To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - abs problem

p991vgt - 19 Sierpień 2008, 17:40
Temat postu: abs problem
Witam Jeżdzę c 180 i mam problem z abs : gdy hamuję ostro to hamulce zacinaja sie dopuki samochód nie stanie nie puści. tzn przy gwałtownym hamowaniu przednie koła się blokują. Chcę wymienic pompę abs ale nie znam się na mechanice czy to trudne jest? Obecnie jeżdżę z wyłączoną wtyką abs i jest bez problemu tylko że abs nie działa . Prosze o podpowiedż
Axwell - 19 Sierpień 2008, 17:53

Kolego jesli chcesz by ktokolwiek mógł pomóc w problemie podaj wiecej szczegółów dotyczącej Gwiazdy. Rok prod, Vin.


CO do samej Pompy, kupiłes już ?

Daro - 19 Sierpień 2008, 18:04

a na piasku działa Ci abs czy tylko na twardym sprawdzałes??
Axwell - 19 Sierpień 2008, 18:19

Jesli na Twardym Podłozu nie działa to na piasku Zadziała :?: :shock:
Gerri - 19 Sierpień 2008, 20:57

Wypadałoby zacząć od diagnostyki komputerem co ABS-owi dolega.
Na podstawie domysłów to możesz pół auta wymienić, a będzie dalej to samo. W końcu okaże się, zę na jakimś etapie wystarczyło skasować błąd w sterowniku. :D
Jak dla mnie, to pompa ABS byłaby ostatnią rzeczą, którą bym wymieniał.

Marcin Pop. - 19 Sierpień 2008, 21:12

W samochodzie BEZ ABS-u za blokowanie się hamulców winne są specjalne uszczelki gumowe, które znajdują się wewnątrz cylinderka zacisku hamulcowego. Po wciśnięciu i odpuszczeniu hamulca to one powodują ruch wsteczny tłoczka hamulcowego :idea:
Jeżeli nie ma tego ruchu powrotnego - wówczs daje to efekt blokowania koła i grzania się hamulca.
Ta gumki potrafią z czasem sparcieć lub zostają zdegradowane / zżarte przez płyn hamulcowy - to są normalne zjawiska podczas użytkowania auta :mb:

p991vgt - 20 Sierpień 2008, 09:29

a czy tak ciężko jest wymienic pompę abs skoro większośc mi tak odradza??? Chciałbym sam coś zrobic przy aucie 1. rzecz już zrobiłem: kupiłem okazyjnie pompę za 130zł. Lubię ryzykowac jesli nie muszę to do mechaników nie jeżdzę bo wymyślają nie stworzone rzeczy a przy okazji naciągają jak cholera. A narazie będę jezdzic z wyłączoną wtyką abs bo hamulce działajajak 3eba POZDRO TWARDZIELE
Axwell - 20 Sierpień 2008, 09:33

Ale nasuwa sie Pytanie.... Skoro :mb: Posiada ABS to dlaczego z niego nie korzystać...

wymiana pompy to zapewne, spuszczenie płynu z przewodów, wykrecenie ich z pompy, zakrecenie w nowej, zalanie płynem i odpowietrzenie hamulcy...




chyba ze jest coś jeszcze bardziej skomplikowanego o czym nie mam pojecia... :mb:

Funek - 20 Sierpień 2008, 12:30

coś się tak uparł na tą pompę

Gerri napisał/a:
Wypadałoby zacząć od diagnostyki komputerem co ABS-owi dolega.
Na podstawie domysłów to możesz pół auta wymienić, a będzie dalej to samo. W końcu okaże się, zę na jakimś etapie wystarczyło skasować błąd w sterowniku.


posłuchaj rad innych to zaoszczędzisz czas i pieniądze

Axwell - 20 Sierpień 2008, 14:35

Diagnostyka to wydatek rzedu 70-140pln , jak kolega napisał, Pompe juz MA... jesli ten sam model, a domyslam sie ze raczej tak poza tym moze lubi majsterkować to dlaczego nie miałby przemontować...


Wjazd na Komputer moze Ukazać inne Błędy które czają sie w ciemnosciach ;]


chciał niechciał skoro pompa jest to dlaczego jej nie wymienić...

Funek - 21 Sierpień 2008, 11:05

no nie w sumie można wymienić wszystko :wink: a na koniec okaże się że ma na przykład:

-różny rozmiar opon (wysokość) na osiach
-albo kabel był przetarty
-czujnik zabrudzony itd itd :D

Axwell - 21 Sierpień 2008, 11:18

przy wymianie pompy czyli, spuszczaniu płynu, wykrecaniu i wkrecaniu nowej pompy oraz zalaniu i odpowietrzaniu kazdego z kół bedzie na tyle blisko by sprawdzić jaką grubość maja klocki hamulcowe a co za tym idzie, zerknie na poprawność całego układu Hamowania oraz ABS oraz przeczysci czujniki bo koła zdjęte i dostęp idealny.

Za jednym podejsciem skontroluje wiekszość dostepnych podzespołów odpowiedzialnych za Hamowniki... tak wiec nie wiem skąd Twój sarkazm...

Funek - 21 Sierpień 2008, 11:25

lepsze jest wrogiem dobrego

ps.
i wykonując te operacje nie urwie żadnego odpowietrznika oraz zachowa momenty dokręcenia :)

Axwell - 21 Sierpień 2008, 11:29

a kto go tam wie jakim sprzetem dysponuje ... :mrgreen:
verita - 29 Sierpień 2008, 17:00

Jak ja kupiłam mojego :mb: to już nie działał ABS i nieprzerwanie świeciła się kontrolka ABS. Diagnostyka na komputerze (w dwóch niezależnych źródłach) wykazała, że zepsuta jest pompa ABS :( Również zakupiłam pompe ABS tyle, że za 270zł :roll: a za wymianę + płyn hamulcowy + kasację błedu na komputerze zapłace we wtorek 150zł. Zobaczę czy wszystko będzie Ok. Wykręcenie i wkręcenie nowej pompy to żadna filozofia jeżeli śruby będą 'współpracowały' :) Najważniejsze to dobrze odpowietrzyć hamulce żeby nie było, że po naprawie ABSu wcale nie zahamuje auto :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group