To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - LPG do C200 Kompresor 1996r.

ochnik - 26 Kwiecień 2008, 05:23

a ja bede jezdzil na lpg pomimo togo co inni pisza i mowia bo nigdy nic z powodu lpg sie mi nie popsulo a nawet pozwolilo wiecej cieszyc sie jazda pozdrawiam wszystkich przeciwnikow lpg
Axwell - 26 Kwiecień 2008, 09:16

Daniel napisał/a:
czytam sobie te wasze posty gazowe i widze, ze kazdy cos wie, ale przewaznie nie do konca :) a wiec:

- montowanie gazu w kazdym wspolczesnym samochodzie to jest porazka - nie po to inzynierowie meczyli sie aby silniki byly jak najbardziej ekonomiczne, zeby potem zalozyc do nich gaz i to wszystko spie....c
- gaz najlepiej sprawdza sie w starszych, niewysilonych konstrukcjach
- turbo w silniku jest przeciwskazaniem dla montowania LPG - wieksze obciazenie cieplne silnika i dodatkowo wzrost temperatury spalania LPG moze powodowac uszkodzenia silnika, glownie glowicy
- jest ZABRONIONE przechowywanie samochu z LPG w garazach, ktore maja kanal - takie jest prawo - jestem sobie wstanie wyobrazic, ze garaz podziemny jest wielkim kanalem - mysle, ze jak kiedys wyp....li jakis samochod z LPG w garazu podziemnym, to bedzie sie respektowac obowiazujace prawo.
- nieprawda jest, ze benzyna jest tak samo niebezpieczna jak LPG - prosze pamietac, ze wybuchowe sa opary benzyny, a nie ona sama. czyli w niskich temperaturach trudno jest benzyne zapalic. gaz zapala sie zawsze i znacznie latwiej. ponadto LPG w zbiorniku jest pod cisnieniem - wiec ewentualne rozszczelnienie instalcji moze spowodowac w krotkim czasie emisje sporej ilosci gazu. przy benzynie nie ma takiej kwestii
- mowienie, ze moja instalacja jest napewno szczelna, bo wydalem na nia 3000 lub wiecej jest dosc ryzykowne
- i rzecz ostatnia, moim zdaniem najwazniejsza. mowicie tutaj, ze silnika na LPG to juz smigaja po 30 czy 60 tys. ja uwazam, ze powinnismy pogadac o kosztach eksploatcji z perspektywy 200-300 tys. bo na tyle sa projektowane silniki benzynowe w waszych MB. pisanie, ze CONAJWYZEJ trzeba wymienic uszczelke pod glowica raz na jakis czas jest ekonomiczna kompromitacja - nie po to sie zaklada instalacje LPG, zeby z gory zakladac wymiane uszczelki!! ciekawy jestem gdzie jest ta EKONOMIA?????

Polska to jest taki dziwny kraj, ze ludzie kupuja sobie drogie samochody a potem dla ekonomi kupuje sie gaz!!!! to jest jakas paranoja - skoro stac cie na MB, to uwazam, ze powinienes miec kase na paliwo, a jezeli sporo jezdzisz to kupujesz sobie cdi - przeciez to jest takie proste. Ktos wczesniej napisal, ze cdi sa drogie..... skoro cie nie stac na MB to sobie kup VW albo Opla - na pewno bedzie taniej :)

Zdaje sobie sprawe, ze nie wyczerpalem tematu.... I pewnie za chwile wszyscy gazownicy rzuca sie na mnie i bede mi udowadniac, ze jest inaczej niz napisalem :) mozecie sobie pisac, zco wam sie podoba, ale i tak prawda w tym przypadku jest po mojej stronie, tylko nie wszyscy zdaja, lub chca zdawac, sobie z tego sprawe.

Nie neguje, ze na LPG jezdzic sie nie da. Uwazam tylko, ze nie kazdy silnik sie nadaje do LPG oraz ze z eksploatacja LPG wiaze sie wiele czynnikow o ktorych ludzie nie sa informowani.



Popieram w całej rozciągłosci słów...

Zastanawiam sie dlaczego kto tylko ma dziure w d...e zabija prawdziwe serce Mercedes Benz...

gaz jest dobry do podgrzewania obiadu, a lanserka nie powinna byc za wszelką cene..

