To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Układ zabezpieczający przed kradzieżą - co odciąć?

zajac491 - 28 Lipiec 2008, 22:00

Źródło : http://www.vw-passat.pl


. Wywalać wszystkie zamki nawet z tylnej klapy (zaślepki dostępne w ASO)
2. Instalować odcinkę zapłonu – oddzielną znaną tylko właścicielowi pojazdu.
3. Instalować blokadę skrzyni biegów (Mul-T-Lock)
4. Przerobić złącze diagnostyczne VAG (zrobić ukrytą odcinkę linii komunikacji VAG)
5. Jeśli montujecie alarm, to syrenę należy umieścić to w cholernie trudnodostępnym miejscu.

Auta sprowadzone i niezabezpieczone jak i również auta kupowane z nieznanych źródeł (np: z gazety - również autokomisy) - znikają w pierwszej kolejności, dorabiane są kluczyki przed sprzedażą (np: groty kluczyków) i zczytywane IMMO do immobilisera. Dane właściciela mamy na umowie - wystarczy odszukać gdzie parkuje i 30 sekund.

Autka w mieście (np: pod pracą) - również zaczynają być "obcinane" godziny przyjazdu i odjazdu - przykładowy czas na odłączenie alarmu lub odholowanie pojazdu.

Autka śledzone przez pojazdy "xxx", które snują się za nami od dłuższego czasu są w stanie zrobić nawet "oberka" na środku wiaduktu - tylko po to aby śledzone autko stanęło np: pod marketem gdzie jedna osoba udaje się za nami z koszykiem a reszta zabiera się do "rozkminki zabezpieczeń" - kolesie zmobilizowali się do tego stopnia że ubrani są w eleganckie garnitury dla "zmyły" aby w razie "przypału" ochrona nie miała podejrzeń.

Niektóre "ekipy xxx" posiadają urządzenie zagłuszające sygnały (radiopowiadomienia lub lokalizacji pojazdu) więc urządzenie zagłusza sygnały wysyłane z pojazdu.

Często zdarza się patent z odholowaniem pojazdu przez holownik - najzwyczajnej auto kradzione jest na "żywca" przez autoholowanie. No cóż zaparkował pewnie na zakazie???.

Drzwi kierowcy lub pasażera najczęściej otwierane są specjalnymi "Łamakami" ("łamak, "grat, "urywka - to surowy klucz bez nacięć z uchwytem dźwignią, wykonany z bardzo twardego metalu dodatkowo uszlachetniany) Klucz wkładany jest do zamka i mocno przekręcany w kierunku otwierania, zapadki zamka nie wytrzymują naprężeń i zostają wyłamane lub zmielone. Brak zamków w drzwiach i klapach spowoduje utrudnienie dotarcia do środka pojazdu - nie ma gdzie wsadzić??? – zostaje tylko zbicie szyby - a autko ze zbitą szybką jest bardzo znaczne i daleko nie ujedzie!!!.

Z wszystkich drzwi wyjmujemy całkowicie bębenki zamków i stosujemy zaślepki. Zaślepkę (bez otworka) można dokupić w każdym serwisie - cena około 15zł (metalową i plastikową malowaną pod kolor nadwozia). Obecnie w mieszalniach farb samochodowych można zamówić wybrany lakier w sprayu pod kolor nadwozia (numer lakieru znajduje się na wklejce w bagażniku).

Tylny zamek w klapie bagażnika może zostać na swoim miejscu - wystarczy zmienić jego funkcję tak aby zamek był atrapą - może się kręcić w kółko ale nie będzie otwierał ani zamykał (wyłamać lub odciąć końcówkę części mechanizmu bębenka która zwalnia blokadę zamka). Funkcję otwierania i zamykania będzie pełnił tylko mechanizm centralnego zamka.

