To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Wymiana akumulatora

Pioterek - 7 Listopad 2015, 20:39

wiskontii, nic nie musisz: jak jest kod w VINie akumulator o zwiększonej pojemności to taki się zakłada i jest git. Alternator też jest fabrycznie większy.
Poza tym była już kiedyś taka dyskusja, że się nie doładuje większy aku itp. i Gerri ładnie wszystkie takie argumenty zgasił, więc nie strasz nie strasz :mrgreen: .

perzu126 - 8 Listopad 2015, 07:05

Gerri napisał/a:
mbsly napisał/a:

jezeli aku bedzie zbyt duzy,a alternator za slaby to efektem bedzie niedoladowywnie go(jezeli kolega jezdzi na krotkich odcinkach) co wiaze sie z zasiarczeniem i spadkiem sprawnosci akumulatora. :P


Psińco prawda.

Poniżej moje wywody naświetlające główne aspekty sprawy. Cytat pochodzi z "elektroda.pl"
Producenci, konstruując auto przewidują ekploatację w warunkach ŚREDNICH, czyli: dość dobry stan techniczny silnika (szybko zapala), eksploatacja - trochę w mieście i trochę na trasie, używanie prądożernych urządzeń typu szyba ogrzewana nie na okrągło.
Prosty przypadek z mojego doświadczenia: marka z wyższej półki (czyli auto wypasione),diesel, ładowanie w normie.
Ale:
-dwa razy dziennie webasto, bo Pan jest spocony jak wraca z tenisa lub siłowni i nie może go przewiać - do tego grzanie siedzeń
-dużo, (a właściwie przewaga) to były krótkie dystansy (czasami po kilka kilometrów)
-szyby oczywiście elektryczne
-światła cały czas (żeby było bezpiecznie)
Auto zostało wyposażone FABRYCZNIE i napięcie ładowania było odpowiednie. Jak sądzicie - ile razy w tygodniu trzeba było do niego jechać ("znowu stoję!") ? Facet w końcu zażyczył sobie większego akumulatora, bo myślał że to uzdrowi sytuację. I co? NIC! Pewien czas było dobrze, ale niedoładowana pojemność w akumulatorze się szybko zasiarczyła, i sytuacja wróciła do "normy"
O.T.o zakończeniu gwarancji auto "cudownie ozdrowiało"
Wracając do "średnich warunków eksploatacji": wspomniałem o dobrym stanie technicznym silnika - jeżeli silnik jest "nadgryziony zębem czasu" (zwłaszcza diesel) to wiadomo, że czasami trzeba dłużej pokręcić i fabryczna pojemność może okazać się niewystarczająca. Znowu kłania się bilans energetyczny - jeżeli jest wyraźnie dodatni problemów z naładowaniem być nie powinno. Inaczej: weźmy dwa samochody (identyczne) jeźdżące w identycznych warunkach i do jednego wsadzimy większy akumulator.
-oba silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika
-w czasie jazdy używane są te same urządzenia biorące w obu autach tyle samo energii
Jak widać bilans w obu autach jest identyczny: jeżeli w jednym aucie akumulator będzie niedoładowany, to w drugim nastąpi to samo. Jest jeszcze mały niuans: akumulator o większej pojemności i wyższym prądzie rozruchowym ma zazwyczaj mniejszy opór wewnętrzny, co "samo z siebie" wymusza od alternatora większy prąd ładowania i szybsze uzupełnienie energii straconej na rozruch. Nie jest to jednak cała tajemnica sukcesu: powszechnie za kryterium sprawności układu ładowania przyjmuje się napięcie ładowania (czyli ok. 14,35 volta) Mało kto jednak wie, jak wygląda charakterystyka ładowania w większości samochodów. Przy ok. 70-80% naładowania akumulatora większość alternatorów nie pracuje już z pełną mocą - w miarę zbliżania się do magicznej wartości 14,35 volta prąd ładowania maleje coraz bardziej ( w czasie gdy akumulator jest jeszcze nienaładowany!) Co z tego że zabudujemy alternator dwa razy większy, skoro rzadko kiedy będzie pracował z pełną mocą? Dobry regulator napięcia powinien wymuszać od alternatora pracę z pełną mocą do czasu osiągnięcia przez akumulator pełnego naładowania, a potem szybko ten prąd ograniczyć do wartości podtrzymującej.
Ja mam założony akumulator 80% większy niż przewidziała fabryka, motorem (diesel) szczególnie teraz trzeba dłużej pokręcić (bo jest już wiekowy ), jeżdżę trasy krótkie, ale akumulator jest (od kilku lat)cały czas naładowany w 100% i elektrolit nie czernieje. Regulator napięcia został jednak specjalnie dobrany (z większej partii) pod kątem odpowiedniej charakterystyki ładowania.

