To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Większa moc

eldorado - 31 Październik 2009, 10:33

Morda23 napisał/a:
A czego sie spodziewałes po wywaleniu kata bedzie pierdzial jak polonez i po co ty tak kombinujesz .Prosta kalkulacja jak juz sie tak uparles na wieksza moc w twojej budzie to zmien silnik a jak buda nie ma znaczebia to sprzedaj to chlopie i kup z wiekszym motorem , a nie grzeb w silniku bo cudow nie zrobisz a predzej cos popierdzielisz i wtedy bedzie post nie na temat jak zwiekszyc moc tylko szukam dobrego silnika , Nie rozumiem Cie po co ci byl ten 1.8 skoro chciales szybkie auto :mrgreen:

[ Dodano: 30 Październik 2009, 18:54 ]
I myślales ze zalozenie tlumika za 55zl doda ci koni ???? BEZ KOMENTARZA


Kolega widze że ma jakieś parcie.... Nie wiem po co się udzielasz jak twoja wiedza jak i czytanie ze zrozumieniem jest na poziomie przedszkolaka. Twoje komentarze na temat "większych mocy" , "zmiany silnika" itp. akurat mi koło pióra latają bo akurat jesteś za cienki żeby mnie umoralniać i doradzać.
"większe moce" tylko odzyskanie tego co stary kat zabrał (zabrał bo przytkał) na przestrzeni iluś tam lat przebiegu.
Hahahahahahahahaha " założenie tłumika za 55zł doda ci koni" - ale głupoty piszesz, czy ja coś takiego napisałem. Wywalam kata bo jest zapchany i mam jakieś tam problemy z wydechem, i chce to zastąpić czymś sensownym. Na początku kupiłem tłumik (nie strumienice) żeby było cicho w aucie ale jaka cena taki tłumik. Człowiek uczy się na błędach i tyle jak bedzie trzeba to wstawie większy tłumik albo kata. Nikt tu nie mówi o "większych mocach" - tylko zastąpieniem czymś coś, więc wyluzuj zwieracze...

[ Dodano: 31 Październik 2009, 09:40 ]
gucionexia napisał/a:
Czemu chłop kombinuje? bo może.A jak coś spier... to jego problem jego kasa,jego auto


Dokładnie. Moge spawać przez cały dzień, moge robić cuda wianki z wydechem, bo mam czym i gdzie, i moge kiedy chce, bo wolne mam "na telefon" - mnie kosztuje tylko część. Ale podstawa jest taka: zrobić tak żeby było dobrze,nie pierdząco

[ Dodano: 31 Październik 2009, 20:10 ]
Camel już poprawiałem :P , dzięki za czujność

Atek - 15 Listopad 2009, 14:41

Witam czy da sie zespolic skrzynie manualna pracujaca obecnie z silnikiem 1,8 do silnika 2,3 wolnossacy czy walek slrzyni bedzie pasowal? zeby nie powstal wiekszy "offtop" uzazadnie tę probe tuningu explozj silnika 1,8 a silnik 2,3 posiadam jako czesc zamienną Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie kolektora ssacego czy aluminiowy kolektor ssacy1,8 bedzie pasowal do glowicy 2,3 ostatecznie czy glowice silnikow 1,8 2,0 2,2 2,3 sa miedzy soba zamienne czy pasuja mechanicznie na bloki silnikow .wiem ze sa miedzy nimi roznice w rozrzadzie.

Pozdrawiam i zycze milego dnia:)

eldorado - 16 Listopad 2009, 07:41

co do skrzyni widze że jest jakoś tam w tym sens, bo przypuszczam ze skrzynia od 1.8 ma krótsze przełożenia od 2.3, więc jeżeli by wytrzymała i dałoby sie ją wsadzić to zyskałbyć bardzodobrą elastyczność i przyspieszenie ale v-max mniejszy.
Co do kolektora to moim zdaniem mija się z celem, ponieważ układ wydechowy od silnika 2.3 został zrobiony pod 2.3, więc żeby się nie okazało że stracisz parę kucy i Nm zakładając od 1.8 . Ja bym cały układ wydechowy zmienił, choć jeżeli kolektory od 1.8 i 2.3 mają taką samą średnice to można zaryzykować i wsadzić kolektor od 2.3 do silnika 2.3 a reszta wydechu 1.8

