To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - [c250] Jaki olej do dyfra

Pielgrzymo - 22 Sierpień 2008, 07:13
Temat postu: [c250] Jaki olej do dyfra
Witam
Chcę wymienić olej w dyfrze, gdyż mam już nieszczelny simering i okolice dyfra są już mocno spocone. Kupiłem simering i olej ATF czerwony, taki jak do automatów. Czy mogę wlać do dyra taki olej? Czy w ogóle robi się wymianę oleju w dyfrze? - tu chyba będę zmuszony, gdyż jest nieszczelność.

dzięki i pozdrawiam

Daniel - 22 Sierpień 2008, 07:38

Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu.

Mercedes wprawdzie nie przewiduje wymiany oleju w tylnym moście, ale oczywiście podczas wymiany uszczelnień będziesz to musiał zrobic (nie zalewaj mostu starym olejem...). Jaki olej kupic? - najlepiej w ASO - tam maja odpowiedni. Wtedy znowu będziesz miał spokój na kolejne kilkaset tysięcy km (jak dobrze pójdzie :lol: )

Pielgrzymo - 22 Sierpień 2008, 12:42

Daniel, a poza ASO można gdzieś dostać taki olej, jakie powinien miec parametry, normę, lub jakiej firmy olej będzie co najmniej dobry?

dzięki i pozdrawiam

Daniel - 22 Sierpień 2008, 20:05

w temacie tylnego mostu olej przekładniowy nigdy nie może być: "co najmniej dobry" - jeżeli chcesz mieć pewność, że jest najlepiej - kup olej w ASO - wtedy nie będziesz miał kłopotów ani z mostem ani z jego wymianą (bo nie będziesz musiał wymieniać)
Jary - 22 Sierpień 2008, 20:15

Daniel napisał/a:
Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu.


Dlaczego :?: :?: :?:

Pielgrzymo - 22 Sierpień 2008, 20:49

Daniel, oki, może źle się wyraziłem - zależy mi na bardzo dobrym oleju, ale kompletnie nie po drodze mi do ASO - nie mam szans zaglądnąć tam przez dłuższy okres. Mogę natomiast, podjechać sobie do takiego Nieautoryzowanego Serwisu Mercedesa i tam zamówić, nie mniej jednak, nie do końca wierzę temu szpeniowi - właścicielowi zakładu - do mojej skrzyni (722.6), na początku proponował ATF, nic nie wspominając, że w praktyce nie wymienia się tam oleju :P

pozdrawiam

Daniel - 22 Sierpień 2008, 21:51

Jary napisał/a:
Daniel napisał/a:
Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu.


Dlaczego :?: :?: :?:


Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki

[ Dodano: 22 Sierpień 2008, 21:59 ]
Pielgrzymo napisał/a:
Daniel, oki, może źle się wyraziłem - zależy mi na bardzo dobrym oleju, ale kompletnie nie po drodze mi do ASO - nie mam szans zaglądnąć tam przez dłuższy okres. Mogę natomiast, podjechać sobie do takiego Nieautoryzowanego Serwisu Mercedesa i tam zamówić, nie mniej jednak, nie do końca wierzę temu szpeniowi - właścicielowi zakładu - do mojej skrzyni (722.6), na początku proponował ATF, nic nie wspominając, że w praktyce nie wymienia się tam oleju :P

pozdrawiam


Shell Spirax AX 80W-90 - ten ma dopuszczenie MB - jeżeli nie ASO, to ten :)

jjankiello - 22 Sierpień 2008, 22:41

Pielgrzymo napisał/a:
Chcę wymienić olej w dyfrze, gdyż mam już nieszczelny simering i okolice dyfra są już mocno spocone.
Ja bym się tym nie przejmował, tylko uzupełnił stan oleju... Skoro do tej pory się tylko spociło, to i przez następne kilkadziesiąt tysięcy nic się nie będzie działo... Jak zacznie kapać, wtedy poszukaj dobrego speca od mostów, co ma przyrządy, żeby odpowiednio go poskładać i poustawiać luzy...
Pielgrzymo napisał/a:
Kupiłem simering i olej ATF czerwony, taki jak do automatów
ATF się nie nadaje... do dyfra musi być olej przekładniowy jak kolega wyżej napisał :idea:
Jary - 23 Sierpień 2008, 11:08

Daniel napisał/a:
Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki


Ale ja nie chcę z biedronki, chcę ATF, więc powiedz mi dlaczego nie :?:

Daniel - 23 Sierpień 2008, 11:28

Jary napisał/a:
Daniel napisał/a:
Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki


Ale ja nie chcę z biedronki, chcę ATF, więc powiedz mi dlaczego nie :?:


Wybacz Jary, ale podejrzewam, że nasza dyskusja na temat stosowania olejów przekładniowych (zwłaszcza tych do przekładni hipoidalnych) skończy się podobnie jak ta na temat sprzęgła wisko - nie mam zamiaru się denerwowac.

Pielgrzymo - 23 Sierpień 2008, 11:56

Daniel, wielkie dzięki, jeśli faktycznie nie trafię do ASO, to zakupie tego shella.

dzięki wszystkim za odpowiedzi

pozdrawiam

Jary - 23 Sierpień 2008, 19:04

Daniel napisał/a:
nie mam zamiaru się denerwowac.


Daniel - chciałem tylko żebyś uzasadnił dlaczego nie ATF - ale już nie musisz :wink:

Pielgrzymo - 24 Sierpień 2008, 08:24

jeszcze mam pytanie, ile wchodzi oleju do dyfra? W z 190, z tego co pamiętam wchodził 1l, czy tutaj tyle samo?

pozdrawiam

Lubaś - 27 Sierpień 2008, 08:36

Pielgrzymo !!! co do twojego pytania w sprawie oleju do tylnego mostu powiem tak - ja jezdze na zwyklych olejach od razu napisze ci jakie oleje stosuje do poszczegolnych podzespolow: silnik - Mobil 1 super M - jest to olej mineralny leje taki olej ze wzgledu na wiek auta bo rok produkcji to 94.i jest taka zasada ze czym starszy samochod lejemy slabszy olej. SKRZYNIA BIEGOW MECHANICZNA - HIPOL 75w90( polsyntetyk ), TYLNY MOST ( HIPOL 80w 90 lub 85w90 - mineralne ) wszystko chodzi bez mydelka

POZDRAWIAM

[ Dodano: 27 Sierpień 2008, 08:37 ]
Pielgrzymo !!!! oleju do dyfra wchodzi 1,8 l oraz do skrzyni biegow mechanicznej rowniez 1,8 l

Jary - 27 Sierpień 2008, 11:09

Lubaś napisał/a:
silnik - Mobil 1 super M - jest to olej mineralny leje taki olej ze wzgledu na wiek auta bo rok produkcji to 94.i jest taka zasada ze czym starszy samochod lejemy slabszy olej. SKRZYNIA BIEGOW MECHANICZNA - HIPOL 75w90( polsyntetyk ), TYLNY MOST ( HIPOL 80w 90 lub 85w90 - mineralne ) wszystko chodzi bez mydelka


Mam ten sam rocznik i leję półsyntetyk i wiek auta nie ma tu żadnego znaczenia, skrzynia manual i leję ATF a z mostem się zgadzam - Hipol - tylko czy to półsyntetyk :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group