenie dostarczane jest w czasie pracy silnika podciśnienie
Czy po włączeniu zapłonu i wysterowaniu zaworka klawiszem będzie słyszalny delikatny stuk włączenia i po paru sekundach wyłączenia.(trzeba odchylić kanapę tylną)
Sprawdź napięcie na wtyczce, na jednym (chyba coś czarnego) będzie "15", brązowy to masa, i chyba brązowy z paskiem to sterowanie od klawisza (masą oczywiście)
Jeżeli wszystkie punkty są OK, to sprawdź czy po uruchomieniu silnika i naciśnięciu klawisza na wyjściu zaworka pojawi się podciśnienie na parę sekund (trzeba zdjąć przewód podciśnieniowy idący do tyłu, w stronę zagłówków.
Jeżeli płytka wyłącznika czasowego w zaworku uległa korozji (czasem się zdarza) to można ją wywalić. Ponieważ nie będzie zwłoki trzeba będzie dłużej nacisnąć klawisz i to wszystko
"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adaśko - 1 Lipiec 2008, 12:40
skorza napisał/a: | W bagażniku, w głębi blisko akumulatora mam jakiś przewód, przezroczysta rurka o średnicy nie przekraczającej 0,5 cm, wychodząca jakby od spodu auta, nigdzie nie podłączona, | Powinna być podłączona do akumulatora i wyprowadzona na zewnątrz końcówka, jest to odpowietrzenie akumulatora, żeby opary nie szły do wnętrza auta.
[ Dodano: 1 Lipiec 2008, 12:42 ]
Ponadto na wiele pytań sam możesz znaleść odpowiedź tu http://www.w202.pl/search.php
|
|
|