To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - zablokowała sie manualna skrzynia biegów

prodoom - 24 Styczeń 2010, 18:14

Uff... Na szczęście to nic poważnego. Wyrobił sie kawałek metalu na takim drążku ...nie wiem jak to fachowo nazwać ..jest ich tyle co biegów,widać je pod autkiem bez rozbierania czegokolwiek. Każdy z nich ma na końcu "oczko" które ma swój "bolec"...i wyrobił mi sie ten od piątego biegu i nie chciał wyskoczyć....wybiłem bolec,wstawiłem kawał śruby i chodzi elegancko.
Sąsiad mechanik obejrzał i tłumaczył mi coś tam że to jest jakieś zabezpieczenie/blokada żeby przypadkiem dwa biegi na raz nie weszły...

jjankiello - 24 Styczeń 2010, 19:52

Czyli wszystko ok. i można śmigać :mrgreen:

A bolec dokup za garść monet w ASO i załóż, żeby Mercedes była jak należy zrobiona. :idea:

Cendra - 17 Luty 2010, 19:59

Witam
Moi rodzice mają podobny problem jak tu opisane...
Skrzynia manualna w naszym C180T zaczeła się blokować, zresztą już od dawna chodziła średnio precyzyjnie...
Był taki przypadek, że zaklinował się bieg wsteczny, inne nie chciały wchodzić, dopiero po użyciu siły udało się zmienić bieg i dojechaliśmy autem do warsztatu, wszystkie biegi wchodziły. Taka sama blokada zdarzyła się na "2".
Mój mechanik twierdzi, że w grę wchodzi tylko wymiana skrzyni... Czy to możliwe, żeby awaria była aż tak duża skoro zblokował się nam bieg chyba 3 razy :?: Czy taniej będzie wymienić cięgna, wodziki, czy używaną skrzynię, które chodzą od 700zł na allegro :?:

Daniel - 17 Luty 2010, 20:01

Cendra napisał/a:
Mój mechanik twierdzi, że w grę wchodzi tylko wymiana skrzyni...


Zmień mechanika.

Cendra napisał/a:
Czy taniej będzie wymienić cięgna, wodziki, czy używaną skrzynię, które chodzą od 700zł na allegro :?:


Znacznie taniej wyjdzie wyregulować cięgna.

Jary - 17 Luty 2010, 20:04

Daniel napisał/a:
Znacznie taniej wyjdzie wyregulować cięgna.


I ewentualnie wymienić tulejki w nich .

Cendra - 17 Luty 2010, 20:09

Szkoda mi zmieniać mechanika, faceta znam już długi czas, zawsze robił naprawy/wymiany na wysokim poziomie i w dobrej cenie... Wolę go naprowadzić niż zmieniać mechanika, to nie jest proste żeby znaleść kogoś uczciwego,
Tuleki kupię poza ASO :?: Z tego co mi mówił mechanizm jest zbyt zużyty żeby cokolwiek z nim zrobić :roll:

Jary - 17 Luty 2010, 21:42

Cendra napisał/a:
Z tego co mi mówił mechanizm jest zbyt zużyty żeby cokolwiek z nim zrobić


Zawsze lepiej, łatwiej i taniej wymienić mechanizm niż skrzynię :wink:

Łukasz - 17 Luty 2010, 21:42

Cendra napisał/a:
Szkoda mi zmieniać mechanika, faceta znam już długi czas, zawsze robił naprawy/wymiany na wysokim poziomie i w dobrej cenie... Wolę go naprowadzić niż zmieniać mechanika, to nie jest proste żeby znaleść kogoś uczciwego,
Tuleki kupię poza ASO :?: Z tego co mi mówił mechanizm jest zbyt zużyty żeby cokolwiek z nim zrobić :roll:

Wybieraki w skrzyni tudzież synchronizatory.
Kolega kostek miał podobny problem. Napisz do Niego na PW.