Pzdr. Gerri


[ Dodano: 8 Listopad 2015, 07:15 ]
wiskontii, nie opowiadaj zabobonów. Jak ktoś robi notorycznie krótkie trasy to alternator nie doładuje zarówno 100ah jak i 74ah. Jak silnik chodzi dziennie godzinę czy dwie niezależnie czy korki czy trasa to alternator doładuje nawet i 150ah. Oczywiście, jeśli coś nie zjada prądu na postoju. Ja mam też 100ah, robie głownie któtkie trasy i akumulator daje radę. Robię też w weekendy trasy po nawet 100km i wtedy alternaror doładowuje. Podpinam niekiedy prostownik i w zawsze okazuje się, że jest naładowany. Raz na jakiś czas badam miernikiem napięcie akumulatora w spoczynku i zawsze jest 12,5-12,6. Czyli dobrze.
A teraz quiz :mrgreen:
Masz beczki z wodą: 200litrow i 150litrów. Z każdej zabierasz 20litrów. To ile musisz dolac do każdej żeby z powrotem było pełno?

wiskontii - 8 Listopad 2015, 10:28

A ja myślałem ze dostane Nagane a tu takaa piękna lektura którą oczywiście znam
;oczywiście do końca nie jestem przekonany ale to moja prywatna sprawa. w moim winie też jest wzmocniony,ale ja zastosowałem aku z większym rozruchem a nie pojemnoscia.To na tyle

maurycy - 8 Listopad 2015, 23:27

hmmmm ale mi się wydaję, ale z tego co pamiętam (tak wiem słabą mam pamięć) ktoś rozkminiał temat dotyczący alternatora i przy tym większym aku jest większy alternator :) swoją drogą warto zajrzeć do regulatora napięcia :P
zuraw - 3 Styczeń 2016, 22:38

Dobrze kombinuję, że do mojej C220 2,2 CDi 99r. wystarczy akumulator 74Ah?

Brak kodu 673:
(link do zrzutu ekranu z iparts.ru)
http://i.imgur.com/3CRfaul.jpg

pomijac 10km do pracy w jedna strone i jazdę po mieście, 2-3 razy w tygodniu robie też przejazd długości ok 60 km z czego 80% trasy to droga krajowa z predkoscia ok 90km/h

jacekm7 - 4 Styczeń 2016, 16:49

zuraw, wystarczy, 74Ah to minimum zalecane. Ja dlatego kupiłem Centre ciut na górkę czyli 77Ah :) ważne żeby prądu rozruchowego było przynajmniej 750A.
zuraw - 4 Styczeń 2016, 18:12

taki też zakupiłem, Bosha, ale ruch dziś w sklepach z takim asortymentem jak w lidlu przed świetami ;)
Rustyrose - 12 Styczeń 2017, 14:19

Moj akumulator jest strasznie slaby. Mam 2.5d 113km. Jaki powinienem wlozyc akumulator do niego? Bo ten ktory mam jest chyba za maly.
elvis911 - 12 Styczeń 2017, 15:50

Rustyrose, A jaki masz w tym momencie? Ja w swoim 2.5td 150km mam 100mAh
Niedzwiad - 12 Styczeń 2017, 18:18

elvis911 napisał/a:
100mAh

Twoje W202 jest zdalnie sterowane? Bo akumulator o takiej pojemności oprócz zabawki nic więcej nie obsłuży :P

lech149 - 12 Styczeń 2017, 19:10

Z takim zasilaniem , to tylko po pokoju . :D
Piotrek.sz - 12 Styczeń 2017, 19:32

Hehehe, mi to z bieda, w telefonie mam jakoś 3500mAh :D
ralf - 12 Styczeń 2017, 20:13

Rustyrose napisał/a:
Jaki powinienem wlozyc akumulator do niego?

Według numeru VIN w Twoim podpisie standardowe 74Ah 680A.
Gdybyś potrzebował numer katalogowy oryginału A 000 982 31 08

elvis911 - 12 Styczeń 2017, 21:20

lech149, Taki mam od poczatku jak go kupilem. Sam bylem zdziwiony ze taki duzy, ale jak rozkodowalem vin to nawet tam jest wzmianka o akumulatorze o zwiekszonej pojemnosci ;-)
Muciek - 12 Styczeń 2017, 21:24

elvis911, chyba nie zrozumiałeś :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group