Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - silnik padł wielki grzomt i koniec zycia:(
Łukasz - 11 Luty 2010, 16:16
Cytat: | Moje C 250D właśnie w podobny sposób skończyło życie. Przy jakichś 185km/h na autostradzie coś chrupnęło w silniku a olej zrobił efektowną zasłonę dymną. Kolano wyszło bokiem silnika. Na liczniku mam ponad 400 000 km i raczej nie spodziewam się autentyczności tego przebiegu. Olej i filtr oczywiście wymieniane na czas. Chyba nadszedł czas na sprzedaż. Teraz tylko kupić silnik.
Po jakich według Was przebiegach samochodu jest możliwe coś takiego? |
Po 700-800 tyś "porządnej" jazdy
Swoją droga to raczej jakieś zaniedbanie poprzedniego właściciela się ujawniło, bo nie słyszałem aby te silniki same z siebie, w tak efektowny sposób kończyły żywot
barnaba - 11 Luty 2010, 22:34
A czy ktoś w Was ma jakieś doświadczenie z serwisem http://www.matysikserwis.pl w Nawojowej Górze/Krzeszowicach koło Krakowa? Tam trafiłem z samochodem po awarii (pomoc drogowa tam mnie zaholowała).
Nex@pl - 11 Luty 2010, 22:53
Takie coś jest możliwe po nieudolnej naprawie.
konradkar - 11 Luty 2010, 23:41
pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..
Jezdze nowiutenkimi dieslami m. in Kia ceed, Fiat ducato, opel Vecrta, i inne (wszystkiem max 2 lata) i wszedzie jest te glupie uczucie jakby delikatnie cos uderzalo o pedal sprzegla (drgania) wzrastajace przy zwiekszaniu obrotow.
U siebie w MB tez to czuje wiec chyba jest ok..?
Poprawcie mnie jezeli sie myle... juz okolo 100 tys km te drgania sa dokladnie takie same
jjankiello - 11 Luty 2010, 23:43
konradkar napisał/a: | pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika.. |
Przy każdym tak jest...
konradkar - 12 Luty 2010, 08:58
nowoczesna mysl techniczna skierowana glownie na serwisy aby wiecej zarabialy..
Szerze mowiac najlepsze sprzeglo z jakim mialem doczynienia to...:
WARTBURG 1.3 super lekko pedal chodzil, super wyczucie i 250tys km i dopiero tarcza do wymiany byla (robilismy to z Tata za niecale 100zl)
PiotrB40 - 13 Luty 2010, 12:25
jjankiello napisał/a: | konradkar napisał/a: | pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika.. |
Przy każdym tak jest... |
dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety.
Nex@pl - 13 Luty 2010, 12:33
PiotrB40 napisał/a: | dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety. |
Nie wiesz czemu? Stare sprzęgła były zbyt wytrzymałe, jeździło takie sporo tysięcy km, a teraz 100 tysięcy km to chyba max, albo i mniej zależnie od stylu jazdy i nowe kółko za 3 tysiące do kupienia.
barnaba - 16 Luty 2010, 08:45
Wracając do tematu,
znalazłem taki silnik:
Allegro: SILNIK MERCEDES W202 W 210 2,5D 20V 2.5 DIESEL (numer 922076335)
orientujecie się może czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r.? Na zdjęciach na alledrogo komora silnika wygląda trochę inaczej niż u mnie - to pewnie anglik.
Jary - 16 Luty 2010, 11:31
barnaba napisał/a: | czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r. |
Będzie pasował - a jak miałeś sterowaną pompę w swoim ?
barnaba - 16 Luty 2010, 12:56
no to będzie się działo...
a co mam do wyboru?
jakiś kawałek czegoś na kształt komputera zawiadywał pracą tej pompy (ale równie dobrze mogę pisać herezje), potencjometr gazu, immo...
jjankiello - 16 Luty 2010, 15:53
Oba silniki wolnossące - oba praktycznie identyczne. Jedyna różnica może być w sterowaniu pompą wtryskową, którego przełożyć bez większej rzeźby się nie da (inne instalacje elektryczne), ale da się zamienić pompy wtryskowe.
Jeśli silnik z aukcji pochodzi z W202, to spokojnie podejdzie bez przeróbek. Jeśli pochodzi z W210, to już sterowanie będzie miał, jak W202 po FL.
barnaba - 16 Luty 2010, 20:56
Silnik już załatwiony (inny niż na w/w aukcji, ale to już w tej chwili nieważne).
Jednak czegoś tu nie rozumiem. Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe). Czy po liftingu było jeszcze coś innego? A tak w ogóle C 250D było produkowane do lipca '96, potem tylko C 250TD. To jak to jest?
Jary - 16 Luty 2010, 21:10
barnaba napisał/a: | Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe). |
Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie .
Łukasz - 16 Luty 2010, 21:11
Jary napisał/a: |
Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie . |
A czy takie sterowanie nie pojawiło się po małym liftingu w 95r.?
|
|
|