To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - abs problem

zibi_43 - 3 Listopad 2010, 22:26

Witam; moim skromnym zdaniem walnięty może być któryś z czujników prędkości obrotowej kół. Jeśli będzie to przednie lewe, to łatwo to zlokalizować nawet bez komp. Nie działa wtedy po przekroczeniu 18km/h samoczynne blokowanie zamka drzwi. Nowy czujnik ok 260pln w serwisie.
Pozdrawiam.

misiek1122 - 5 Listopad 2010, 18:27

Witam, mam taki problem, nie działa mi abs i prędkościomierz, byłem na kompie i stwierdzono błąd lewego przedniego czyjnika, wymieniłem dziś na nowo-używany i dalej to samo, czy teraz mam jechać jeszcze raz na kompa i skasować błąd?

Drugie pytanie jest takie jaki powinien być opór w dobrym czujniku a jaki w zepsutym?
pozdrawiam

bart1527 - 5 Listopad 2010, 20:10

Cichyy, dzięki za podpowiedzi, ja w sumie od razu podejrzewałem któryś czujnik - zanim pojechałem na komputer, ale komputerowcy skierowali moje kroki w inną stronę... W przyszłym tyg. bede na podnosniku, to obejze czujniki, u mnie też są 3.
Dodam jeszcze, że zapala się też jak ostro zahamuje z małej prędkości (poniżej 20km/h), wtedy zadziała ABS ale kontrolka już zostaje i więcej nie działa.

zibi_43, nie mam samoczynnego blokowania drzwi, ale działa prędkościomierz, który jest na lewym przednim, więc to raczej nie ten, zostają jeszcze dwa...

Czy ktoś wie jek można je zdiagnozować?

Cichyy - 6 Listopad 2010, 10:32

misiek1112 u mnie po wymianie prawego czujnika w kole i skasowaniu błędu wyskoczył błąd czujnika lewego :-) . Czujnik używany kosztuje 50 zł, jeśli jest z pewnego źródła to po co przepłacać.

bart1527 u mnie też tak było, jadąc w korku podjechałem kilkanaście metrów, nagle zahamowałem, ABS zabuczał pod nogą a auto poleciało.. w przyczepkę przede mną :-D .

Myślę, że pompę i sterownik możesz spokojnie sprzedać, zwróci Ci się część kosztów. Ja sam mam sterownik który kupiłem, co prawda z opcją zwrotu od sprawdzonego importera używek niedaleko Krakowa, ale nie chciało mi się tam wracać gdy stwierdziłem, że to nie sterownik był walnięty.

misiek1122 - 8 Listopad 2010, 00:49

Cichyy napisał/a:
u mnie po wymianie prawego czujnika w kole i skasowaniu błędu wyskoczył błąd czujnika lewego :-) . Czujnik używany kosztuje 50 zł, jeśli jest z pewnego źródła to po co przepłacać.
\Wiem wiem że 50zł sam tyle zapłaciłem, czyli mówisz żeby jeszcze prawy kupić... juto muszę obadać sprawę, czyli po założeniu świeżych sprawnych czujników muszę jechać na kompa skasować błąd?
Teraz to tak ma że od momentu zapalenia samochodu cały czas świeci się kontrolka abs i nie działa prędkościomierz.
Parę dni temu w pewnym momencie zgasła kontrolka, zadziałał prędkościomierz i abs (od razu sprawdziłem) po jakimś kilometrze abs znowu się zaświecił i już abs nie działał ale prędkościomierz działał, dojechałem do celu. Po kilku godzinach odpalam i abs po zapaleniu silnika zgasł i w drogę, uradowany bo i abs działa i wskazówka od licznika śmiga i po ok 12km znowu abs się zapala i go brak, prędkościomierz działa, dojeżdżam do domu gaszę silnik. Następnego dnia gdy odpaliłem, abs już się swiecił cały czas i tak jest do dnia dzisiejszego, Proszę o poradę co to może być gdzie szukać przyczyny, gdyby ktoś wiedział jaki mają mieć opór sprawne czujniki to proszę napisać, pozdrawiam

[ Dodano: 8 Listopad 2010, 18:13 ]
Panowie wygląda na to że wine za niedziałający abs ponosi srebrny przekaźnik, gdy go postukałem to kontrolka zgasła, dla upewnienia zgasiłem znowu pale silnik ale kontrolka nie gaśnie, więc znowu postukałem przekaźnik i kontrolka zgasła, i teraz nie wiem czy trzeba nowy czy ten da się naprawić, pozdro

jjankiello - 11 Listopad 2010, 14:37

misiek1122 napisał/a:
teraz nie wiem czy trzeba nowy czy ten da się naprawić, pozdro
O srebrnym przekaźniku było już pisane wiele razy i chyba na każdym forum MB. Trzeba go wyjąć, zdjąć obudowę i przelutować w środku...
bart1527 - 18 Listopad 2010, 08:48

Jeszcze raz wrócę do tematu, jak pisałem wcześniej zapala mi się ABS po przekroczeniu 20km/h. Mój pomysł jest taki, w aucie był zmieniany dyfer (przez poprzedniego właściciela),
i podejżewam że ma inne przełożenie. Powinien mieć 3.67, ile ma nie wiem, nie udało mi się znależć, znalazłem tylko numer samego dyfra R201 351 16 06 - może ktoś wie jakie on ma przełożenie?
Jeśłi jest inne przełożenie dyfra to koła przednie mają inną prędkość niż tylne (dla ABS'u) i wywala błąd... dobrze myśle?
I teraz pytanie, czy można "starem" przeprogramować odczyt z dyfra, czy zostaje tylko wymiana na właściwy?

