To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - 220 cdi tuning 125KM--->143KM

taksiarz83 - 1 Sierpień 2008, 07:02
Temat postu: 220 cdi tuning 125KM--->143KM
jest taki gość w mojej wiosce co jest gotowy podjąć się tego jeśli tylko jego sprzet mu na to pozwoli za 500 zl, tzn. gosc nic nie wklada bo twierdzi ze nie trzeba (zaprogramuje komputer "inaczej" zeby "dawki-mapa" paliwa byla inna) i dzieki jego ingerencji autko bedzie mocniejsze, oczywiscie zastanawiam sie nad tym bo mam automatyczna skrzynie i moze ona tego nie przezyc pod moja 25 letnią nogą, ale chce takze poznac wasze zdanie moze ktos juz tego probowal, moze gosc odwali prowizore zeby bylo czuc buta tyle ze nie starczy mi na dlugo ASB lub silnik
Jary - 1 Sierpień 2008, 07:06

Jednym słowem cudotwórca, nie wkładając niczego dokłada 20 kucyków - no, no ,no :roll:
taksiarz83 - 1 Sierpień 2008, 07:17

twierdzi ze wszystko co robi to zmienia jakas mape paliwa a to wszystko w komputerze sie miesci jakos tak to zrozumialem
Ali-En - 1 Sierpień 2008, 07:49

Klasyczny chiptuning, tylko przez zlacze. Zapewne podniesie cisnienie doladowania, zwiekszy troche dawke paliwa przy wyzszych obrotach aby powietrze ktorego bedzie wiecej mialo sie z czym spalac. Zywotnosc turbiny moze spasc.
grzesiekx - 1 Sierpień 2008, 09:46

O nie cale 20 KM (pewnie jakies 30Nm) to skrzynia nie powinna nawet poczuc roznicy ;) ale jak gosc robi to od niedawna to ja bym nie ryzykowal :) Porzadne firmy ktore sie tym zajmuja biora okolo 800-1000zl ale daja gwarancje na to co robia ;) Ten gość ma wogole hamownie zeby sprawdzic o ile wzrosla moc i moment ??
pip - 1 Sierpień 2008, 14:57

rozmawiałem z poważną firmą zajmującą się tego typu zagadnieniem i odradzili mi to w moim samochodzie: '97 automat 2,5l
jak dołożysz mocy będziesz mocniej cisnął - a będziesz!
poleci stara turbina - bo jest już stara,
poleci automat - bo jak ma 200 tys. to przy dobrej eksploatacji średnio powinien dożyć 300 tys. - nie dożyje.
a sam silnik i jego zużycie to już inna bajka,
musisz zadecydować - a była mowa o moim silniku, który podobno jak na 200 tys. jest w bardzo dobrej kondycji

gwarancję w dobrej firmie dostaniesz, ale nie na skrzynię i cieknącą turbinę :-) ani wypaloną głowicę silnika

carlos - 1 Sierpień 2008, 18:18

pip napisał/a:
poleci automat - bo jak ma 200 tys. to przy dobrej eksploatacji średnio powinien dożyć 300 tys. - nie dożyje

Chyba nie jest mowa o Mercedesie bo tu automaty są wytrzymałe i żyją znacznie dłużej niż 300kkm, pomijam fakt, że 2,2 CDI to jednak inny silnik niż 2,5TD i tu już zmiana intercoolera na większy daje spore efekty

Oleandro - 1 Sierpień 2008, 19:10

taksiarz83,

u specjalisty w szopie to lekkie ryzyko a z drugiej strony czemu nie? roznica spora bo chce 500 pln a w renomowancyh chip tuningowniach wyja po 1600pln minimalnie...

carlos,

wymiana IC nie dodaje mocy

powoduje, ze przy zwiekszeniu mocy i dynamicznej jezdzie auto przyslowiowo nie puchnie

carlos - 2 Sierpień 2008, 10:25

Oleandro, o widzisz człowiek się całe życie uczy coś nowego :mrgreen:
dzikidaniel - 2 Sierpień 2008, 12:56

Oleandro, pewien? Dobrze dobrany IC może zmiejszyć LAG i poprawić przepływ i temperature powietrza a co za tym idzie to lepsze spalanie a lepsze spalanie powoduje większy moment.
I co rozumniesz przez zwrot "nie puchnie"?
Co do chipa do CDI to znajomy miał w Vito silnik (właśnie CDI) zchipowane na 150KM i tak jeździł sporo. I dobrze zrobiony nie powinien zwiększyć awaryjności samochodu i równiez spalanie może spaść. Nawet turbina przy odpowiednim traktowaniu nie powinna dostać w dupe. Zresztą złe obchodzenie się z silnikiem jest gorsze niż podnoszenie mocy silnika poprzez zwiększanie doładowania.
Poza tym to można spotkać BOXy które bez ingerencji w kompa/chip zwiększają moc a też kosztują ok 500-1000zł. Ale box to nie program robiony przez fachowca pod konkretny samochód i konkretne wymagania.

bubu_piotr - 2 Sierpień 2008, 15:52

Na Allegro jest gostek z Poznania, który za 750 zł. zmienia oprogramowanie sterownika. Ma hamownie i dość pochlebne komentarze. Myślę, że robi to dobrze. Przy C klasie i E klasie są takie same motory a różnią się ponoć tylko sterownikami silnika. (C200 CDI-102KM, C220 CDI-125KM, E200 CDI-116KM, E220 CDI-143KM) Decyzja należy do Ciebie. Poszukaj namiarów na allegro i zadzwoń to Ci gość wyjaśni w czym jest rzecz.
grzesiekx - 2 Sierpień 2008, 17:08

Hmm wlasnie zauwazyl ktos, ze 2,2 CDI w c-klasie ma pojemnosci 2151, a 2,2 CDI w e-klasie 2148 :) Dlaczego tak jest ?? :D
MikiPOZ - 2 Sierpień 2008, 17:24

bubu_piotr, C-klasy po lifcie mialy juz 145KM jesli chodzi o 220CDI
dzikidaniel - 2 Sierpień 2008, 17:55

bubu_piotr, nie byłbym pewien czy osprzęt taki jak sprężarki i dolot jest identyczny w tych silnikach. Na 90% pewien jestem że wersja 140KM już miała inne turbo.
grzesiekx, wystarczy że uszczelka jest niższa/wyższa i już jest różnica.
MikiPOZ, o jakich Cklasach po lifcie mówisz?

MikiPOZ - 2 Sierpień 2008, 18:06

dzikidaniel, o w203 po lifcie od 2004 roku był Lifting. i 2,2CDI miały 145 i 150KM


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group