To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Wymiana akumulatora

Daniel - 24 Kwiecień 2008, 15:22

topol napisał/a:
Daniel, mają o tyle, że tyłkogrzanie jest używane zimą, zazwyczaj zaraz po ruszeniu, i w ekstremalnej sytuacji mogłoby prądu braknąć jak dołożysz światła, radio i cała masa innej elektryki siedzącej w samochodzie... 8)
A skoro VIN pokazuje 100Ah, to nie jest to bez powodu.... Jakby nie patrzeć Niemcy liczyć potrafią...
Gomezio, moja Hilda od nowości jeżdziła w Bawarii.... 8)


ja zdaje sobie sprawe jaki jest problem... ale mimo wszystko 100Ah..... nadal wydaje mi sie, ze jest to sporo. ale z niemieckimi inzynierami dyskutowac nie zamierzam :) skoro obliczyli, ze tak ma byc, to niech tak bedzie :)

100Ah - tanio nie beddzie ;)

topol - 24 Kwiecień 2008, 22:50

Daniel, po prawdzie, sam się za głowę złapałem :wink: pamiętam, że w Rekordzie 2,3 TD było 2x44Ah, a moja Carina 1,6 miała 40Ah, ale tam nie było tzw. "elektryki" itd. 8)
no nie będzie, nie będzie... :x

adurweb - 24 Kwiecień 2008, 23:07

A może mi ktoś po moim vin'ie sprawdzić jaki powinienem mieć aku, bo się motam z tym EPC i nic tam nie kumum pa ruski.
Z góry dzięki.

G. - 24 Kwiecień 2008, 23:14

adurweb napisał/a:
A może mi ktoś po moim vin'ie sprawdzić jaki powinienem mieć aku


62AH. Sam zobacz :-)
http://www.detali.ru/cat/...&SGR=030&SGN=02

topol - 24 Kwiecień 2008, 23:28

adurweb, 62 Ah. 8)
Daniel - 25 Kwiecień 2008, 07:59

topol napisał/a:
adurweb, 62 Ah. 8)


chociaz ktos ma akumulator za male pieniadze ;)

[ Dodano: 25 Kwiecień 2008, 15:09 ]
topol napisał/a:
Daniel, po prawdzie, sam się za głowę złapałem :wink: pamiętam, że w Rekordzie 2,3 TD było 2x44Ah, a moja Carina 1,6 miała 40Ah, ale tam nie było tzw. "elektryki" itd. 8)
no nie będzie, nie będzie... :x


jak kupowalem kiedys akumulator do mojego samochodu (88Ah), to w jego specyfikacji technicznej bylo napisane ze jest stosowany w s-klasse model w140 lub pozniejszy, nie pamietam juz dokladnie. dodam tylko , ze byl to aku warty

i teraz dygresja - skoro MB przewiduje w swoim sztandarowym samochodzie, ktory ma nieporownywalnie wiekszy silnik i ilosc odbiornikow elektrycznych od twojego samochodu aku o pojemnosci 88Ah, to dlaczego w twoim modelu ma byc 100Ah.......

ktos wczesniej napisal, ze ma 62 - uwazam, ze taki tez powinienes miec. ale podobno vin nie klamie ;) no chyba, ze ten ruski sie myli :)

adurweb - 25 Kwiecień 2008, 19:20

Czemu mam taki malutki?
jjankiello - 25 Kwiecień 2008, 23:33

Daniel napisał/a:
to dlaczego w twoim modelu ma byc 100Ah.......

Wiele aut na rynek skandynawski, to tak miało. Inne auta również. Za tym jednak idzie alternator, a raczej jego regulator napięcia, o podwyższonej wydajności prądowej...

grucha383 - 25 Kwiecień 2008, 23:46

//
Daniel - 26 Kwiecień 2008, 22:06

grucha383 napisał/a:
A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ? U mnie też z Vinu wyszło 100Ah


objawiac sie moze tym, ze w nocy krasnoludki zabieraja troche energii z akumulatora, po to by go zabezpieczyc przed przeladowaniem.... to jest bardzo powazna sprawa - nie nalezy w nocy zagladac do samochodu - to moze sploszyc krasnoludki. a jezeli tak sie stanie, to akumulator moze eksplodowac lub ewentualnie moze sie spalic serwer www.detali.ru - nigdy nie wiadomo co i jak zareaguje

w kazdym badz razie sprawa jest powazna i niepowinna byc lekcewazona

jjankiello - 26 Kwiecień 2008, 23:59

grucha383 napisał/a:
A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ?

