To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Czy zużyte sprzęgło ma wpływ na pracę zagazowanego silnika?

adurweb - 9 Lipiec 2008, 19:54
Temat postu: Czy zużyte sprzęgło ma wpływ na pracę zagazowanego silnika?
Witam.
Czy zużyte sprzęgło ma wpływ na pracę zagazowanego silnika? Od dłuższego czasu borykam się ze swoją instalacją, nie potrwfi mi nikt jej ustawić. Szarpie czasem na wolnych obrotach, potrafi nie palić na wszystkie gary i czuc czasem brak mocy i spóźnione reakcje na pedał gazu, dzieje się tak tylko na wolnych obrotach, w korkach, poprostu wtedy, kiedy muszę często używać sprzęgła. Na trasie, na wysokich obrotach lub kiedy mało używam sprzęgła, auto śmiga aż miło! A wystarczy tylko, że go zaduszę w korku i juz dupa.
Dodam, że mam faktycznie sprzęgło do wymiany i to już najwyższy czas i powoli się na to szykuję, ale pytanie pozostaje, bo może po wymianie moje problemy ustaną?
A więc, czy zużyte sprzęgło ma wpływ na pracę zagazowanego silnika?
Z góry dzięki i pozdrawiam.

phanteon - 9 Lipiec 2008, 20:36

Witam

Sprzęgło nie ma wpływu na to, że nie pali na jeden gar, nie ma mocy (chyba, że silnik się wkręca a auto nie idzie - to wtedy po prostu sprzęgło się ślizga) - to jest wina instalacji. Ale zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i rozumuje na "chłopski rozum".

Daniel - 9 Lipiec 2008, 20:37

skoro masz sprzęgło do wymiany, to w czym problem - wymień, to zobaczysz jakie będą efekty ;)

[ Dodano: 9 Lipiec 2008, 20:39 ]
plus to co kolega phanteon napisał wyżej :)

art-34 - 9 Lipiec 2008, 21:36

phanteon napisał/a:
Witam

Sprzęgło nie ma wpływu na to, że nie pali na jeden gar, nie ma mocy (chyba, że silnik się wkręca a auto nie idzie - to wtedy po prostu sprzęgło się ślizga) - to jest wina instalacji. Ale zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i rozumuje na "chłopski rozum".


Bez krępacji i w całej rozciągłości masz rację, zwrócę uwagę jeszcze na element zwany dociskiem który współpracuje z łożyskiem a i tłumik drgań skrętnych ukrywających się pod postacią sprężynek jest nie mniej ważny, nie pamiętam tylko czy sterowanie sprz. jest na linkę czy hydrauliczne gdzie może też kryć się usterka.

adurweb - 10 Lipiec 2008, 07:19

No właśnie czasem jest tak, że wkręcam mu obroty, a on powolutku rusza czując przy tym, że nie ma teraz mocy, ze jakis gar nie pali, zaraz po tym, po około 3 sekundach nagle rusza z pełną mocą.
topol - 10 Lipiec 2008, 09:23

adurweb, a nie jest to raczej związane z tym, że na trasie rzadziej używasz peadału gazu? Problemy są w warunkach kiedy częsciej zmieniasz obroty silnika/używasz pedału gazu ORAZ częściej używasz sprzęgła :?:
A wpływ może mieć, ponieważ poślizg na sprzęgle ASR może zinterpretować jak zerwanie przyczepności na kołach napędzanych - czyli redukuje moc aby odzyskać przyczepność. Efekty działania ASR są mniej więcej takie jak opisałeś - ospałość, "brak mocy" itp. IMHO 8)

Anonymous - 10 Lipiec 2008, 13:51

witam u mnie w mercedesie mam to samo obroty faluja auto chodzi nie na wszystkie gary a do tego dymi i smierdzi juz nic nie powiem o szarpaniu bo jest identycznie jak napisales ...jezdzilem na gazie i bylo dobrze lecz teraz padl reduktor i zdecydowalem sie w najblizszym c\zsei na sekwencje i nie bede w to pakowal kasy gdy zaczelem jezdzic na benzynie to wolasnie sie tak dzieje jak dzieje
pozdrawiam i szukam pomocy z toba :mb:

