Mercedes W210 (okularnica) - Chip E290TD 165KM 370Nm
Oleandro - 18 Marzec 2009, 12:42
trocin napisał/a: | To ze auto mialo troche lepsze parametry niz wyjechalo z fabryki z przebiegiem 300kkm nie zdziwilo mnie, wiadomo, jakby to bylo 15-20KM 20-30Nm wiecej to byloby dziwne, ale nie 7KM i 12Nm. Silnik jest w rewelacyjnej kondycji, lata na full syntetyku i nie dolewam oleju pomiedzy wymianami. |
A to dobre
Ciekawy przypadek, bo ze zwiekszeniem sie przebiegu mocy przybywa, prawie jak w himenie
Nawet jesli mial o 7 km wiecej po wyjechaniu z fabryki to niezostalby dopuszczony do sprzedarzy, Merdedes nie pozwolilby sobie na tak znaczna odchylke od normy
Marcin13736 - 18 Marzec 2009, 13:17
titto napisał/a: | Jeśli jest potencjometr to można jeśłi linka idzie bezpośrednio do pomp to nie... | .
C 250 TD to chyba wszystkie były z pompą Bosha, więc potencjometr. U mnie jest...
trocin - 18 Marzec 2009, 14:33
Te 7KM w te czy w te mozna podciagnac pod dopuszczalny blad, zalezy na jakiej hamowni robiony byl pomiar.
goodhope - 18 Marzec 2009, 15:46
Marcin13736 napisał/a: | titto napisał/a: | Jeśli jest potencjometr to można jeśłi linka idzie bezpośrednio do pomp to nie... | .
C 250 TD to chyba wszystkie były z pompą Bosha, więc potencjometr. U mnie jest... |
tak, twoje 250td się modyfikuje.
Pomimo że jest na rzędowej pompie (tak jak 300TD w w210), to tak samo jak 6 cylindrówka, jest elektronicznie modyfikowalny.
trocin, nie wiem o jakiej "mocy na wale" mówisz.
Na hamowni podwoziowej możesz zmierzyć moc na silniku, oraz moc napędową na kołach.
Zawsze ta pierwsza będzie najwyższa, gdyż pozostała jest korygowana o sumę oporów.
Każda hamownia mierzy najpierw moc napędową na kołach, potem mierzy moc oporów, sumuje je i koryguje zgodnie z ogólnie przyjętymi normami unijnymi, w tym wypadku DIN70020, według wzoru w odniesieniu do ciśnienia atmosferycznego oraz temperatury otoczenia.
carlos - 18 Marzec 2009, 17:04
Oleandro napisał/a: | Nawet jesli mial o 7 km wiecej po wyjechaniu z fabryki to niezostalby dopuszczony do sprzedarzy, Merdedes nie pozwolilby sobie na tak znaczna odchylke od normy |
A po czym kolega wnioskuje? Z jakim odchyłem od normy MB dopuszcza a z jakim nie dopuszcza do sprzedaży? IMO wszystko jest weryfikowane przez serwis po sprzedaży auta,autko dostaje odpowiednie parametry w kompy i inne urządzenia, ewentualne korekty są robione podczas przeglądów. Nie sądzę żeby każde auto dawali na hamownię...
Oleandro - 18 Marzec 2009, 17:15
carlos,
a ja nie sadze ze nowe auto co ma na przyklad 150 hp (niczym 2.5 TD w w202) po przejechaniu 300 000 km i 13 latach eksploatacji ma 157 hp, tylko tyle...
carlos - 18 Marzec 2009, 17:21
Oleandro, to fakt chociaż podczas wieloletniego użytkowania różnych MB w mojej rodzinie różne dziwne pozytywy dotyczące tych aut się zdarzała. Jeśli faktycznie jest w naprawdę dobrej kondycji silnik, pompa itp to mógł nic przez lata nie stracić lub bardzo niewiele. Tutaj głos kogoś kto na hamowni mierzył takie auta by się przydał.
Oleandro - 18 Marzec 2009, 17:29
carlos,
dokladnie, wszytstko sie moze zdarzyc i to jest fakt
dodam tylko, ze wg mnie 7 hp to bardzo duzo
mysle, ze pomiar na dwoch roznych hamowniach spelniajacych wszelkie obecne normy EU rozwiazalby temat
carlos - 18 Marzec 2009, 19:12
Oleandro napisał/a: | mysle, ze pomiar na dwoch roznych hamowniach spelniajacych wszelkie obecne normy EU rozwiazalby temat |
W zupełności się zgadzam
trocin - 20 Marzec 2009, 18:53
Jak podjade na inna hamownie i zrobie pomiar dam znac
[ Dodano: 13 Kwiecień 2009, 10:40 ]
No i pyknelo 100 kkm na chipie silnik caly czas na full synt. 5W40 Valvoline MaxLife, od wymiany do wymiany (15kkm) dolalem 0,5 litra.
Ostatnio wymienilem pasek i rolke napinacza bo popiskiwalo i teraz silnik chodzi bardzo ladnie rowno i miekko nie slychac zadnych niepozadanych odglosow
Spalanie srednie 7,5 litra...
Przebieg calkowity prawie 400kkm
|
|
|