zibi_43 - 18 Listopad 2010, 23:04

witam; kolego, weź się zastanów... jak tylne koła mogą mieć inną prędkość obrotową niż przednie. Jeśli jest ten sam rozmiar felg i opon jest to poprostu niemożliwe w trakcie normalnej jazdy.
Pozdrawiam.

pawelwy - 19 Listopad 2010, 01:31

zibi_43 napisał/a:
witam; kolego, weź się zastanów... jak tylne koła mogą mieć inną prędkość obrotową niż przednie. Jeśli jest ten sam rozmiar felg i opon jest to poprostu niemożliwe w trakcie normalnej jazdy.
Pozdrawiam.


same koła będą miały tą samą prędkość, ale jak czujnik jest jeden przed przekładnią główną, która jest nieodpowiednia do tego modelu to wał napędowy będzie się obracał z inną prędkością niż powinien. wtedy faktycznie odczyt z tylnego czujnika będzie kolidował z odczytami z kół przednich i jest to możliwe, że będzie wywalał kontrolkę, że coś jest nie tak.
można by sprawdzić czy niezgranie dyfra z samochodem da taki efekt podnosząc lewe koło przednie i rozkręcić na odpalonym samochodzie do prędkości odpowiadającej tym 20 km/h. wtedy teoretycznie abs powinien dostać sygnał, że samochód jedzie z jakąś prędkością, a nie ma sygnału z pozostałych czujników. jak wywali kontrolkę to możliwe,że tylny czujnik psuje sprawę. tylko nie wiem czy to na pewno dobry sposób, bo równie dobrze abs uzna, że tamte czujniki nie działają i też zapali to czerwone paskudztwo.

Javoreczek - 19 Listopad 2010, 10:13

pawelwy, czujnik mierzy prędkośc obrotową koła talerzowego, które kręci się z taką samą prędkością jak koła jezdne, a nie wału. Także przełożenie dyfra nie ma znaczenia.
bart1527 - 19 Listopad 2010, 10:56

zibi_43, przeczytaj uważnie to co napisałem. Fizycznie mają tą samą prędkość, ale dla czujników ABS'u są inne.
Javoreczek, nie zgodzę się z tobą, czujnik jest w moście na początku, od strony wału i mierzy prędkość obrotową wału a nie koła, więc przełożenie ma DUŻE znaczenie. (Zobacz zdjęcie)

[ Dodano: 19 Listopad 2010, 11:07 ]
Proszę o wypowiedź kogoś kto ma doczynienia ze Star diagnosis - czy jest możliwe przeprogramowanie odczytu z dyfra, czy pozostaje tylko wymiana na taki z właściwy przełożeniem?
Bo to że dyfer jest powodem nie działającego ABS'u to już jestem pewien...
Na jakims zagraniczny forum znalazłem info potwierdzające moją teorię. Kolesiowi po zmianie dyfra skrzynia przestała zmieniać biegi, nie działał ABS, nie ryglowały się drzwi, itp...

Javoreczek - 19 Listopad 2010, 12:56

bart1527, racja :oops:
zwracam honor

misiek1122 - 19 Listopad 2010, 15:02

Witam, ja też powróce do mojego problemu może coś pomożecie.
Panowie naprawiłem ten za***ny srebrny przekaźnik, poprawiłem luty i działa :mrgreen: ,
Abs już się nie zapala zaraz po zapaleniu silnika tylko dopiero po jakimś czasie,
Prędkościomierz działa też cały czas i nie ma z nim problemów.
Wspominałem już wcześniej że byłem na kompie i stwierdzono błąd lewego czujnika, wymieniłem na używany, ale bez rezultatów.

Zmierzyłem opór czyjników i przednie maja po 1,58 oma a tylni ma 1,36... czy tak ma być?? czy ten tylni jest zepsuty a przednie są ok? Czy może odwrotnie? pomocy :roll:

Jary - 19 Listopad 2010, 18:18

misiek1122 napisał/a:
Abs już się nie zapala zaraz po zapaleniu silnika tylko dopiero po jakimś czasie,


Ale w czasie jazdy, czy na postoju :?: Jeśli w czasie jazdy to problem z czujnikiem jeśli na postoju, to należy szukać innej przyczyny - może podmień przekaźnik.
bart1527 napisał/a:
..czy jest możliwe przeprogramowanie odczytu z dyfra,


Raczej nie, być może należy zmienić czujnik, od dyfra z tym samym przełożeniem.

misiek1122 - 20 Listopad 2010, 17:33

Jary napisał/a:
Ale w czasie jazdy, czy na postoju Jeśli w czasie jazdy to problem z czujnikiem
tak w czasie jazdy się włącza kontrolka.

mierzyłem opór tych czujników i nie wiem może jednak wymienić tylny co ma 1,36 oma, ponieważ mierzyłem opór czujnika tylnego u mojego taty w e klasie i ma 1,55 oma, przednich czujników nie mierzyłem bo trochę brak czasu.

Jary, dzięki za odezwe i proszę o dalsze sugestie :mrgreen: pozdrawiam :mb:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group