Zrób To Sam - Pompa wody-wymiana by Adaśko
Adaśko - 24 Lipiec 2008, 11:48 Temat postu: Pompa wody-wymiana by Adaśko Wczoraj dobiegł mnie spod maski dziwny odgłos szumu. Zdjąłem pasek napędzający pompę wody i spotkało mnie rozczarowanie kończące się łożyska pompy hałasują. Byłem dzisiaj w sklepie, ciężko dostać reparaturkę, i jestem zmuszony kupić pompę 220 zł FEBI. Gdyby nie zlot kombinowałbym rozebrać ją i próbowałbym regenerować, a tak czas pogania i po pracy wymiana mnie czeka całej pompy. Przyglądałem się i jest dobre dojście, tylko czy wystarczy spuścić 5 litrów płynu by znajdował się poniżej pompy? Postaram zrobić fotorelację z demontażu i montażu.
topol - 24 Lipiec 2008, 14:20
Adaśko, z tego co mi się przypomina to powinno wystarczyć, ale nie będę się autorytatywnie wypowiadał, bo to info z drugiej ręki....
Adaśko - 24 Lipiec 2008, 14:29
Dzięki topol, w razie draki michę podłożę i będę łapał płyn.
sewan - 24 Lipiec 2008, 14:42
Przy okazji może warto byłoby płyn wymienić? Wtedy nawet jak się coś rozleje, to nie ma tragedii....
I tak trzeba będzie odpowietrzyć układ, więc nie ma znaczenia, czy wylewa się 5 litrów, czy 8.....
Adaśko - 24 Lipiec 2008, 14:58
Też o tym myślałem , tylko nie wiem czy zdążę ze wszystkim przed wyjazdem
mbsly - 24 Lipiec 2008, 16:29
sewan napisał/a: | trzeba będzie odpowietrzyć układ |
wymienialem,spuszczalem i wlewalem plyn ukladu chlodzenia w Mercedesie 190 i nigdy go nie odpowietrzalem. z moich informacji uklad chlodzenia w Mb jest tak skonstruowany,ze zabieg odpowietrzenia jest zbedny. nie wydaje mi sie aby w C-class bylo to ptrzebne.
Adaśko - 24 Lipiec 2008, 16:32
Zalać, zostawić odkręcony korek, odpalić i rozgrzać do otwarcia termostatu, dolać braki i zakręcić. Tak głosi mądra księga
jacon - 24 Lipiec 2008, 16:49
Dokładnie tak jest, ja jak wymieniałem u siebie to zalałem zakręciłem korek i to wsio.
mbsly - 25 Lipiec 2008, 00:04
Adasko,pompa juz wymieniona i smiga?
Adaśko - 25 Lipiec 2008, 08:36
No wymieniona, więc jutro jazda z nówką pompą , w wolnej chwili zdam fotorelację z wymiany co i jak.
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:06 ]
Do wymiany pompy wodnej potrzebujemy:
Pompa (w przypadku mojego silnika) "z dłuższym przodem" nr A1112002301
klucz imbus 5mm do odkręcenia wiatraka
klucz płaski 36 do visko
klucz nasadowy 8mm do poluzowania napinacza i odkręcenia 6-ciu śrub od pompy
klucz 10mm do odkręcenia koła pasowego i dwóch śrub od pompy
klucz fajkowy 19mm do odkręcenia i spuszczenia płynu z bloku silnika.
Bańkę na płyn, spuścić do końca z chłodnicy i bloku (zejdzie ok 6-7 litrów płynu)
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:14 ]
Kocham ten samochód z niejednego powodu, ale piękne w niej jest to , że jak nikt nie odstawiał wcześniej "rzeźbę" to wszystko pięknie można rozebrać, tylko trzeba z głową
Proszę o wrzucenie tego tematu do "zrób to sam"
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:16 ]
Oto nowa pompa
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:27 ]
Złożenia już nie fotografowałem, kolejność odwrotna
Daniel - 25 Lipiec 2008, 19:07
Adaśko napisał/a: | Zalać, zostawić odkręcony korek, odpalić i rozgrzać do otwarcia termostatu, dolać braki i zakręcić. Tak głosi mądra księga |
warto jeszcze ustawic ogrzewanie na max
Adaśko - 28 Lipiec 2008, 10:35
Daniel napisał/a: | warto jeszcze ustawic ogrzewanie na max | Zapomniałem dodać
Axwell - 28 Lipiec 2008, 17:47
Siemaneczko....
rada ode mnie.. jesli masz chwile wolnego czasu sporzadz osobny temat tytułem "Fotorelacja wymiana Pompy Wody , model oraz rok...."
i zadaj w dziale fotorelacje do zamknięcia przez moderatora, nie bedzie niepotrzebnego bajzlu a i odszukanie w searchu bedzie łatwiejsze.. ;]
i pytanie ode mnie
Czy Pompa z W230K bedzie pasować do mojego Rubina ??
w korkach sie grzeje, za miastem temp, spada... raczej pompa nizeli termostat...
Przemek - 29 Lipiec 2008, 15:02
Axwell ale to chyba raczej wina Wisco sprzegla na wentylatorze no chyba ze u Ciebie nie ma Wisca tylko jest elektryczne tak jak u niektorych co widzialem na zlocie w Czmoncu ?
Ps
Temat przenosze do dzialu Zrob to sam
Dzieki Adasko za fotki i opis
Adaśko - 29 Lipiec 2008, 15:04
Mi temperatura w korkach nie dochodzi do kreski tej nad 80-cioma stopniami, trzyma się w połowie, jak jadę jest równo 80 st
|
|
|