Elektryka - Wymiana akumulatora
Daniel - 24 Kwiecień 2008, 15:22
topol napisał/a: | Daniel, mają o tyle, że tyłkogrzanie jest używane zimą, zazwyczaj zaraz po ruszeniu, i w ekstremalnej sytuacji mogłoby prądu braknąć jak dołożysz światła, radio i cała masa innej elektryki siedzącej w samochodzie...
A skoro VIN pokazuje 100Ah, to nie jest to bez powodu.... Jakby nie patrzeć Niemcy liczyć potrafią...
Gomezio, moja Hilda od nowości jeżdziła w Bawarii.... |
ja zdaje sobie sprawe jaki jest problem... ale mimo wszystko 100Ah..... nadal wydaje mi sie, ze jest to sporo. ale z niemieckimi inzynierami dyskutowac nie zamierzam skoro obliczyli, ze tak ma byc, to niech tak bedzie
100Ah - tanio nie beddzie
topol - 24 Kwiecień 2008, 22:50
Daniel, po prawdzie, sam się za głowę złapałem pamiętam, że w Rekordzie 2,3 TD było 2x44Ah, a moja Carina 1,6 miała 40Ah, ale tam nie było tzw. "elektryki" itd.
no nie będzie, nie będzie...
adurweb - 24 Kwiecień 2008, 23:07
A może mi ktoś po moim vin'ie sprawdzić jaki powinienem mieć aku, bo się motam z tym EPC i nic tam nie kumum pa ruski.
Z góry dzięki.
G. - 24 Kwiecień 2008, 23:14
adurweb napisał/a: | A może mi ktoś po moim vin'ie sprawdzić jaki powinienem mieć aku |
62AH. Sam zobacz
http://www.detali.ru/cat/...&SGR=030&SGN=02
topol - 24 Kwiecień 2008, 23:28
adurweb, 62 Ah.
Daniel - 25 Kwiecień 2008, 07:59
topol napisał/a: | adurweb, 62 Ah. |
chociaz ktos ma akumulator za male pieniadze
[ Dodano: 25 Kwiecień 2008, 15:09 ]
topol napisał/a: | Daniel, po prawdzie, sam się za głowę złapałem pamiętam, że w Rekordzie 2,3 TD było 2x44Ah, a moja Carina 1,6 miała 40Ah, ale tam nie było tzw. "elektryki" itd.
no nie będzie, nie będzie... |
jak kupowalem kiedys akumulator do mojego samochodu (88Ah), to w jego specyfikacji technicznej bylo napisane ze jest stosowany w s-klasse model w140 lub pozniejszy, nie pamietam juz dokladnie. dodam tylko , ze byl to aku warty
i teraz dygresja - skoro MB przewiduje w swoim sztandarowym samochodzie, ktory ma nieporownywalnie wiekszy silnik i ilosc odbiornikow elektrycznych od twojego samochodu aku o pojemnosci 88Ah, to dlaczego w twoim modelu ma byc 100Ah.......
ktos wczesniej napisal, ze ma 62 - uwazam, ze taki tez powinienes miec. ale podobno vin nie klamie no chyba, ze ten ruski sie myli
adurweb - 25 Kwiecień 2008, 19:20
Czemu mam taki malutki?
jjankiello - 25 Kwiecień 2008, 23:33
Daniel napisał/a: | to dlaczego w twoim modelu ma byc 100Ah....... |
Wiele aut na rynek skandynawski, to tak miało. Inne auta również. Za tym jednak idzie alternator, a raczej jego regulator napięcia, o podwyższonej wydajności prądowej...