Adaśko - 26 Kwiecień 2008, 13:39

Panowie, już było o tym wiele, więc skończmy ten temat drażniący. Każdy ma swój rozum i podejście do życia :roll:
ochnik - 26 Kwiecień 2008, 16:23

a ja znow napisze ze i tak bede jezdzil na gazie a to ze tak ktos robi to nie powinno kogos obchodzic bo rozkazywac to sobie mozna w swoim domu a kazdy jest dorosly i robi to co chce
Axwell - 26 Kwiecień 2008, 17:40

Kolego... stać Cie na konia to i powinno Cie być stać na Bat :)
ochnik - 26 Kwiecień 2008, 18:05

stac mnie na bat a konia nie sprzedam bo go lubie
Axwell - 26 Kwiecień 2008, 18:17

skoro go lubisz to po co go katujesz...
Camel- - 26 Kwiecień 2008, 19:09

Przed chwilą w wiadomościach mówili, że mają podnieść akcyze, a całość wzrosnie o jeszcze 60%, czyli będziemy mieć ponad 3zł/litr. Już widze, jak się posypie zakłądów z LPG do CNG :D

A komu się zwróciła, dalej będzie oszczędzać (przy tym 4,5zł za Pb) ;)

topol - 26 Kwiecień 2008, 19:25

Axwell napisał/a:
gaz jest dobry do podgrzewania obiadu

drogi kolego, a wiesz że silnik spalinowy został skonstrouwany do zzasilania gazem (świetlnym gwoli ścisłoci) a z powodów ergonomicznych że tak powiem, przystosowano go do benzyny. Benzynę łatwiej było i jest magazynować, wystarczyło wiadro z pokrywką :wink: zamiast ciśnieniowego zbiornika.
Nie chcesz, nie jeździj na LPG.
Axwell napisał/a:
Zastanawiam sie dlaczego kto tylko ma dziure w d...e zabija prawdziwe serce Mercedes Benz... gaz jest dobry do podgrzewania obiadu, a lanserka nie powinna byc za wszelką cene..

Znabzy :mb: też zabija, bo oferował samochody z fabryczną instalają CNG.... może zresztą dalej oferuje, tego nie wiem.... 8)
już sprawdziłem

>>KLIKEN MACHEN<<
i tu
>>KLIKEN MACHEN<<
i tu
>>KLIKEN MACHEN<<

Pozdrawiam zwolenników i przeciwników gazu w samochodzie 8)

Axwell - 26 Kwiecień 2008, 20:07

jest zasadnicza róznica:

gwiazdy z instalacją LPG zakładaną nie wiadomo gdzie i przez kogo
gwiazdy z instalacją zakładaną przez fabryki Bezn


coś mi sie wydaje ze do farycznych instalacji instalowane były wytrzymalsze podzespoły...
moze sie mylę, moze mam rację...

zraziłem sie do gazu dlatego bede przeciwnikiem a przede wszystkim przeciwnikiem gazu w Gwiazdach

Daniel - 26 Kwiecień 2008, 21:52

Axwell napisał/a:
jest zasadnicza róznica:

gwiazdy z instalacją LPG zakładaną nie wiadomo gdzie i przez kogo
gwiazdy z instalacją zakładaną przez fabryki Bezn



wprawdzie obiecalem, ze nie bede sie wypowiadal na temat LPG (i mam zamiar dotrzymac slowa), ale chcialbym tylko powiedziec, ze zgadzam sie z moim przedmowca :)

ochnik - 27 Kwiecień 2008, 05:06

jak ktos zaklada gaz to powinien zakladac jak najlepszy to logiczne i gwarancja spokoju tak jest ze wszystkim a ja nie zabijam swego auta wrecz bardzo dbam ciekaw jestem ile osob z fomu naprawia swoja gwiazde w autoryzowanym zakladzie mercedesa bo ja tylko w takich to robie i tylko orginalne czesci a moje auto nie jest do scigania zreszta juz z tego wyroslem a kompresor napewno kusi ale nikt kto nie chce nie musi go gazowac czy innej gwiazdy a co do fabrycznych instalacji to sam osobiscie widzialem piekna kilku miecieczna e klase z kompresorem w holandi na niemieckich blatach a wlasciciel mowil ze zalozona byla wlasnie w fabryce mowil ze pieknie chodzi zreszta sam widzialem jak to odjezdza pozdrawiam was i moze skonczmy temat i pozwolmy miec kazdemu swoje zdanie bo nie wyjdzie z tego nic
topol - 28 Kwiecień 2008, 11:23

Axwell napisał/a:
zraziłem sie do gazu
a czemu się zraziłeś? co się stało?
Axwell - 28 Kwiecień 2008, 11:35

oprzednie auto użytkowane przez 6 lat w gazie, początkowo hulało jak talala (czasy kiedy litr gazu kosztował 1pln ;] )

po 6 latach silnik odmawiał posłuszeństwa, po wymianie głowicy a później całego silnika, nie było już mocy która była na poczatku, zaznaczam w tym miejscu!! ;] sposob uzytkowania zagazowanego auta był jak najbardziej poprawny czyli : odpalanie na Pb i grzanie, co 4 bak lpg cały bak Pb....

i jak by to powiedział mój znajomy ... Ptak !

nie wazne jaka instalacja by była...
Gaz to Gaz, silniki stworzone pod Pb mają jezdzić na pb, jesli instalacje zakłada sam producent samochodu, znaczy ze przeprowadził odpowiednie testy wytrzymałosciowe....


Pozdr

topol - 28 Kwiecień 2008, 11:42

Axwell, a czy instalacja była dobrze założona i dobrze regulowana?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group