To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - C180 dławienie silnika i brak mocy :(

kamilpotaki - 12 Wrzesień 2012, 21:38

jeżeli silnik przy tym braku mocy robi sie głośniejszy i bardziej metaliczny to czujnik spalania stukowego lub jego posypany przewód sprawdz bo naprawde warto
martinos1 - 13 Wrzesień 2012, 09:37

kamilpotaki napisał/a:
jeżeli silnik przy tym braku mocy robi sie głośniejszy i bardziej metaliczny to czujnik spalania stukowego lub jego posypany przewód sprawdz bo naprawde warto

Witam kolego Kamil
Napisz proszę jeśli możesz gdzie szukać tego czujnika. Faktycznie gdy spada moc silnik pracuje jakby (moje subiektywne wrażenie) z odłączonym przewodem od filtra powietrza, jest głośniejszy.
Pozdrawiam i dziękuję za info.

kamilpotaki - 13 Wrzesień 2012, 20:05

Witaj wiec to raczej ten czujnik spalania lub jego obwód czyli przewód ktory leci sobie do wtyki od kompa. Czujnik wygląda tak http://moto.allegro.pl/cz...575953479.html. Jest on wkręcony w blok silnika z przodu i z tyłu ponieważ w twoim przypadku masz 2 takie czujniki. A teraz powiem ci jak to sprawdzic, odłącz wtyke od kompa, odłącz wtyczke od czujnika pierwszego czyli z przodu silnika jest on najprawdopodobniej w okolicach przepustnicy od strony kierowcy, wez sobie miernik i przyłóż do jednego z dwóch pinów we wtyczce od czujnika i znajdz pin we wtyce od kompa wtedy pokaze ci sie wartość na mierniku i ruszaj kablem jezeli wartość sie nie zmieni to kabel jest ok no i wtedy sprawdzasz drugi kabel czylli od czujnika nr 2, do czujnika drugiego bedzie ci potrzebny kanał i ktos do pomocy ponieważ jest on najprawdopodobniej u ciebie nad rozrusznikiem. Najlepiej znajdz kogoś z kompem hht i jeżeli to ten czujnik to wyświetli sie błąd 079 pierwszy czujnik lub 080 drugi czujnik a komenda to CLOPFSENSOR

[ Dodano: 13 Wrzesień 2012, 20:12 ]
Ale mowie najpierw sprawdz przewody bo ten czujnik można powiedziec działa do końca i żadko kiedy sie psuje. Jego zadanie to właśnie pomiar stuku jaki jest powodowany przez wybóch mieszanki i on powoduje przyspieszenie lub opużnienie zapłonu, jeżeli zapłon jest nieprawidłowy to twoje auto może być śpiące.

Sajmon - 23 Lipiec 2013, 00:35

Przepraszam za odkop, ale lepiej się tutaj podpiąć niż zakładać zbędnie nowy temat :) .
Moje C180 zawsze pali bez problemu obojętnie czy jest ciepły czy zimny silnik, natomiast problem, który mnie martwi ukazuje się w następujący sposób często bezpośrednio po odpaleniu Merc drży pracuje jakby na 3 garach po 1-2 min ustępuje ten problem, ale gdy chcę go w pewien sposób ,,oszukać,, czyli od razu podczas jazdy po przejechaniu choćby 10m gaszę go i odpalam w biegu ustępuje natychmiast ta objawa. Świece są w dobrym stanie przejechane 10k oraz przewody WN również trzymają jeszcze dobrą kondycje. Moją wstępną diagnozą jest czujnik temperatury, ale chciałbym się Was dopytać czy dobrze wnioskuje? :roll:

edit: wypowie się ktoś na temat dolegliwości mojej C klasy ? :)

tiger_kk - 24 Lipiec 2013, 11:23

Czy ten czujnik spalania jest też 1 c180 111.920 96 rok?
Myślicie że pasowałoby do objawów z mojego tematu? :
http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0

Javoreczek - 24 Lipiec 2013, 12:23

tiger_kk napisał/a:
Czy ten czujnik spalania jest też 1 c180 111.920 96 rok?


U Ciebie go nie ma.

zakk87 - 9 Czerwiec 2014, 11:49

Witam, odkopię temacik. Moja gwiazda coś straciła kilka koni. Wczoraj jeździłem poza miasto i dało się odczuć podczas upału, że jeździ kiepsko. Ciężko wbić się w obroty pomiędzy zmianą z 1 na 2. Szarpanie itp. Niedawno czyściłem przepływomierz i przepustnicę. Świece mam NGK made in japan z katalogu.
Kilka tygodni temu zbadane zostały spaliny i wychodzi na to, że mam zbyt bogatą mieszankę. Obroty minimalnie falują, co minutę silnik jakby słabł (na biegu jałowym). Przy kick down następuje szarpnięcie samochodem (tak jest od dawna). Raz jechałem za kamazem, dmuchnął mi spalinami w maskę a Gwiazda straciła aż moc na kilka sekund. Jakbym gazu odjął. Dodam jeszcze, że nie mam problemu z odpalaniem na ciepłym, lub zimnym silniku.
W piątek jak mi mechanior wymieniał sprężyny to powiedziałem, żeby od razu zajął się silnikiem i diagnoza padła na uszkodzoną przepustnicę (krokowiec). Czy te objawy do tego pasują?