W przypadku gdy przestanie działać pilot lub wyczerpie się całkowicie akumulator, to możemy się posłużyć linią awaryjną. Linia awaryjna to długi przewód dwużyłowy podłączony do linii c/zamka, który jest dobrze zaizolowany i ukryty gdzieś "???" do przewodu podpinamy małą bateryjkę 9V (ogólnie dostępną), która podaje napięcie bezpośrednio do zamka drzwi kierowcy.

Blokada skrzyni biegów Mul-T-Lock rygluje drążek skrzyni na wstecznym biegu, jednak niekiedy udaje się ją zdeaktywować sposobami siłowymi (z "kopa" w drążek zmiany biegów). Kiedyś używano w tym celu ciekły azot w sprayu, do zamrożenia metalu - wtedy metalowy (bolec lub drążek) jest podatniejszy na pęknięcia (przy użyciu młota) w wyznaczonym miejscu.
Nowoczesne bolce blokad są wykonane ze specjalnego stopu "xxx" i nie da się już ich tak zmiękczyć sprayem. Również niektóre firmy instalujące blokady stosują dodatkową specjalną blachę osłaniającą tunel od spodu, tak aby nie można było się dostać do blokady od spodu. W przypadku oddawania auta na czas serwisu klucze od blokady nigdy nie powinny być dołączone do auta, a wszystkie odcinki odłączone - oddajemy tylko jeden kluczyk. Również po opuszczeniu serwisu niekiedy trzeba sprawdzić prawidłowość działania systemu.

Jak wcześniej wspomniano rozkodowanie fabrycznego immobilisera specjalnym urządzeniem "xxx" nie robi większego problemu. W tym celu należy zrobić przerwę w obwodzie do złącza diagnostycznego linia komunikacji VAG (znane tylko właścicielowi), i daleko wyprowadzić kable to wyłącznika. Nie korzystamy często z tego złącza, więc nie musi być pod ręką.

Zamontowanie samego alarmu często jest wykonane partacko, ale fachowe serwisy robią to solidnie i nie jest tak prosto dostać się do niego. Również syrena powinna być umieszczona w trudnodostępnym miejscu, aby uniemożliwić dotarcie do niej w celu wyrwania lub odcięcia kabli. Nowoczesne alarmy mają bardzo dużo opcji, więc przy wyborze należy się kierować jak najlepszymi możliwościami zabezpieczenia.

Obecnie na rynku jest sporo Autoryzowanych firm specjalizujących się w zakładaniu zabezpieczeń i alarmów. Firmy te mają doświadczenie w montażu i cały asortyment dodatków i potrzebnych do różnych modeli aut. Zamontowanie urządzeń alarmowych w Autoryzowanych firmach daje gwarancje na działanie systemów i niezbędny serwis w przypadku niesprawności systemów lub dokupienia dodatkowego wyposażenia.

Ostatnio bardzo często zdarzają się włamania lub kradzież elementów wyposażenia pojazdów. Najczęściej giną radia i elektronika (panele nawigacji) pozostawione w samochodach, również często zaczynają ginąć firmowe felgi i kołpaki oraz niektóre elementy plastików. Niedawno rozmawiałem ze znajomymi z wydziału zajmującymi się tymi przestępstwami. Proceder jest jednak określany jako mała szkodliwość społeczna i wciąż są spore problemy z wykrywalnością, jednak jakiś czas temu podjęto nowe środki przeciwstawienia się tego typu działalności i będą tępione z wyraźną surowością nowym sposobem.

Najlepszym sposobem jest oznakowanie elektroniki, felg lub kołpaków (– czyli po „chamsku” wypalić lub wyryć numery nadwozia). Z tego co wiadomo w przypadku natrafienia na takie elementy w 90% urządzenia te zostają skonfiskowane i oddane właścicielowi, nawet w przypadku gdy są zamontowane już w innym aucie lub sprzedawane jako używane (giełdy, Internet lub po znajomości).

