Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Jaki olej do skrzyni biegów i tylnego mostu?
madzara31 - 27 Kwiecień 2011, 22:00
Ten za te kosmiczną kasę jest do mostów z ASD lub do przekładni np. W G klass.Zdziercy
[ Dodano: 27 Kwiecień 2011, 22:02 ]
zorkadar napisał/a: | ja mu zaproponowałem Mobil HD-A 85W90. | I głupi będzie jak Cię nie posłucha
zorkadar - 28 Kwiecień 2011, 10:11
Pisałem wcześniej że koledze kazali zalać most drogim olejem,
zadzwoniłem z ciekawości do aso podałem im swój numer vin prosząc o dobór oleju do mostu , również mi podali że mam zalać 75W-85 MB235,7 za 163zł.
Jakiś czas temu zalałem Mobil HD-A 85W90,
teraz nie wiem czy próbowali mnie naciągnąć czy może świadczy to o ich niewiedzy czy może ja zły olej wlałem
Teraz już nie wiem jaki most jest w mojej z tego co wiem wystepują dwa rodzaje z ASD i ASR .
GELO LBN - 12 Maj 2011, 19:45 Temat postu: Olej do skrzyni Witam moze ktoś z forumowiczów zmieniał olej w skrzyni biegów (manualna)
ptrzebna mi sygnatura oleju do skrzyni na przykład 70w90 bo nie wiem jaki powinien być i jaki najlepiej kupić chodzi o producenta i klase lepkości.
Dzwoniłem do Lubelskiego do podali numer tupu np ( API ) dalej nie pamietam
jezeli ktoś wie jaki najlepiej zalać proszę o odpowiedz
Pozdrawiam
madzara31 - 12 Maj 2011, 20:14
http://www.w202.pl/viewto...&highlight=olej
GELO LBN - 12 Maj 2011, 20:49
Tak zgadza sie przeczytałem to wszystko
dzieki szukałem tego ale nie mogłem znaleść
nierozumiem jednego jezeli producent oleju mówi ten olej spełnia klasyfikacje np 235. coś tam to tym daje gwarancje na swój produkt i nie wazne czy to castrol hipol czy inny grzyb bo jest taki sam tylko w innej butelce i z inną etykietką
Dzięki
Javoreczek - 12 Maj 2011, 21:56
GELO LBN napisał/a: | nie wazne czy to castrol hipol czy inny grzyb bo jest taki sam tylko w innej butelce i z inną etykietką |
Nie oznacza to, że jest taki sam, ale jeśli spełnia tę normę, to znaczy, że jest wystarczająco dobry do Twojej skrzyni i o reszte już nie musisz sie martwić.
driver - 12 Maj 2011, 23:11
Kiedyś też prowadziłem śledztwo w temacie zamienników olejów skrzyni manualnej i mostu
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=4759
PAWELM - 18 Maj 2011, 12:46
A powiedzcie mi jeszcze jakie są objawy tego, żeby zmienić olej w skrzyni automatycznej? Mam W202 C250 TD z 97r i jadę teraz na wymianę oleju w silniku i filtrów i zastanawiam się czy nie zmienić też w skrzyni. Generalnie nie mam z nią problemów biegi zmienia płynnie. Jedynie trochę mi szarpie na zimnym silniku przy zmianie z 1 na 2 i jak jestem na wzniesieniu i przerzucam z P na D. Jak sądzicie? Zmienić czy zostawić? Ile oleju wchodzi do takiej skrzyni?
Dzieki z góry.
madzara31 - 18 Maj 2011, 13:00
PAWELM napisał/a: | Jedynie trochę mi szarpie na zimnym silniku |
PAWELM napisał/a: | Generalnie | Odpowiedź ukryta była w Twoim zapytaniu.
laguna - 18 Maj 2011, 22:12
Oleje spełniające normę 236.14 masz tutaj http://bevo.mercedes-benz.../236.14_de.html , olej FUCHSa dostaniesz tutaj
http://www.sklep-merc.pl/...L-ATF-134-.html
jjankiello - 19 Maj 2011, 04:15
PAWELM, mam ten sam silnik i pewnie tą samą skrzynię. Przebieg szacuję na jakieś 500kkm. Mam identyczne szarpanie przy zmianie 1-2, ale nie zawsze - zależy to od stopnia wciśnięcia pedału gazu i obrotów w momencie zmiany. Myślę, że te turbodiesle (zwykła turbina, bez zmiennej geometrii łopatek) tak po prostu mają. Spróbuj zaobserwować czy przy spokojnym rozpędzaniu też występuje szarpnięcie. U mnie nie. Tak samo jest gdy odpuszczę gaz zanim włączy się turbina, czyli ok. 2000rpm.
Szarpnięcie może też wynikać po prostu ze zużycia tarczek ciernych dla tych biegów. Te silniki są dość mocne i przy zmianie 1-2 skrzynia dostaje największe obciążenie...
Co do szarpania przy zmianie P na D na wzniesieniu - używasz hamulca postojowego
Jeśli chodzi o zmianę oleju w ASB, to jeśli nie wiesz kiedy był poprzednio zmieniany - nie czekaj, ale też nie oczekuj, że szarpnięcie 1-2 całkiem zniknie. Ja zmieniłem olej i skrzynia chodzi tak samo, jak przed zmianą, a przejechałem już dobre 30-40kkm po wymianie...
Aha - i jeśli masz skrzynię sprzed 2000r. (niezależnie czy z korkiem czy bez), nie ma sensu zalewać do niej oleju 236.14, bo się przepłaca. Identycznie skrzynia będzie zachowywać się na oleju 236.10 lub .12 w tym przypadku i tak samo często trzeba go wymieniać...
Camel- - 19 Maj 2011, 09:25
jjankiello napisał/a: | Mam identyczne szarpanie przy zmianie 1-2 |
To całkiem normalne, że te automaty szarpią z 1-2, a zwłaszcza z 2-1 i jest to chyba nawet opisane w WIS. Druga sprawa to to, że 722.6 jest o tyle mądrzejsze, że adaptacją można to szarpanie zmniejszyć o ile nie usunąć
jjankiello - 21 Maj 2011, 04:37
Camel- napisał/a: | jest to chyba nawet opisane w WIS | Kojarzysz numer dokumentu w WIS
Camel- - 21 Maj 2011, 09:42
jjankiello, oj nie bardzo... poszukaj w Programmed Repairs, ale z tego co pamiętam nie ma na to remedy. Można spróbować adaptacji skrzyni na nowo (to o czym pisał Sewan).
jjankiello - 21 Maj 2011, 16:23
Adaptację robiłem - niewiele pomogła...
|
|
|