1.09.2014 Wymieniłem w piątek przepływomierz i wszystkie objawy minęły:D

Czarna_pchła - 17 Czerwiec 2014, 15:17

Mam ten sam kłopot, moja Celina traciła moc, szarpała, gaz nie reagował czasami odzyskiwała moc po czym zaczynało się to samo. Po wyłączeniu silnika przez chwilę było ok. Dziś byłam u mechanika, pokazał się błąd wypadania zapłonu na 1 i 2 cylindrze. Kable wymienione, mechanik przekładał świece, wtryski i nadal nic, może trochę lepiej, ale mocy brak, więc mechanik stwierdził że komputer jest do wymiany albo regeneracji. Moja Celina jest w benzynie, bez gazu. Przeszukałam forum i nie znalazłam nic na ten temat. Była u innego mechanika powiedział że wymiana komputera jest droga i nie ma gwarancji że będzie ok. Nie wiem co robić...miał ktoś z Was taki kłopot?
Javoreczek - 17 Czerwiec 2014, 16:35

Czarna_pchła napisał/a:
mechanik stwierdził że komputer jest do wymiany albo regeneracji.


Niestety może mieć rację. Ten drugi co mówi, że to droga rzecz, niestety też.
Który to rocznik i jaki silnik?

Czarna_pchła - 17 Czerwiec 2014, 16:53

Rocznik 1998 silnik 1.8 benzyna czyli nie jest dobrze ...
Javoreczek - 17 Czerwiec 2014, 17:09

Jak 98 to nie jest najgorzej. Jeszcze się przejedź z odłączonym przepływomierzem i zobacz, czy będzie różnica.
Czarna_pchła - 17 Czerwiec 2014, 17:31

Dzięki wielkie za pomoc, samochód stoi w serwisie ale chyba pojadę i sprawdzę. Tym "nie jest najgorzej" poprawiłeś mi humor :) Będę się jeszcze odzywać co i jak.

[ Dodano: 18 Czerwiec 2014, 13:26 ]
Sprawdziłam, przy zdjętym przepływomierzu jest jeszcze gorzej...czekam na wycenę naprawy komputera...

chechel - 10 Sierpień 2015, 12:26

Witam.
No i cisza w temacie.... a wiadomość dla potomnych? Bo mnie dopadł ten sam problem...

megahertz - 16 Wrzesień 2015, 01:01

Witam,

Moja W202 C180 z 1995 od jakiegoś czasu zaczęła mi szwankować objawy: zaczęło się od tego że podczas wyprzedzania nagle zaczął słabnąć - tracić moc - meś w ogóle nie reagował na pedał gazu, musiałem awarynie zjechać na pobocze i silnik lekko drgał na wolnych obrotach i nie mógł wejść na obroty. Zgasiłem go odpaliłem ponownie i już było ok.
Po kilku dniach ten sam manewr odpalam rano ujechałem z 3 km i nagle nie reaguje na pedał gazu, brak mocy.. do tego lekko faluje na wolnych obrotach na wysokich nie jak dodajesz gazu to strzeli sobie jak już przemoże swoją niemoc...
Objawy są niezależne na gazie czy benzynie, bo jechałem na gazie i gdy to się stało przełączyłem się na benzynę ale to bez znaczenia bo tak samo się zachowywał.
Kolejnego dnia postanowiłem jeździć cały dzień tylko na benzynie w ogóle nie przełączając na gaz i to samo ten sam efekt brak mocy, dodajesz gazu a tu nic, pedał do podłogi a tu ledwo ledwo...
Wymieniłem przepustnicę na nowa ze szrotu z niemiec... z resztą moja też jak nowa bez żadnej smoły i takich tam...
przez kilka dni był luz ale znow niedawno temat powrócił i sprawdziłem czy pali każda świeca, poprostu po fajkę podpiołem świece i dotknąłem do masy i odpaliłem - na każdym kablu jest iskra cały czas czyli teoretycznie każdy gar powinien palić
ale tak nie jest samochód po odpaleniu zachowuje się tak jakby co jakiś czas zapłon podany był na wydechu już i słychać takie pyrkanie w rurze wydechowej i jak dodam gazu to strzela...
o dziwo na kompie nie ma żadnych błędów, co prawda komp u kolegi a nie aso ale nic nie pokazuje, zrobilem jedynie adaptacje przepustnicy co nic nie zmieniło...
Co może być przyczyna? nie mam przepływki więc proszę nie pisać że przepływomierz,
ale co innego ? raczej nie jest to sonda lambda bo byłby inny objaw oraz spalanie 10,4 nie było by takie
Może cewka zle podaje iskrę, moduł zapłonu? ten model chyba nie ma czujnika wałka rozrządu ? ale ma tylko czujnik wału może ten broi?
od czego zacząc? cewka tańsza od modułu zapłonu a ten jeszcze ma podciśnienie może gdzieś ucieka ono ? wktórym miejscu sprawdzić ?

Z góry dziękuję zapomoc

Czarna_pchła - 26 Wrzesień 2015, 17:41

Witam,
przepraszam długo mnie tu nie było, oczywiście koledzy mieli racje, to by przepływomierz. Samochód stał w dwóch warsztatach w jednym chcieli wymieniac komputer, w drugim wogóle nie wiezieli co się dzieje - sugerowali nawet że naprawa będzie droższa od samochodu :) Po informacj na forum, zabrałam samochód z serwisu, poprosiłam o pomoc brata - zakupiłl potrzebne części, wymienił i samochód śmiga do tej pory bez żadnych problemów. Dzięki za pomoc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group