jjankiello - 17 Luty 2010, 22:22

Zanim się zabierzecie z mechanikiem za skrzynię, posłuchajcie rad kolegów powyżej i sprawdźcie regulację cięgien i sam mechanizm drążka pod mieszkiem. Skoro mechanik sam stwierdził, że jest zużyty, to prawie na 100% masz winowajcę. Na 100% mechanik się mylił w jednym - że nie da się nic z tym mechanizmem zrobić.
Tulejki sa śmiesznie tanie, a jak nie pomoże, to przynajmniej wykluczysz błahą przyczynę, która po nieskutecznej naprawie samej skrzyni mogłaby nieco nadszarpnąć nerwy. Portfel poważnie nadszarpnie naprawa skrzyni :mrgreen:

W w201 też kiedyś nie mogłem wbić biegów lub potrafił się któryś zablokować, a z czasem zamiast jedynki wchodził wsteczny (o mało raz zębów nie zostawiłem na kierownicy, gdy spod świateł chciałem ruszyć :mrgreen: )... Pomogło przemycie naftą, wydmuchanie i ponowne nasmarowanie tulejek lewarka :idea:

Nex@pl - 17 Luty 2010, 23:57

I lewarek, tulejki w lewarku potrafią też namieszać.
Cendra - 18 Luty 2010, 13:12

Mechanior zaglądał w skrzynie i niestety "2" i "R" są tak zjechane, że nic już z nich nie będzie... Widocznie po zblokowaniu to się zniszczyło, może kiedyś ktoś oleju nie wymieniał i nie sprawdzał, ciężko gdybać... Jedzie inna skrzynia, 900z za element :(
darekmikul - 28 Lipiec 2010, 04:41

szanowni uzytkownicy MB W202 posiadam mercedesa Cklase W202 z silnikiem 2.5 D. niestety rozpsula mi sie skrzynia biegow. na 1 2 3 i 5 skrzynia zgrzyta i chrobocze podczas proby jazdy . 4 bieg dziala normalnie bez zadnych problemow a biegu wstecznego nima. mechanik powiedzial ze skrzynia nadaje sie wylacznie do wymiany. i tutaj nasuwa sie pytanie czy prawda jest ze do W 202 pasuje skrzynia pieciabiegowa od 124 2.5 D lub od W202 2.2 D??? prosze o pomoc w tym temacie. z gory dziekuje i zycze szerokich drog oraz bezawaryjnosci. pozdrawiam i prosze o pomoc. :mb:
jjankiello - 28 Lipiec 2010, 11:07

darekmikul napisał/a:
na 1 2 3 i 5 skrzynia zgrzyta i chrobocze podczas proby jazdy .

To również pasuje do niezapinania biegów...
Pierwsze co zobacz SAM pod autem, to stan drążków lewarka pod podłogą :!:
Spróbuj je wyregulować, wymienić gumki na ich końcach i przeczyść mechanizm lewarka pod mieszkiem...
Na wymianę skrzyni zawsze przyjdzie czas :!:
darekmikul napisał/a:
mechanik powiedzial ze skrzynia nadaje sie wylacznie do wymiany.
Nie zawsze należy wierzyć mechanikom, bo:
1. 80% naciąga klientów na robotę, żeby samemu więcej zarobić.
2. 90% nie zna stricte budowy mercedesów i kierują się wiedzą nabytą przy naprawie pozostałych wozideł... :idea:

darekmikul - 28 Lipiec 2010, 20:06

hmm poszukuje wiec mechanika uczciwego w woj lubuskim okolice swiebodzina ktory ogarnia temat MB. jesli macie jakis godnych polecenia prosze o pomoc. :mb:
andrzejbz - 24 Sierpień 2010, 18:04

a ja mam problem z wyskakującym 3-cim biegiem, przy przyśpieszaniu lub jazdą ze stałą prędkością nie ma problemu, a kiedy ściągnę nogę z gazu to wyskakuje bieg, co sprawdzić ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group