To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - silnik padł wielki grzomt i koniec zycia:(

Łukasz - 11 Luty 2010, 16:16

Cytat:
Moje C 250D właśnie w podobny sposób skończyło życie. Przy jakichś 185km/h na autostradzie coś chrupnęło w silniku a olej zrobił efektowną zasłonę dymną. Kolano wyszło bokiem silnika. Na liczniku mam ponad 400 000 km i raczej nie spodziewam się autentyczności tego przebiegu. Olej i filtr oczywiście wymieniane na czas. Chyba nadszedł czas na sprzedaż. Teraz tylko kupić silnik.

Po jakich według Was przebiegach samochodu jest możliwe coś takiego?

Po 700-800 tyś "porządnej" jazdy ;)
Swoją droga to raczej jakieś zaniedbanie poprzedniego właściciela się ujawniło, bo nie słyszałem aby te silniki same z siebie, w tak efektowny sposób kończyły żywot ;)

barnaba - 11 Luty 2010, 22:34

A czy ktoś w Was ma jakieś doświadczenie z serwisem http://www.matysikserwis.pl w Nawojowej Górze/Krzeszowicach koło Krakowa? Tam trafiłem z samochodem po awarii (pomoc drogowa tam mnie zaholowała).
Nex@pl - 11 Luty 2010, 22:53

Takie coś jest możliwe po nieudolnej naprawie.
konradkar - 11 Luty 2010, 23:41

pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..

Jezdze nowiutenkimi dieslami m. in Kia ceed, Fiat ducato, opel Vecrta, i inne (wszystkiem max 2 lata) i wszedzie jest te glupie uczucie jakby delikatnie cos uderzalo o pedal sprzegla (drgania) wzrastajace przy zwiekszaniu obrotow.

U siebie w MB tez to czuje wiec chyba jest ok..?

Poprawcie mnie jezeli sie myle... juz okolo 100 tys km te drgania sa dokladnie takie same

jjankiello - 11 Luty 2010, 23:43

konradkar napisał/a:
pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..

Przy każdym tak jest...

konradkar - 12 Luty 2010, 08:58

nowoczesna mysl techniczna skierowana glownie na serwisy aby wiecej zarabialy..

Szerze mowiac najlepsze sprzeglo z jakim mialem doczynienia to...:

WARTBURG 1.3 super lekko pedal chodzil, super wyczucie i 250tys km i dopiero tarcza do wymiany byla (robilismy to z Tata za niecale 100zl)

PiotrB40 - 13 Luty 2010, 12:25

jjankiello napisał/a:
konradkar napisał/a:
pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..

Przy każdym tak jest...

dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety.

Nex@pl - 13 Luty 2010, 12:33

PiotrB40 napisał/a:
dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety.


Nie wiesz czemu? ;) Stare sprzęgła były zbyt wytrzymałe, jeździło takie sporo tysięcy km, a teraz 100 tysięcy km to chyba max, albo i mniej zależnie od stylu jazdy i nowe kółko za 3 tysiące do kupienia.

barnaba - 16 Luty 2010, 08:45

Wracając do tematu,
znalazłem taki silnik:
Allegro: SILNIK MERCEDES W202 W 210 2,5D 20V 2.5 DIESEL (numer 922076335)
orientujecie się może czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r.? Na zdjęciach na alledrogo komora silnika wygląda trochę inaczej niż u mnie - to pewnie anglik.

Jary - 16 Luty 2010, 11:31

barnaba napisał/a:
czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r.


Będzie pasował - a jak miałeś sterowaną pompę w swoim ?

barnaba - 16 Luty 2010, 12:56

no to będzie się działo...

a co mam do wyboru? :oops:
jakiś kawałek czegoś na kształt komputera zawiadywał pracą tej pompy (ale równie dobrze mogę pisać herezje), potencjometr gazu, immo...

jjankiello - 16 Luty 2010, 15:53

Oba silniki wolnossące - oba praktycznie identyczne. Jedyna różnica może być w sterowaniu pompą wtryskową, którego przełożyć bez większej rzeźby się nie da (inne instalacje elektryczne), ale da się zamienić pompy wtryskowe.
Jeśli silnik z aukcji pochodzi z W202, to spokojnie podejdzie bez przeróbek. Jeśli pochodzi z W210, to już sterowanie będzie miał, jak W202 po FL.

barnaba - 16 Luty 2010, 20:56

Silnik już załatwiony (inny niż na w/w aukcji, ale to już w tej chwili nieważne).

Jednak czegoś tu nie rozumiem. Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe). Czy po liftingu było jeszcze coś innego? A tak w ogóle C 250D było produkowane do lipca '96, potem tylko C 250TD. To jak to jest?

Jary - 16 Luty 2010, 21:10

barnaba napisał/a:
Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe).


Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie .

Łukasz - 16 Luty 2010, 21:11

Jary napisał/a:

Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie .

A czy takie sterowanie nie pojawiło się po małym liftingu w 95r.?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group