Elektryka - Wymiana akumulatora
Daniel - 22 Kwiecień 2008, 08:00
Cytat: |
VIN mówi: 74AH |
a nie mówiłem?
mazag1 - 22 Kwiecień 2008, 08:18
Gomezio dzięki za pomoc wstawiam plusika. Na ogół korzystam z Mozilli Firefoxa i być może nie mam zainstalowanej odpowiedniej wtyczki. Otworzyłem tą samą stronę w Internet Explorerze i wszystko działa. Dzięki za pomoc
G. - 22 Kwiecień 2008, 08:22
mazag1 napisał/a: | Na ogół korzystam z Mozilli Firefoxa i być może nie mam zainstalowanej odpowiedniej wtyczki. |
To nie wina FF ani braku odpowiedniej wtyczki. To po prostu "tfurca" strony nie przewidział innych przeglądarek niż jedyna słuszna.
Cytat: | Otworzyłem tą samą stronę w Internet Explorerze i wszystko działa. |
W tej chwili wracaj do FF!
Przepraszam za OT
topol - 22 Kwiecień 2008, 12:52
A ja wczoraj się dopatrzyłem, że mam za mały akumulator, z VIN wychodzi 100Ah a mam 74Ah. Czym to grozi?
btx - 22 Kwiecień 2008, 13:28
tym, ze jesli masz alternator o zwiekszonej 'mocy', to powinien byc akumulator wiekszy (ok 100Ah), jesli masz 74Ah to moze byc przeladowany, a to nie jest pozadanym efektem, teoretycznie moze nawet wybuchnac
pozdrawiam
Gerri - 22 Kwiecień 2008, 19:19
Na pewno nie będzie przeładowany; wszystkie akumulatory kwasowe mają identyczne napięcie ładowania - niezależnie od pojemności.
Daniel - 22 Kwiecień 2008, 21:37
btx napisał/a: | tym, ze jesli masz alternator o zwiekszonej 'mocy', to powinien byc akumulator wiekszy (ok 100Ah), jesli masz 74Ah to moze byc przeladowany, a to nie jest pozadanym efektem, teoretycznie moze nawet wybuchnac
pozdrawiam |
z tą eksplozją to już trochę przesadziłeś
[ Dodano: 22 Kwiecień 2008, 21:38 ]
Gerri napisał/a: | Na pewno nie będzie przeładowany; wszystkie akumulatory kwasowe mają identyczne napięcie ładowania - niezależnie od pojemności. |
prawda
[ Dodano: 22 Kwiecień 2008, 21:40 ]
topol napisał/a: | A ja wczoraj się dopatrzyłem, że mam za mały akumulator, z VIN wychodzi 100Ah a mam 74Ah. Czym to grozi?
|
ciekawostka... może twój VIN niekoniecznie pasuje do nadwozia c180 i 100Ah może to miała być wersja na Syberię ??
Jawelkiewicz - 22 Kwiecień 2008, 21:55
topol napisał/a: | A ja wczoraj się dopatrzyłem, że mam za mały akumulator, z VIN wychodzi 100Ah a mam 74Ah. Czym to grozi?
|
Gorzej by było gdybyś miał za duży. Przy dużej ilości odbiorników mógłby być niedoładowany.
Daniel - 22 Kwiecień 2008, 22:02
w202 ma alternator o mocy ponad 1200 W - to jest naprawdę bardzo dużo i starczy na wiele odbiorników
100Ah - nie było by problemu z naładowaniem. pytanie jest tylko takie, czy ma sens stosowanie akumulatora o takiej pojemności w samochodzie który ma niewielki benzynowy silnik, a co za tym idzie ma niewielkie opory rozruchu na zimno
topol - 23 Kwiecień 2008, 09:03
Daniel, mój VIN WDB2020781F715016, może coś źle odczytałem. w tej chwili mam 74 Ah, ale nie wygląda na fabryczny....
G. - 23 Kwiecień 2008, 09:09
topol napisał/a: | Daniel, mój VIN WDB2020781F715016, może coś źle odczytałem. w tej chwili mam 74 Ah, ale nie wygląda na fabryczny.... |
Hmm.. podgrzewane fotele, zimowe opony, aku 100AH - widać Twoja była przeznaczona na mrozy
topol - 23 Kwiecień 2008, 09:16
Gomezio, może, ale przy skórze tyłkogrzanie jest niezbędne.... skóra robiona na zamówienie, nie fabryczna... Zimowe opony bo odbierana w lutym (tak sądzę)
Daniel - 23 Kwiecień 2008, 18:10
topol napisał/a: | Gomezio, może, ale przy skórze tyłkogrzanie jest niezbędne.... skóra robiona na zamówienie, nie fabryczna... Zimowe opony bo odbierana w lutym (tak sądzę) |
mozecie mi powiedziec co maja wspolnego podgrzewane fotele z pojemnoscia akumulatora?? mi sie zawsze wydalalo, ze akumulator sluzy do rozruchu silnika.... ale moze w innych rejonach swiata sluzy do podgrzewania siedzen... sam juz nie wiem
topol - dla twojego silnika 74Ah jest wystarczajaca wartoscia - powiedzial bym nawet ze jest przesadzony. i nie mow wiecej o 100Ah - naprawde nie ma potrzeby
G. - 23 Kwiecień 2008, 20:28
Daniel napisał/a: | mozecie mi powiedziec co maja wspolnego podgrzewane fotele z pojemnoscia akumulatora?? |
Nie chodzi tutaj o zasilanie ogrzewania siedzeń za pomocą akumulatora. Raczej o to, że całość, tj. zwiększona pojemność aku, ogrzewanie foteli i zimówki sugerują (mi), że auto było sprzedane w zimniejsze rejony świata. Tam montowanie większego aku jest zasadne, w przypadku problemów z zapaleniem silnika, mocniejsza bateria będzie kręcić dłużej
topol - 24 Kwiecień 2008, 14:43
Daniel, mają o tyle, że tyłkogrzanie jest używane zimą, zazwyczaj zaraz po ruszeniu, i w ekstremalnej sytuacji mogłoby prądu braknąć jak dołożysz światła, radio i cała masa innej elektryki siedzącej w samochodzie...
A skoro VIN pokazuje 100Ah, to nie jest to bez powodu.... Jakby nie patrzeć Niemcy liczyć potrafią...
Gomezio, moja Hilda od nowości jeżdziła w Bawarii....
|
|
|