W pewnych latach bardzo duża ilość pojazdów europejskich (Niemcy, Francja, Włochy, i inne) zaczęła ginąć, auta często opuszczały unię i trafiały na rynek wschodni, więc koncerny pod naciskami firm „???” odpowiednio się do tego ustosunkowały i zrobiły „coś!!!”. Obecnie wykrycie prawidłowego numeru VIN w pojazdach koncernu VW to jest „bułka z masłem” widocznych jest w prawdzie tylko 2 ale pozostałych już tak łatwo nie znajdziecie. Oczywiście temat jest okryty ścisłą tajemnicą i wiedzą o tym tylko nieliczni.

maciejo - 23 Marzec 2011, 16:35

i dlatego sie ciesze ze nie mam zamków w drzwiach :D :D
stike - 24 Marzec 2011, 16:59

Maciejo , ciekawe czy tak bedziesz sie cieszyl, jak Ci braknie zasilania w aucie , a trzeba bedzie otworzyc drzwi, albo je zamknac ... :roll:
maciejo - 24 Marzec 2011, 19:18

juz mialem taką sytuacje kolego i wybrnąlem podnosząc auto wysoko na lewarku i podpinając sie do rozrusznika :D . Kluczyk od stacyjki niestety nie pasowal do zamku w tylnej klapie :(
maurycy - 24 Marzec 2011, 20:02

a wystarczyło podpiąć się pod wyprowadzony plus pod maską :)
tom1245 - 24 Marzec 2011, 20:17

moje propozycje z odcięciem :mrgreen:
ASB elektroniczna żeby biegu nie wrzuciła :mrgreen:
czujnik który odetnie system zasilania paliwa lub iskry :mrgreen:

Łukasz - 24 Marzec 2011, 20:30

tom1245 napisał/a:
ASB elektroniczna żeby biegu nie wrzuciła :mrgreen:

Wrzuci N-ke i zaholuje ;)

tom1245 - 24 Marzec 2011, 20:42

Łukasz napisał/a:
Wrzuci N-ke i zaholuje ;)

a zakład ze nie :?:
napisać ci na PW co i jak :?:

Łukasz - 24 Marzec 2011, 20:51

tom1245 napisał/a:
a zakład ze nie :?:
napisać ci na PW co i jak :?:

Nie, dzięki :) Wolę żyć w błogiej nieświadomości.
BTW. Od 3 lat w służbowej teczce noszę naklejkę

JUWENTUS
GPS
Pojazd monitorowany
Musze sobie nalepić wreszcie :D
Choć widziałem lepszą:

ZANIM ZŁAMIESZ
Pomyśl o zdrowiu

:D

tom1245 - 24 Marzec 2011, 20:54

Łukasz napisał/a:
Nie, dzięki :) Wolę żyć w błogiej nieświadomości.

klient nasz pan :wink: ja w swoim mam 4 odcięcia jedno aktywowane smsem :mrgreen:

Javoreczek - 24 Marzec 2011, 23:34

tom1245 napisał/a:
ja w swoim mam 4 odcięcia jedno aktywowane smsem :mrgreen:


znaczy ile czasu mija od otwarcia drzwi do momentu, aż ruszysz ? :mrgreen:

piotr1 - 24 Marzec 2011, 23:37

tom1245, to czym Ty jeździsz? :roll: :P
renegade26 - 24 Marzec 2011, 23:54

A ja bym odciął:

łapy złodziejom :evil:

maciejo - 25 Marzec 2011, 11:35

maurycy napisał/a:
a wystarczyło podpiąć się pod wyprowadzony plus pod maską :)


a ciekawe jak otworzysz maske , jezeli zostawilem auto na swiatłach i padl mi doszczętnie akumulator i nie mam zamków w drzwiach??a kluczyk od stacyjki nie pasuje do zamka tylniej klapy. łomem? :D :D

Axwell - 25 Marzec 2011, 11:37

maciejo napisał/a:
padl mi doszczętnie akumulator i nie mam zamków w drzwiach??
yyyy a cóż to za wersja która nie ma zamka choćby w drzwiach pasażera ukrytego za małą maskownicą :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group