To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Co oznacza "pstryknięcie" na czerwonym polu od tem

Łukasz - 26 Październik 2008, 11:25

Cendra napisał/a:
Auto jest po lifcie jeżeli np ma trójkątny przycisk awaryjnych :?: Sorry za takie pytania, ale jeździmy nim kilka dni, a ja mam ograniczony dostęp do neta (przeprowadzka).

Jest po małym lifcie w 95r :D

[ Dodano: 26 Październik 2008, 10:25 ]
Cytat:
Lifting auta przeszły pod koniec 1997 r.

To był duży lifting :D

Cendra - 26 Październik 2008, 11:31

To teraz nasuwa się pytanie: jak powinno być po "mały" FL :?:
Łukasz - 26 Październik 2008, 11:33

Dokładnie tak :D
Ze środkowych też leci ciepłe.

G. - 26 Październik 2008, 11:33

Cendra, Camel- Ci przecież odpisał.
Cendra - 26 Październik 2008, 11:40

Dzięki, zakręciłem się trochę :P
W każdym razie u mnie coś jest nie tak... :?

driver - 10 Luty 2009, 17:10

Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika .
Daniel - 10 Luty 2009, 17:49

driver napisał/a:
Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika .


Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C

G. - 10 Luty 2009, 19:09

Cytat:
Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C

.. akumulator ma być sprawny, a zapłon wyłączony ;-)

grzesiekx - 10 Luty 2009, 19:16

Daniel napisał/a:
Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C

Na zimnym tez sie wlącza tylko nie grzeje.

driver - 25 Luty 2009, 21:40

Ta pompka od REST jak się nie mylę znajduje się w komorze silnika poniżej filtra powietrza tuż przed wlotem cieczy chłodzącej do korpusu silnika .
Dochodzi do niej 1 para przewodów elektr.

Chciałbym wiedzieć czy podczas pracy silnika ta pompka również pracuje czy tylko przy wył. silniku a zał. zapłonie .

Zamierzam pomierzyć napięcie jakie tam dochodzi , o ile wogóle dochodzi . W razie gdyby brakło U , to jaki układ odpowiada na jego dostarczenie /i jaki bezpiecznik czy też przekaźnik / ?


Czy winno tam dochodzić 12V , może ktoś wie na którym bolcu + , bo można sprawdzić na krótko czy pompka pracuje .
(co do biegunowości to już wiem wystarczy zmierzyć na wsuwce po której stronie jest przewód masy (-) . )


Fakt , że kilka razy układ ogrzewania postojowego mi zadziałał , ale jakoś nieregularnie a teraz nie chce mu się od dłuższego czasu .
Obawiam się czy nie ma tu jakiegoś powiązania z pokrętłem sterującym pracą silnika nawiewów , bo nie jest on w idealnym stanie , a nie mam pojęcia jak się do niego dostać .


________________________________________________________________________

Witam ponownie , właśnie pomierzyłem na aucie i wygląda to następująco.

napięcie dochodzące do pompki :
1.- wyłączony zapłon ok. 8V :?:
2.- włączony zapłon , wył.dmuchawa. wył. silnik ok.8V :?:
3.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , wył. silnik ok. 12,2V

4.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , pracujący silnik ok. 14,4V

5.- włączony zapłon , wył.dmuchawa lub oba pokrętła reg. temp. w poz. skrajnej niebieskiej , pracujący silnik ok. 9,5V :?:

* warunkiem podania pełnego napięcia na pompkę jest : włączenie nawiewu i przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska


opór zmierzony na bolcach pompki - nieskończoność :!: , dopiero jakieś uciski powodowały chwilowe pojawienie się bliżej nieokreślonych przepływności . Czyli sama pompka do rozebrania i może do naprawy jeśli to tylko przerwa gdzieś przy złączce .


prośba


1.Czy zechciałby ktoś sprawdzić napięcia tak jak opisałem w pkt. 1 , 2 i 5 , bo moim zdaniem winno być na 0V , a u mnie jakaś dziwna wartość ?
Może mam coś zwalone w taj kwestii .

2. prosze też o zmierzenie oporu elektr. pompki .

Wiem że to trochę kłopotliwe , ale dzięki jak ktoś się podejmie , niewątpliwie przyczyni się to do rozwiązania kolejnej zagadki .

___________________________________________________________________________

No dobrze czyli zostaje tylko pompka ,
czy w takiej pompce mogą się skończyć szczotki , rozbierał to ktoś .

czy idzie jej założyć nowe szczotki , czy też tylko zakup nowej ( 285 zł /169 zł) lub używki za ok 120,-

http://www.fotosik.pl/pok...e9d40d0026.html
http://www.fotosik.pl/sho...1b2720c3ac25d#e

Te napięcia o które pytałem występują przy całkowitym braku odbiornika ( czyli w tym przypadku gdy rozpięta jest złączka ) . Po podłączeniu pod tą złączkę jakiegokolwiek odbiornika ( np. żarówka 1,5W ) napięcie wynosi 0V jak też brak jakichkolwiek wskazań miliamperomierza - ot taka specyfika tego układu elektronicznego .

mchali - 8 Listopad 2010, 19:12

wczoraj wymieniałem pompę wody i zauważyłem że mam takową pompkę elektryczną, jednak nie mam żadnego przycisku "rest", i teraz mam takie pytanie , czy dało by się coś z tym zrobić, coś w stylu dołożyć w kabinie dodatkowy przycisk który podawał by po prostu napięcie do tej pompki... hmmm pewnie trochę bez sensu bo wiatrak na wyłączonym zapłonie by nie działał, trzeba by było też coś z tym jakoś zrobić :) prosił bym o jakieś sugestie, czy w ogóle warto się za to brać czy jednak to zbyt dużo roboty i nie takiej prostej :)
MickB. - 8 Listopad 2010, 21:39

Jeśli masz pompkę elektryczną, ale bez przycisku REST, to ona i tak działa.
Ja mam tak samo. Nie pamiętam już, czy wystarczy ustawić kluczyk zapłonu w I pozycji, czy też musi być włączony zapłon. Jeśli układ ma odpowiednią temperaturę, to po wyłączeniu silnika dość długo i skutecznie można jeszcze ogrzewać wnętrze.

rypley - 9 Listopad 2010, 07:43

Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było :)
barnaba - 9 Listopad 2010, 09:24

rypley napisał/a:
Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było :)

Będzie wiało ciepłym ale nie z silnika a z nagrzewnicy, a ta moment i się wychłodzi. Pompka obiegowa (rest) wydłuża ten czas.

MickB. - 9 Listopad 2010, 10:32

Ale, jak napisałem u mnie jest pompka obiegowa bez przycisku REST. Działa ona, gdy silnik jest wyłączony i w zimie nawet po 15 min. takiego ogrzewania "bez silnika" nadal z nawiewów leciało przyjemne ciepełko. :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group