grucha383 - 25 Kwiecień 2008, 23:46
//
Daniel - 26 Kwiecień 2008, 22:06
grucha383 napisał/a: | A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ? U mnie też z Vinu wyszło 100Ah |
objawiac sie moze tym, ze w nocy krasnoludki zabieraja troche energii z akumulatora, po to by go zabezpieczyc przed przeladowaniem.... to jest bardzo powazna sprawa - nie nalezy w nocy zagladac do samochodu - to moze sploszyc krasnoludki. a jezeli tak sie stanie, to akumulator moze eksplodowac lub ewentualnie moze sie spalic serwer www.detali.ru - nigdy nie wiadomo co i jak zareaguje
w kazdym badz razie sprawa jest powazna i niepowinna byc lekcewazona
jjankiello - 26 Kwiecień 2008, 23:59
grucha383 napisał/a: | A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ? |
Jeśli pytasz o skutki mniejszej pojemności, to przy tej różnicy nie powinno być wielkich sensacji... Jak zaczniesz odczuwać, że bateria ma mało mocy, to zmień na właściwą...
Daniel - 27 Kwiecień 2008, 22:26
jjankiello napisał/a: | grucha383 napisał/a: | A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ? |
Jeśli pytasz o skutki mniejszej pojemności, to przy tej różnicy nie powinno być wielkich sensacji... Jak zaczniesz odczuwać, że bateria ma mało mocy, to zmień na właściwą... |
dowolny samochod odpali z dowolnego akumulatora, pod warunkiem, ze nie bedzie mrozow
generalnie zasada jest taka, ze do ON musi byc wiekszy (srednio 74) a do benzyny wystarczy mniejszy (no powiedzmy 62Ah). pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnetrznymi podczas rozruchu na zimno - a te jak wiadomo sa w dieslu wyzsze niz w benzynie. taka mozna przyjac zasade przy doborze aku.
oczywiscie zawsze mozna sie kierowac doborem wg VIN - nawet tego ruskiego
ewentulanie zostaje jeszcze ASO - jak pisalem wczesniej wcale nie maja tam drogich aku
jjankiello - 27 Kwiecień 2008, 23:23
Daniel napisał/a: | pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnętrznymi podczas rozruchu na zimno - |
BZDURY
Jest dokładnie odwrotnie... było o tym pisane nie raz, więc nie rozumiem po co mieszasz ludziom w głowach...
Daniel - 28 Kwiecień 2008, 07:50
jjankiello napisał/a: | Daniel napisał/a: | pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnętrznymi podczas rozruchu na zimno - |
BZDURY
Jest dokładnie odwrotnie... było o tym pisane nie raz, więc nie rozumiem po co mieszasz ludziom w głowach... |
dobra - pisalem o sytuacji teoretycznej - chodzilo mi tylko o sam rozruch, a nie o zapas "pradu" na potrzeby samochodu.
oczywiscie, ze w normalnej sytuacji akumulator musi uwzgledniac ten zapas (przepisy!! - np. dzialanie swiatel postojowych) oraz spadek pojemnosci aku podczas mrozow.
takze w praktyce, jak zreszta napisalem wczesnej, pojemnosc jest uzalezniona np. od strefy klimatycznej (skandynawia lub syberia) - niektore samochody maja dwa akumulatory - ja sie z takim spotkalem fordem transitem - wlasnie wersja na skandynawie - oczywiscie diesel
[ Dodano: 28 Kwiecień 2008, 08:24 ]
jjankiello - i wracajac jeszcze do twojej wypowiedzi - jedynym urzadzeniem elektrycznym w samochodzie ktorego parametry maja odzwierciedlenie w ilosci odbiornikow elektrycznych w samochodzie jest alternator. w w202 jest sytuacja uproszczona, poniewaz jest stosowany tylko jeden jego typ - wiec przynajmniej nie mam problemow i zakladania kolejnych watkow w stylu - jaki alternator wybrac
ja na pytanie postawione na poczatku odpowiedzialem w drugim poscie tego watku - poczytaj
jezeli nie jestes pewny tego co napisalem, to udaj sie do elektryka samochodowego
btx - 28 Kwiecień 2008, 08:49
czy ja wiem , czy jeden typ alternatorow
z mojego VINu :
673 BATTERY WITH INCREASED CAPACITY
910 HIGH CAPACITY ALTERNATOR
|
|
|