To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Chip E290TD 165KM 370Nm

Oleandro - 18 Marzec 2009, 12:42

trocin napisał/a:
To ze auto mialo troche lepsze parametry niz wyjechalo z fabryki z przebiegiem 300kkm nie zdziwilo mnie, wiadomo, jakby to bylo 15-20KM 20-30Nm wiecej to byloby dziwne, ale nie 7KM i 12Nm. Silnik jest w rewelacyjnej kondycji, lata na full syntetyku i nie dolewam oleju pomiedzy wymianami.


A to dobre :)

Ciekawy przypadek, bo ze zwiekszeniem sie przebiegu mocy przybywa, prawie jak w himenie :D

Nawet jesli mial o 7 km wiecej po wyjechaniu z fabryki to niezostalby dopuszczony do sprzedarzy, Merdedes nie pozwolilby sobie na tak znaczna odchylke od normy

Marcin13736 - 18 Marzec 2009, 13:17

titto napisał/a:
Jeśli jest potencjometr to można jeśłi linka idzie bezpośrednio do pomp to nie...
.
C 250 TD to chyba wszystkie były z pompą Bosha, więc potencjometr. U mnie jest...

trocin - 18 Marzec 2009, 14:33

Te 7KM w te czy w te mozna podciagnac pod dopuszczalny blad, zalezy na jakiej hamowni robiony byl pomiar.
goodhope - 18 Marzec 2009, 15:46

Marcin13736 napisał/a:
titto napisał/a:
Jeśli jest potencjometr to można jeśłi linka idzie bezpośrednio do pomp to nie...
.
C 250 TD to chyba wszystkie były z pompą Bosha, więc potencjometr. U mnie jest...


tak, twoje 250td się modyfikuje.
Pomimo że jest na rzędowej pompie (tak jak 300TD w w210), to tak samo jak 6 cylindrówka, jest elektronicznie modyfikowalny.


trocin, nie wiem o jakiej "mocy na wale" mówisz.

Na hamowni podwoziowej możesz zmierzyć moc na silniku, oraz moc napędową na kołach.
Zawsze ta pierwsza będzie najwyższa, gdyż pozostała jest korygowana o sumę oporów.

Każda hamownia mierzy najpierw moc napędową na kołach, potem mierzy moc oporów, sumuje je i koryguje zgodnie z ogólnie przyjętymi normami unijnymi, w tym wypadku DIN70020, według wzoru w odniesieniu do ciśnienia atmosferycznego oraz temperatury otoczenia.

carlos - 18 Marzec 2009, 17:04

Oleandro napisał/a:
Nawet jesli mial o 7 km wiecej po wyjechaniu z fabryki to niezostalby dopuszczony do sprzedarzy, Merdedes nie pozwolilby sobie na tak znaczna odchylke od normy

A po czym kolega wnioskuje? Z jakim odchyłem od normy MB dopuszcza a z jakim nie dopuszcza do sprzedaży? IMO wszystko jest weryfikowane przez serwis po sprzedaży auta,autko dostaje odpowiednie parametry w kompy i inne urządzenia, ewentualne korekty są robione podczas przeglądów. Nie sądzę żeby każde auto dawali na hamownię...

Oleandro - 18 Marzec 2009, 17:15

carlos,

a ja nie sadze ze nowe auto co ma na przyklad 150 hp (niczym 2.5 TD w w202) po przejechaniu 300 000 km i 13 latach eksploatacji ma 157 hp, tylko tyle...

carlos - 18 Marzec 2009, 17:21

Oleandro, to fakt chociaż podczas wieloletniego użytkowania różnych MB w mojej rodzinie różne dziwne pozytywy dotyczące tych aut się zdarzała. Jeśli faktycznie jest w naprawdę dobrej kondycji silnik, pompa itp to mógł nic przez lata nie stracić lub bardzo niewiele. Tutaj głos kogoś kto na hamowni mierzył takie auta by się przydał.
Oleandro - 18 Marzec 2009, 17:29

carlos,

dokladnie, wszytstko sie moze zdarzyc i to jest fakt

dodam tylko, ze wg mnie 7 hp to bardzo duzo

mysle, ze pomiar na dwoch roznych hamowniach spelniajacych wszelkie obecne normy EU rozwiazalby temat

carlos - 18 Marzec 2009, 19:12

Oleandro napisał/a:
mysle, ze pomiar na dwoch roznych hamowniach spelniajacych wszelkie obecne normy EU rozwiazalby temat

W zupełności się zgadzam

trocin - 20 Marzec 2009, 18:53

Jak podjade na inna hamownie i zrobie pomiar dam znac :wink:

[ Dodano: 13 Kwiecień 2009, 10:40 ]
No i pyknelo 100 kkm na chipie silnik caly czas na full synt. 5W40 Valvoline MaxLife, od wymiany do wymiany (15kkm) dolalem 0,5 litra.
Ostatnio wymienilem pasek i rolke napinacza bo popiskiwalo i teraz silnik chodzi bardzo ladnie rowno i miekko nie slychac zadnych niepozadanych odglosow :)
Spalanie srednie 7,5 litra...
Przebieg calkowity prawie 400kkm



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group