To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - wskaźnik temperatury silnika szaleje

Wojtek - 19 Luty 2006, 21:24
Temat postu: wskaźnik temperatury silnika szaleje
Witam wszystkich. Moja Gwiazda to C180Esprit 95r. .Mam problem, który na poczatku ignorowałem a teraz zaczyna mnie draznic. Otoz wskaznik temperatury silnika zachowuje sie bardzo nieprzewidywalnie. Podczas jazdy zerkam sobie na niego a on jak gdyby nigdy nic z 80 stopni (temp u mnie standardowa podczas jazdy) jak porazony pradem spada na ok 50. a po chwili jest juz z powrotem na 80. Ostatnio przylapuje go dosc czesto nan takich wedrowkach pomiedzy 50 a 80 stopni. sa to skoki gwaltowne i niezrozumiale. Wyminielem termostat ale zadnej poprawy nie ma. Mam pytanie czy jak wyminie sam czujnik temp to pomoze? czy ktos juz spotkal sie z czyms takim? Ile moze kosztowac taki czujnik? A moze to wina samej wskazowki... Za wszelkie odpowiedzi z gory wielkie dzieki. Pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: Pią Lut 24, 2006 9:47 pm ]
:( MIałem nadzieje że te szaleństwa to wina czujnika, ale jest na pewno inaczej. Dzisiaj zamiast czujnika mechanik wpiął mi w kabel rezystor który ustawił mi temperature stała w granicach 100stopni. No i niestety, jeszcze dobrze od niego nie odjechałem a wskazówka zamiast wisieć na 100 stopniach zaczęła urządzać jazdy w dół i w góre...
Kotś ma pomysł co teraz??? Czujnik wyeliminowany. Jest szansa że to jakoś da się naprawić?
Pozdrawiam.

Anonymous - 16 Czerwiec 2006, 19:27

witam ja mam taka sama gwiazdke i taki sam probnlem ale mi temp. skacze czasami bardzo zadko od 50 do max. a jak walne reka to dziala normalnie hehe niewiem o co cho??
radams - 20 Czerwiec 2006, 14:40

Byc moze zabrudzily sie styki wskazowki we wskazniku temperatury, stad przy stukaniu w obudowe deski wskazowka skacze. przeczyszczenie powinno pomoc :)
kurt999 - 11 Maj 2015, 18:07

W moim c 200 mam podobna usterkę Po tym jak auto rozgrzeje się do 80 stopni wskazówka wskaźnika temperatury zaczyna szaleć wymieniłem termostat ale problem nie ustal. Silnik się nie przegrzewa wymieniałem tez czujnik temperatury. a może trzeba wymienić zestaw wskaźników?
Javoreczek - 11 Maj 2015, 21:02

Wiązka się sypie. W tym roczniku to norma.
kurt999 - 12 Maj 2015, 22:22

Javoreczek napisał/a:
Wiązka się sypie. W tym roczniku to norma.


No cóż nie zauważyłem, że moja gwiazda się postarzała ;)

Powiesz cos więcej na ten temat, które kable należy wymienić?

lech149 - 12 Maj 2015, 23:31

Prosiłbym o jasną odpowiedz , co to znaczy , że wiązka się sypie .
MICHAL200 - 13 Maj 2015, 01:38

lech149, wiazka elektryczna silnika. Co znaczy ze sie sypie? Guma na kablach parcieje, przez co dostsje wilgoci i moga dziac sie cuda.
Javoreczek - 13 Maj 2015, 11:16

lech149 napisał/a:
Prosiłbym o jasną odpowiedz , co to znaczy , że wiązka się sypie .


Twój rocznik natomiast powinien być wolny od tego problemu.

lech149 - 13 Maj 2015, 11:21

Ale tak , dla poszerzenia horyzontów. :D Kruszy się izolacja i kable dostają przebicie ?
Abdul - 13 Maj 2015, 11:35

lech149, wiązka zaczyna wyglądać tak:


bonus - 27 Marzec 2017, 07:29

Coby nie zakładać nowego tematu odkopię ten z archiwum forum. W202 97' 1.8b+lpg. Na trasie wskaźnik temperatury silnika zasadniczo ani drgnie. W mieście wariuje i swobodnie "pływa" między dolnym położeniem a okolicami 80C czyli tyle ile pewnie faktycznie ma. Dodatkowo gdy już na mieście temperatura na wskaźniku wzrośnie i ustawię zimny nawiew (nawet na 1) to po chwili spada znów do dolnego położenia. Przekłada się to także na sekwencję która po odpaleniu załącza się prawidłowo, a podczas jazdy przełącza się ben/gaz w zależności głównie od szybkości jazdy i ustawień nawiewu (zgadza się ogólnie ze wskazaniami wskaźnika temp silnika (gdy temp na nim rośnie przełącza się na lpg)). Gdzie szukać przyczyny ? Czujnik, termostat, wspomniana w temacie wiązka silnika ? I drugie pytanie gdzie dokładnie znajduje się czujnik temp. silnika ?
kurt999 - 27 Marzec 2017, 07:34

wymieniłem wiązkę silnika na nową wszystko kosztowało 1000zł ale warto było jak ręką odjął. Nie zmusiła mnie do wymiany szalejąca wskazówka tylko silnik, który zaczął pracować nie równo
marcinsud - 23 Kwiecień 2017, 11:19

Odkopię temat.

U mnie sprawa wygląda jak na poniższym filmie
https://youtu.be/vGg7mz_t1qg

Jakoś mi się nie chce wierzyć by temperatura rzeczywiście się tak zmieniała, oraz że czujnik byłby w stanie tak szybko reagować na jej zmianę.

Czytałem, że czujnik mam pod pokrywką czarną na przedzie silnika. U mnie są tam jakby dwa wkręcone. Stojąc od przodu auta to ten prawy (bliżej zbiornika z płynem do spryskiwaczy) czy lewy(bliżej filtra powietrza)?

Z innych niepokojących rzeczy (nie wiem czy związanych z tym) pojawiło się u mnie szarpanie silnika zanim złapie temp. Obroty na jałowym stabilne, przy wciśniętym częściowo pedale gazu zdaje się że falują. Obroty nie idą równo w górę podczas przyspieszania (nawet na ciepłym) zdarza się, że obrotomierz na chwilę się zatrzymuje przy pedale gazu w podłodze. Tak na ucho trudno stwierdzić czy gubi zapłony.
Możliwe, że to ta nieszczęsna wiązka silnika w moim roczniku? Kable idące do zegarów wyglądają całkiem dobrze. Gdzie szukać tych sparciałych?

kurt999 - 23 Kwiecień 2017, 22:32

marcinsud napisał/a:
Gdzie szukać tych sparciałych?
Ja wymieniłem całą wiązkę auto dostało nowe życie nie polecam wymieniania po kawałku bo wystarczy ruszyć a izolacja rozsypuje się w rękach


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group