Ogólnie o C-klasie - archiwum - [c250] Jaki olej do dyfra
Pielgrzymo - 22 Sierpień 2008, 07:13 Temat postu: [c250] Jaki olej do dyfra Witam
Chcę wymienić olej w dyfrze, gdyż mam już nieszczelny simering i okolice dyfra są już mocno spocone. Kupiłem simering i olej ATF czerwony, taki jak do automatów. Czy mogę wlać do dyra taki olej? Czy w ogóle robi się wymianę oleju w dyfrze? - tu chyba będę zmuszony, gdyż jest nieszczelność.
dzięki i pozdrawiam
Daniel - 22 Sierpień 2008, 07:38
Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu.
Mercedes wprawdzie nie przewiduje wymiany oleju w tylnym moście, ale oczywiście podczas wymiany uszczelnień będziesz to musiał zrobic (nie zalewaj mostu starym olejem...). Jaki olej kupic? - najlepiej w ASO - tam maja odpowiedni. Wtedy znowu będziesz miał spokój na kolejne kilkaset tysięcy km (jak dobrze pójdzie )
Pielgrzymo - 22 Sierpień 2008, 12:42
Daniel, a poza ASO można gdzieś dostać taki olej, jakie powinien miec parametry, normę, lub jakiej firmy olej będzie co najmniej dobry?
dzięki i pozdrawiam
Daniel - 22 Sierpień 2008, 20:05
w temacie tylnego mostu olej przekładniowy nigdy nie może być: "co najmniej dobry" - jeżeli chcesz mieć pewność, że jest najlepiej - kup olej w ASO - wtedy nie będziesz miał kłopotów ani z mostem ani z jego wymianą (bo nie będziesz musiał wymieniać)
Jary - 22 Sierpień 2008, 20:15
Daniel napisał/a: | Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu. |
Dlaczego
Pielgrzymo - 22 Sierpień 2008, 20:49
Daniel, oki, może źle się wyraziłem - zależy mi na bardzo dobrym oleju, ale kompletnie nie po drodze mi do ASO - nie mam szans zaglądnąć tam przez dłuższy okres. Mogę natomiast, podjechać sobie do takiego Nieautoryzowanego Serwisu Mercedesa i tam zamówić, nie mniej jednak, nie do końca wierzę temu szpeniowi - właścicielowi zakładu - do mojej skrzyni (722.6), na początku proponował ATF, nic nie wspominając, że w praktyce nie wymienia się tam oleju
pozdrawiam
Daniel - 22 Sierpień 2008, 21:51
Jary napisał/a: | Daniel napisał/a: | Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu. |
Dlaczego |
Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki
[ Dodano: 22 Sierpień 2008, 21:59 ]
Pielgrzymo napisał/a: | Daniel, oki, może źle się wyraziłem - zależy mi na bardzo dobrym oleju, ale kompletnie nie po drodze mi do ASO - nie mam szans zaglądnąć tam przez dłuższy okres. Mogę natomiast, podjechać sobie do takiego Nieautoryzowanego Serwisu Mercedesa i tam zamówić, nie mniej jednak, nie do końca wierzę temu szpeniowi - właścicielowi zakładu - do mojej skrzyni (722.6), na początku proponował ATF, nic nie wspominając, że w praktyce nie wymienia się tam oleju
pozdrawiam |
Shell Spirax AX 80W-90 - ten ma dopuszczenie MB - jeżeli nie ASO, to ten
jjankiello - 22 Sierpień 2008, 22:41
Pielgrzymo napisał/a: | Chcę wymienić olej w dyfrze, gdyż mam już nieszczelny simering i okolice dyfra są już mocno spocone. | Ja bym się tym nie przejmował, tylko uzupełnił stan oleju... Skoro do tej pory się tylko spociło, to i przez następne kilkadziesiąt tysięcy nic się nie będzie działo... Jak zacznie kapać, wtedy poszukaj dobrego speca od mostów, co ma przyrządy, żeby odpowiednio go poskładać i poustawiać luzy...
Pielgrzymo napisał/a: | Kupiłem simering i olej ATF czerwony, taki jak do automatów | ATF się nie nadaje... do dyfra musi być olej przekładniowy jak kolega wyżej napisał
Jary - 23 Sierpień 2008, 11:08
Daniel napisał/a: | Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki |
Ale ja nie chcę z biedronki, chcę ATF, więc powiedz mi dlaczego nie
Daniel - 23 Sierpień 2008, 11:28
Jary napisał/a: | Daniel napisał/a: | Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki |
Ale ja nie chcę z biedronki, chcę ATF, więc powiedz mi dlaczego nie |
Wybacz Jary, ale podejrzewam, że nasza dyskusja na temat stosowania olejów przekładniowych (zwłaszcza tych do przekładni hipoidalnych) skończy się podobnie jak ta na temat sprzęgła wisko - nie mam zamiaru się denerwowac.
Pielgrzymo - 23 Sierpień 2008, 11:56
Daniel, wielkie dzięki, jeśli faktycznie nie trafię do ASO, to zakupie tego shella.
dzięki wszystkim za odpowiedzi
pozdrawiam
Jary - 23 Sierpień 2008, 19:04
Daniel napisał/a: | nie mam zamiaru się denerwowac. |
Daniel - chciałem tylko żebyś uzasadnił dlaczego nie ATF - ale już nie musisz
Pielgrzymo - 24 Sierpień 2008, 08:24
jeszcze mam pytanie, ile wchodzi oleju do dyfra? W z 190, z tego co pamiętam wchodził 1l, czy tutaj tyle samo?
pozdrawiam
Lubaś - 27 Sierpień 2008, 08:36
Pielgrzymo !!! co do twojego pytania w sprawie oleju do tylnego mostu powiem tak - ja jezdze na zwyklych olejach od razu napisze ci jakie oleje stosuje do poszczegolnych podzespolow: silnik - Mobil 1 super M - jest to olej mineralny leje taki olej ze wzgledu na wiek auta bo rok produkcji to 94.i jest taka zasada ze czym starszy samochod lejemy slabszy olej. SKRZYNIA BIEGOW MECHANICZNA - HIPOL 75w90( polsyntetyk ), TYLNY MOST ( HIPOL 80w 90 lub 85w90 - mineralne ) wszystko chodzi bez mydelka
POZDRAWIAM
[ Dodano: 27 Sierpień 2008, 08:37 ]
Pielgrzymo !!!! oleju do dyfra wchodzi 1,8 l oraz do skrzyni biegow mechanicznej rowniez 1,8 l
Jary - 27 Sierpień 2008, 11:09
Lubaś napisał/a: | silnik - Mobil 1 super M - jest to olej mineralny leje taki olej ze wzgledu na wiek auta bo rok produkcji to 94.i jest taka zasada ze czym starszy samochod lejemy slabszy olej. SKRZYNIA BIEGOW MECHANICZNA - HIPOL 75w90( polsyntetyk ), TYLNY MOST ( HIPOL 80w 90 lub 85w90 - mineralne ) wszystko chodzi bez mydelka |
Mam ten sam rocznik i leję półsyntetyk i wiek auta nie ma tu żadnego znaczenia, skrzynia manual i leję ATF a z mostem się zgadzam - Hipol - tylko czy to półsyntetyk
|
|
|