Atek - 16 Listopad 2009, 17:13

Skrzynie biegow maja takie same przelozenia zarowno przy silniku 1,8 jak i 2,3 "dane" roznica jest w przelozeniu tylnego mostu. Uklad wydechowy zasadniczo rozni sie tlumikiem koncowym jedna lub dwie koncowki

Chce wymienic silnik z 1,8 na 2,3 gdyz koszt takiej modyfikacji jest maly w porownaniu do przyrostu osoągow oczywiscie licze sie z tym ze 2,3 na osprzecie 1,8 straci nieco w porownaniu do orginalnego osprzetu.

gucionexia - 16 Listopad 2009, 21:01

Atek, Stracic mocy to raczej nie straci a moze i zyskac(choć zawsze to trzeba sprawdzić)bo to takie gdybanie. Wydech zmień na z 2.3 bo to nie tylko róznica końcówki :wink: .
Ja myslałem o takiej zabawie ale sie boje, ze mój automat może tego nie wytrzymać.

madzara31 - 17 Listopad 2009, 20:33

Atek napisał/a:
licze sie z tym ze 2,3 na osprzecie 1,8 straci nieco w porownaniu do orginalnego osprzetu.
Nie poczujesz.Będzie mykał jak tatarska strzała. :wink:
Daniel - 17 Listopad 2009, 21:04

Atek - tu masz przełożenia:

180:

Gear transmission I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27
Differential ratio 3,91

230K:

Gear transmission I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22
Differential ratio 3,46



Jednak przełożenia skrzyni się różnią ;) Porównywałem modele po FL.

Atek - 17 Listopad 2009, 21:55

Wedug "moich" danych przelozenia sa takie same dane ale najwyrazniej MB eksperymentowal z roznymi skrzyniami
Szukam danych na temat faz rozrzadu i wzniosu krzywek walkow silnikow serji M111 Na wiosne prawdopodobnie przekladam silnik przed wymiana dokonam pomiarow aby porownac osiagi obu silnikow

patrykaa - 18 Listopad 2009, 00:44

Co do wydechu.. Zaryzykowałem i wstawiłem strumienice i samochod chodzi dużo lepiej niż przed. Dlatego polecam. Oczywiście zalerzy do jakiego silnika no i jak to jest wykonane, ale unie sprawdza się rewelacyjnie i jestem bardzo zadowolony.
G. - 18 Listopad 2009, 07:59

patrykaa napisał/a:
wstawiłem strumienice i samochod chodzi dużo lepiej niż przed. Dlatego polecam

A jak myślisz, auto przejdzie przegląd?

Daniel - 18 Listopad 2009, 08:02

Atek napisał/a:
Wedug "moich" danych przelozenia sa takie same dane ale najwyrazniej MB eksperymentowal z roznymi skrzyniami


Porównywałem do 230K - w przypadku 230 rzeczywiście skrzynia biegów ma te same przełożenia.

[ Dodano: 18 Listopad 2009, 08:03 ]
Gomezio napisał/a:
A jak myślisz, auto przejdzie przegląd?


:mrgreen:

btx - 18 Listopad 2009, 10:18

Atek, nie zapomnij o hamulcach!!
patrykaa - 18 Listopad 2009, 15:36

Gomezio napisał/a:
patrykaa napisał/a:
wstawiłem strumienice i samochod chodzi dużo lepiej niż przed. Dlatego polecam

A jak myślisz, auto przejdzie przegląd?


Tak się składa, że przejdzie. Raz, że samochód jest z 94r i wtedy niebyly wymagane katalizatory, a dwa ze strumienica została wspawana w obudowe katalizatora, wiec z zewnątrz wygląda jakby był katalizator.

Javoreczek - 18 Listopad 2009, 16:13

patrykaa napisał/a:
Raz, że samochód jest z 94r i wtedy niebyly wymagane katalizatory


a tu akurat możesz się zdziwić... gdyby się oczywiście diagnoście tylko chciało :wink:

Atek - 18 Listopad 2009, 16:15

Oczywiscie hamulce to podstawa :) moje wszystkie poprzednie samochody od Poloneza począwszy a na golfie skonczywszy mialy zamontowane wieksze tarcze hamulcowe z nnych modeli tej samej marki. W Mercedesie zaloze tylko wentylowane tarcze na przednią oś gdyz seryjne latwo przegrzac "szarzujac" 1,8 :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group