To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - drążek kierowniczy

bynio1991 - 11 Styczeń 2010, 19:32

No nie myślałem na tym. Mam oryginalny (no chyba, a jak go poznać? ). A to dobry pomysł ? Gdzie i ile to ew. kosztuje ?
Kowal - 11 Styczeń 2010, 20:03

Ja parę lat temu za regenerację drążka kierowniczego zapłaciłem coś ok 120 zł
bynio1991 - 11 Styczeń 2010, 20:48

I co jesteś zadowolony ? Nadal na nim śmigasz (ile czasu) ? Gdzie go oddawałeś (jakieś namiary) ? Bo wiesz u mnie całkiem spore są te luzy i nie wiem czy da rady, na kole kierownicy luz ok. 7cm.
gumiś - 11 Styczeń 2010, 21:18

jeśli moge sie wtrącic to 7cm to jest bardzo bużo nie radze tak jeździc . a regeneracja jest ok - oczywiście w dobrym warsztacie -polatasz prawie tyle co na nowym napewno nie mniej niż na tej tandecie co teraz można kupic. mam doświadczenie -może nie z mercem ale wiele aut już miałem pod "nożem"
bynio1991 - 11 Styczeń 2010, 21:24

Tak wiem, ja za dużo nie mnie jeździłem, w sumie to jak go nabyłem (zamieniłem się za moto) to przejechałem nim (w sumie mój tato) z 200km i od tego czasu (z dobre 2 miesiące) cały czas przy nim majsterkuję. To co z tymi drążkami :roll: ?

Jeszcze co do tych 7cm, to nie wiem czy dokładnie tyle ale z tego co mi się wydaje, to gdzieś tyle będzie :/

Daniel - 11 Styczeń 2010, 21:36

bynio1991 napisał/a:
Jeszcze co do tych 7cm, to nie wiem czy dokładnie tyle ale z tego co mi się wydaje, to gdzieś tyle będzie :/


Luz sprawdza się przy włączonym silniku - zrobiłeś tak?

Vans - 11 Styczeń 2010, 22:12

Mam pytanko odnośnie drążka. Który z zamienników jest w miarę dobry? Sprawdzając u siebie jak są 4główki to na 3mam znaczek mercedesa a na jednej nie widać(gdzie jest bity jeszcze znaczek merca?
G. - 11 Styczeń 2010, 22:16

Vans napisał/a:
Który z zamienników jest w miarę dobry?

Tradycyjnie: Lemforder i Febi.

bubu_piotr - 12 Styczeń 2010, 06:07

bynio1991,
Regenerowany wytrzymuje mi już przebieg prawie 55 tys. km jeżdząc wyłącznie po Poznaniu i nadal jest OK (ostatnio mi majstry sprawdzali). Regenerowałem w Skórzewie koło Poznania i koszt ze wspornikiem wyniósł 170 zł. Było to co prawda we wrześniu 2008, ale ceny raczej się gwałtownie nie zmieniły. Warunek jest jeden: oryginalny musi być na wymianę !
Namiar na Skórzewo: tel. 061 814 39 63.

Kowal - 13 Styczeń 2010, 13:06

bynio1991 napisał/a:
I co jesteś zadowolony ? Nadal na nim śmigasz (ile czasu) ? Gdzie go oddawałeś (jakieś namiary) ?

Jestem zadowolony bo jeżdze na tym drążku do dzisiaj, a był robiony jakieś 2-3 lata temu> niestety nie jestem w stanie powiedzieć ile km zrobiłem bo nie pamiętam :oops:
Po znajomości oddałem auto na Szarych Szeregów w Warszawie a oni z kolei oddali komuś innemu, więc gdzie był robiony nie mam pojęcia. Generalnie teraz tego warsztatu nie polecam bo jakość ich usług strasznie sie pogorszyła :!:

bynio1991 - 14 Styczeń 2010, 20:57

Dziękuję za informacje. Luz jak wczoraj popatrzyłem to nie jest jednak aż tak duży. Aczkolwiek nie wiem czy podejmę się regeneracji (a szkoda), bo ten aktualny drążek nie wygląda mi na oryginalny :/ Gdzie powinien mieć jakieś znaczki czy coś ?
Co do tych drązków dostałem info od automerc, że "z tego co mi wiadomo to KRAFT nie jest niemieckim producentem, drążków KRAFTA do C klasy środkowych nie sprzedajemy
nawet w tej chwili nie są dostępne, gwarancja na zawieszenie rok czasu,". Mają niemiecki NK za 270zł, i nie wiem teraz czy to co pisze na aukcji jest kłamstwem czy po prostu automerc się myli, bo nie chciałbym na darmo nadpłacać 20zł. Ktoś miał styczność z NK ? No Panowie jakieś konkrety poproszę co do tych drążków :mrgreen: Teknorot 225zł,KRAFT 250zł,czy NK 270zł ? Może wszytskie są tej samej jakości tylko inne firmy je sprzedają ?

A takie pytanie jeszcze jaki olej jest w przekładni kierowniczej (czy ten od wspomagania) i gdzie go się sprawdza/uzupełnia ?

P.S
Ktoś mi wcześniej pisał, że sprawdzać luz na włączonym silniku, panowie jak piszę, że mam drążek do wymiany to mam. Jak jest luz na przegubach drążka to na wyłączonym, i uruchominoym silniku bedzie taki sam :idea:

bubu_piotr - 15 Styczeń 2010, 05:11

bynio1991,
Fabrycznie wychodziły ze znaczkiem :mb: , ale były też TRW.
NK nie polecam ! Albo lemforder, albo regeneracja (jedno z dwóch, jakbym robił)
Oczywiście decyzja należy do Ciebie.

Daniel - 15 Styczeń 2010, 09:32

Cytat:
Jak jest luz na przegubach drążka to na wyłączonym, i uruchominoym silniku bedzie taki sam :idea:


Luz na przegubach drążka będzie taki sam, ale luz na kierownicy będzie inny.

bynio1991 - 15 Styczeń 2010, 19:36

bubu_piotr, a dlaczego odradzasz NK ? Niestety, ale naprawdę na drążek max to 300zł, tak więc myślę, ze mam do wyboru tylko firmy Teknorot, NK albo KRAFT. Więc co wybrać ? Albo regeneracja, tylko właśnie jak rozpoznać ten oryginalny ? Bo ja od dołu (bo drążek jeszcze nie wyciągnięty nie widzę żadnego znaczka :mb: . Mogę się właśnie dowiedzieć jak wyciągnąć te przeguby z tych wsporników (czy wąsów nie wiem jak to się nazywa, co jeden idzie od przekładni kierowniczej, a drugi jest taki pomocniczy). Bo próbowałem z góry skręcać kluczem francuskim za ten wystający gwint(a z drugiej strony zapórkę, ale nie chce wyskoczyć przegub wyskoczył z wąsa). Jakiś inny sposób ? A możecie mi powiedzieć jak się wyciąga tą zaślepkę pod lewarek ? Normalnie się wyciąga czy jak ?
Daniel - 15 Styczeń 2010, 19:55

bynio1991 napisał/a:
Jakiś inny sposób ?


Do tego są specjalne ściągacze do końcówek.

bynio1991 napisał/a:
Normalnie się wyciąga czy jak ?



Chyba normalnie :P


bynio1991 napisał/a:
Niestety, ale naprawdę na drążek max to 300zł,


Czego byś nie kupił do tej kwoty to i tak będzie badziewie, więc wybór już nie ma takiego znaczenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group