Jeśli pytasz o skutki mniejszej pojemności, to przy tej różnicy nie powinno być wielkich sensacji... Jak zaczniesz odczuwać, że bateria ma mało mocy, to zmień na właściwą...

Daniel - 27 Kwiecień 2008, 22:26

jjankiello napisał/a:
grucha383 napisał/a:
A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ?

Jeśli pytasz o skutki mniejszej pojemności, to przy tej różnicy nie powinno być wielkich sensacji... Jak zaczniesz odczuwać, że bateria ma mało mocy, to zmień na właściwą...


dowolny samochod odpali z dowolnego akumulatora, pod warunkiem, ze nie bedzie mrozow :)

generalnie zasada jest taka, ze do ON musi byc wiekszy (srednio 74) a do benzyny wystarczy mniejszy (no powiedzmy 62Ah). pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnetrznymi podczas rozruchu na zimno - a te jak wiadomo sa w dieslu wyzsze niz w benzynie. taka mozna przyjac zasade przy doborze aku.

oczywiscie zawsze mozna sie kierowac doborem wg VIN - nawet tego ruskiego ;)

ewentulanie zostaje jeszcze ASO - jak pisalem wczesniej wcale nie maja tam drogich aku

jjankiello - 27 Kwiecień 2008, 23:23

Daniel napisał/a:
pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnętrznymi podczas rozruchu na zimno -

BZDURY :!:
Jest dokładnie odwrotnie... było o tym pisane nie raz, więc nie rozumiem po co mieszasz ludziom w głowach...

Daniel - 28 Kwiecień 2008, 07:50

jjankiello napisał/a:
Daniel napisał/a:
pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnętrznymi podczas rozruchu na zimno -

BZDURY :!:
Jest dokładnie odwrotnie... było o tym pisane nie raz, więc nie rozumiem po co mieszasz ludziom w głowach...


dobra - pisalem o sytuacji teoretycznej - chodzilo mi tylko o sam rozruch, a nie o zapas "pradu" na potrzeby samochodu.

oczywiscie, ze w normalnej sytuacji akumulator musi uwzgledniac ten zapas (przepisy!! - np. dzialanie swiatel postojowych) oraz spadek pojemnosci aku podczas mrozow.

takze w praktyce, jak zreszta napisalem wczesnej, pojemnosc jest uzalezniona np. od strefy klimatycznej (skandynawia lub syberia) - niektore samochody maja dwa akumulatory - ja sie z takim spotkalem fordem transitem - wlasnie wersja na skandynawie - oczywiscie diesel

[ Dodano: 28 Kwiecień 2008, 08:24 ]
jjankiello - i wracajac jeszcze do twojej wypowiedzi - jedynym urzadzeniem elektrycznym w samochodzie ktorego parametry maja odzwierciedlenie w ilosci odbiornikow elektrycznych w samochodzie jest alternator. w w202 jest sytuacja uproszczona, poniewaz jest stosowany tylko jeden jego typ - wiec przynajmniej nie mam problemow i zakladania kolejnych watkow w stylu - jaki alternator wybrac

ja na pytanie postawione na poczatku odpowiedzialem w drugim poscie tego watku - poczytaj

jezeli nie jestes pewny tego co napisalem, to udaj sie do elektryka samochodowego

btx - 28 Kwiecień 2008, 08:49

czy ja wiem , czy jeden typ alternatorow
z mojego VINu :

673 BATTERY WITH INCREASED CAPACITY
910 HIGH CAPACITY ALTERNATOR



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group