To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - łożysko w skrzyni

janucha78 - 7 Sierpień 2008, 21:29
Temat postu: łożysko w skrzyni
witam.no i znowu pojawił sie problem.byłem dzisiaj w warsztacie bo postanowiłem wymienic olej w skrzyni manual i w moscie. mechanik odrazu stwierdził ze nie ma sensu wymieniac oleju bo skrzynia do roboty bo jest luz na łożysku na wyjsciu ze skrzyni do wału.faktycznie jak ruszał wałem to widac było ze chodzi ale troszke tez ruszało sie na poduszce wiec poprosiłem o rade głównego szefa a ten stwierdził ze mozna robic ale nie trzeba bo sie jeszcze nie leje ze skrzyni i symering jest cały.co o tym myslicie?miał ktos juz problem z tym łozyskiem?mozliwe ze przy teoretycznym przebiegu 145000 siadła skrzynia?
Łukasz - 7 Sierpień 2008, 21:33

janucha78 napisał/a:
.faktycznie jak ruszał wałem to widac było ze chodzi

Chodzi np. góra-dół lub na boki czy po prostu mechanik obracał (próbował obracać) wałem??

janucha78 - 7 Sierpień 2008, 21:35

raczej bym powiedział ze góra dół i na boki
Łukasz - 7 Sierpień 2008, 21:42

A Czujesz jakieś drgania podczas jazdy ??
skrzynia nie cieknie nie jest głośna i biegi wchodzą normalnie ??
Przy tym przebiegu to tyko wybitnie "uzdolniony" kierowca mógł by rozwalić skrzynię.

janucha78 - 7 Sierpień 2008, 21:47

mam minimalne drgania ale to chyba raczej koła.mam takie zjawisko jak podjeżdzam pod duza górke na 2 to przy pewnych obrotach troszke skacze mi drazek zmiany biegów.skrzynia jest troszke wilgotna ale to raczej takie pocenie bo poziom oleju był ok a biegi tez mi sie wydaje ze wchodza dobrze.juz sam nie wiem co robic.
Maxsim - 7 Sierpień 2008, 21:50

Jeśli jest taki luz jak opisujesz to uszczelniacza teoretycznie nie powinno tam być a tym bardziej oleju w skrzyni. Jeśli uszczelniacz i olej są na miejscu to zrób dolewką i poczekaj co będzie dalej ale poradź się w innym warsztacie. Zgadzam się z przedmówca, że po takim przebiegu jest małe prawdopodobieństwo żeby padło łożysko w skrzyni i nie było przy tym innych objawów (wyciek, odgłosy w czasie jazdy, stuki przy ruszaniu i zmianie biegów)
Łukasz - 7 Sierpień 2008, 21:53

janucha78 napisał/a:
mam takie zjawisko jak podjeżdzam pod duza górke na 2 to przy pewnych obrotach troszke skacze mi drazek zmiany biegów

Jeżeli były by to koła to czuł byś drgania przy określonej prędkości a nie przy określonych obrotach i na danym biegu.
Niestety mechanik może mieć racje ale na razie bym jeździł bo remont skrzyni jako całego zespołu raczej nie wchodzi w grę , jeżeli objawy nasila sie wtedy zdecydował bym sie na wymianę łożyska .
P.S. Od takich drgań wału szybko mogą paść Ci łączniki elastyczne wału .

janucha78 - 7 Sierpień 2008, 21:54

poziom oleju jest ok bo sprawdzali a z tym przebiegiem to wszyscy wiemy jak to jest.
art-34 - 8 Sierpień 2008, 01:07

Witam!
Przebieg przebiegiem... jeśli oleju drastycznie nie ubywa to skrzynka szczelna, a most tylny jak się "czuje" spocony czy zalany... poduchy pod maską- wszystkie ok? wał bez wgniotów?
drgania mogą brać się z bardzo prozaicznych dolegliwości...
Pzdr!

janucha78 - 8 Sierpień 2008, 12:53

Cytat:
Przebieg przebiegiem... jeśli oleju drastycznie nie ubywa to skrzynka szczelna, a most tylny jak się "czuje" spocony czy zalany... poduchy pod maską- wszystkie ok? wał bez wgniotów?
skrzynka jest tylko delikatnie spocona i oleju nie ubywa a most jest suchy i wczoraj wymieniłem w nimolej.co rozumiesz przez wał bez wgniotów?
madzara31 - 8 Sierpień 2008, 12:57

Wał pod autem to rura.Kolega pytał czy nie jest wgnieciona
janucha78 - 8 Sierpień 2008, 15:11

madzara31 napisał/a:
Wał pod autem to rura.Kolega pytał czy nie jest wgnieciona
Wał sprawdzałem i napewno nie ma wgniotów.Byłem u innego mechanika i powiedział żeby nic nie ruszac bo jest ok.Podejzewam jeszcze poduszki pod silnikiem albo skrzynia bo jak przyspieszam i puszczam pedał gazu to czuc delikatne przesuniecia drazka zmiany biegów.

[ Dodano: 8 Sierpień 2008, 20:19 ]
No i problem rozwiazany w 90 procentach.powodem lekkich wibracji okazała sie opona chociaz była sprawdzana na 3 wywazarkach i na kazdej było ok.pracownik wulkanizacji stwierdził tzw łyzeczkowanie opony i po przełozeniu na tył jest ok.Dzieki chłopaki za zainteresowanie.pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group