phanteon - 10 Lipiec 2008, 14:12

adurweb, myśle, ze taka diagnoza jest niemożliwa na odległość - bo mówisz "nie pali na jeden gar" - pytanie czy wiesz jak auto się zachowuje paląc na 3 gary czy "takei masz wrażenie". Patrząc na dział techniczny forum vwgolf.pl na odległość można sobie poradzić z typowymi problemami ew jeśli dasz na forum wydruki z VAG-a (komputer do auta). Wtedy można szukać. Przychylałbym się natomiast do opini kolegi topola, rzeczywiście tak może być - a na trasie np jak jedziesz 70 na 4biegu i dajesz gaz w podłoge nie dławi się??Zaraz potem spróbuj na 5biegu to samo jeśli zacznie się dławić może to być ASR, bo na czwóce nie będzie takiego uślizgu sprzęgła jakie może wystapić na 5. Jeśli to gazownia to przy maksymalnym wciśniętym gazi powinien się dławić - tylko znowu zostaje kwestia czy to ASR dławi silnikczy nie pali na jeden gar.

Myśle, że zostaje Ci dobry mechanik - niestety mogę Ci polecić tylko gościa w 3mieście - facet jest byłym pracownikiem Dekry i jest niesamowity. Mercedesy ma super opanowane.

PozdraVWiam

adurweb - 10 Lipiec 2008, 17:47

Panowie, co to jest ten ASR?
Myślę, że potrzeba mi dobrego "gazownika" niż mechanika.

Daniel - 10 Lipiec 2008, 17:51

topol napisał/a:
adurweb, a nie jest to raczej związane z tym, że na trasie rzadziej używasz peadału gazu? Problemy są w warunkach kiedy częsciej zmieniasz obroty silnika/używasz pedału gazu ORAZ częściej używasz sprzęgła :?:
A wpływ może mieć, ponieważ poślizg na sprzęgle ASR może zinterpretować jak zerwanie przyczepności na kołach napędzanych - czyli redukuje moc aby odzyskać przyczepność. Efekty działania ASR są mniej więcej takie jak opisałeś - ospałość, "brak mocy" itp. IMHO 8)


asr mierzy prędkośc obwodową kół przedniej i tylnej osi - ślizganie się sprzęgła nie ma wpływu na prewencyjne działanie asr

phanteon - 10 Lipiec 2008, 17:53

adurweb napisał/a:
Panowie, co to jest ten ASR?
Myślę, że potrzeba mi dobrego "gazownika" niż mechanika.


System przeciwdziałaniu buksowaniu kół - jak nie wiesz znaczy się pewnie nie masz tego w aucie. Sprawdz to co Ci napisałem, ale bez gazownika się pewnie i tak nie obędzie. A co do sprzęgła to czemu uważasz, że masz do wymiany?

ASR ->

System kontroli trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABSie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika

Więcej na: http://pl.wikipedia.org/wiki/ASR

[ Dodano: 10 Lipiec 2008, 17:54 ]
Cytat:
asr mierzy prędkośc obwodową kół przedniej i tylnej osi - ślizganie się sprzęgła nie ma wpływu na prewencyjne działanie asr


No to gazownik został jeśli kolega Daniel, ma racje.

adurweb - 10 Lipiec 2008, 17:58

ASR nie posiadam.
Sprzęgło do wymiany, bo czuję jak już się ślizga, czasem już nawet zapiszczy.

Daniel - 10 Lipiec 2008, 18:00

adurweb napisał/a:
ASR nie posiadam.
Sprzęgło do wymiany, bo czuję jak już się ślizga, czasem już nawet zapiszczy.


nie czekaj z wymianą zbyt długo - bo oprócz tarczy będziesz musiał wymienic docisk

phanteon - 10 Lipiec 2008, 18:09

adurweb, no to szykuj kase i na sprzęgło i gazownika.
adurweb - 10 Lipiec 2008, 18:15

Gaz na gwarancji i mi robią za dormo, tylko, że nie mogą tego ustawić. Albo mam pechowe auto, albo oni są do dupy.
Sprzęgło wymieniam kompletne, tylko najpierw chciałem pomalować auto i dlatego pytam, czy sprzęgło ma wpływ na pracę mojej instalacji, bo jak ma to bym wymienił je najpierw.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group