Ogólnie o C-klasie - archiwum - Co oznacza "pstryknięcie" na czerwonym polu od tem
Łukasz - 26 Październik 2008, 11:25
Cendra napisał/a: | Auto jest po lifcie jeżeli np ma trójkątny przycisk awaryjnych Sorry za takie pytania, ale jeździmy nim kilka dni, a ja mam ograniczony dostęp do neta (przeprowadzka). |
Jest po małym lifcie w 95r
[ Dodano: 26 Październik 2008, 10:25 ]
Cytat: | Lifting auta przeszły pod koniec 1997 r. |
To był duży lifting
Cendra - 26 Październik 2008, 11:31
To teraz nasuwa się pytanie: jak powinno być po "mały" FL
Łukasz - 26 Październik 2008, 11:33
Dokładnie tak
Ze środkowych też leci ciepłe.
G. - 26 Październik 2008, 11:33
Cendra, Camel- Ci przecież odpisał.
Cendra - 26 Październik 2008, 11:40
Dzięki, zakręciłem się trochę
W każdym razie u mnie coś jest nie tak...
driver - 10 Luty 2009, 17:10
Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika .
Daniel - 10 Luty 2009, 17:49
driver napisał/a: | Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika . |
Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C
G. - 10 Luty 2009, 19:09
Cytat: | Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C |
.. akumulator ma być sprawny, a zapłon wyłączony
grzesiekx - 10 Luty 2009, 19:16
Daniel napisał/a: | Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C |
Na zimnym tez sie wlącza tylko nie grzeje.
driver - 25 Luty 2009, 21:40
Ta pompka od REST jak się nie mylę znajduje się w komorze silnika poniżej filtra powietrza tuż przed wlotem cieczy chłodzącej do korpusu silnika .
Dochodzi do niej 1 para przewodów elektr.
Chciałbym wiedzieć czy podczas pracy silnika ta pompka również pracuje czy tylko przy wył. silniku a zał. zapłonie .
Zamierzam pomierzyć napięcie jakie tam dochodzi , o ile wogóle dochodzi . W razie gdyby brakło U , to jaki układ odpowiada na jego dostarczenie /i jaki bezpiecznik czy też przekaźnik / ?
Czy winno tam dochodzić 12V , może ktoś wie na którym bolcu + , bo można sprawdzić na krótko czy pompka pracuje .
(co do biegunowości to już wiem wystarczy zmierzyć na wsuwce po której stronie jest przewód masy (-) . )
Fakt , że kilka razy układ ogrzewania postojowego mi zadziałał , ale jakoś nieregularnie a teraz nie chce mu się od dłuższego czasu .
Obawiam się czy nie ma tu jakiegoś powiązania z pokrętłem sterującym pracą silnika nawiewów , bo nie jest on w idealnym stanie , a nie mam pojęcia jak się do niego dostać .
________________________________________________________________________
Witam ponownie , właśnie pomierzyłem na aucie i wygląda to następująco.
napięcie dochodzące do pompki :
1.- wyłączony zapłon ok. 8V
2.- włączony zapłon , wył.dmuchawa. wył. silnik ok.8V
3.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , wył. silnik ok. 12,2V
4.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , pracujący silnik ok. 14,4V
5.- włączony zapłon , wył.dmuchawa lub oba pokrętła reg. temp. w poz. skrajnej niebieskiej , pracujący silnik ok. 9,5V
* warunkiem podania pełnego napięcia na pompkę jest : włączenie nawiewu i przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska
opór zmierzony na bolcach pompki - nieskończoność , dopiero jakieś uciski powodowały chwilowe pojawienie się bliżej nieokreślonych przepływności . Czyli sama pompka do rozebrania i może do naprawy jeśli to tylko przerwa gdzieś przy złączce .
prośba
1.Czy zechciałby ktoś sprawdzić napięcia tak jak opisałem w pkt. 1 , 2 i 5 , bo moim zdaniem winno być na 0V , a u mnie jakaś dziwna wartość ?
Może mam coś zwalone w taj kwestii .
2. prosze też o zmierzenie oporu elektr. pompki .
Wiem że to trochę kłopotliwe , ale dzięki jak ktoś się podejmie , niewątpliwie przyczyni się to do rozwiązania kolejnej zagadki .
___________________________________________________________________________
No dobrze czyli zostaje tylko pompka ,
czy w takiej pompce mogą się skończyć szczotki , rozbierał to ktoś .
czy idzie jej założyć nowe szczotki , czy też tylko zakup nowej ( 285 zł /169 zł) lub używki za ok 120,-
http://www.fotosik.pl/pok...e9d40d0026.html
http://www.fotosik.pl/sho...1b2720c3ac25d#e
Te napięcia o które pytałem występują przy całkowitym braku odbiornika ( czyli w tym przypadku gdy rozpięta jest złączka ) . Po podłączeniu pod tą złączkę jakiegokolwiek odbiornika ( np. żarówka 1,5W ) napięcie wynosi 0V jak też brak jakichkolwiek wskazań miliamperomierza - ot taka specyfika tego układu elektronicznego .
mchali - 8 Listopad 2010, 19:12
wczoraj wymieniałem pompę wody i zauważyłem że mam takową pompkę elektryczną, jednak nie mam żadnego przycisku "rest", i teraz mam takie pytanie , czy dało by się coś z tym zrobić, coś w stylu dołożyć w kabinie dodatkowy przycisk który podawał by po prostu napięcie do tej pompki... hmmm pewnie trochę bez sensu bo wiatrak na wyłączonym zapłonie by nie działał, trzeba by było też coś z tym jakoś zrobić prosił bym o jakieś sugestie, czy w ogóle warto się za to brać czy jednak to zbyt dużo roboty i nie takiej prostej
MickB. - 8 Listopad 2010, 21:39
Jeśli masz pompkę elektryczną, ale bez przycisku REST, to ona i tak działa.
Ja mam tak samo. Nie pamiętam już, czy wystarczy ustawić kluczyk zapłonu w I pozycji, czy też musi być włączony zapłon. Jeśli układ ma odpowiednią temperaturę, to po wyłączeniu silnika dość długo i skutecznie można jeszcze ogrzewać wnętrze.
rypley - 9 Listopad 2010, 07:43
Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było
barnaba - 9 Listopad 2010, 09:24
rypley napisał/a: | Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było |
Będzie wiało ciepłym ale nie z silnika a z nagrzewnicy, a ta moment i się wychłodzi. Pompka obiegowa (rest) wydłuża ten czas.
MickB. - 9 Listopad 2010, 10:32
Ale, jak napisałem u mnie jest pompka obiegowa bez przycisku REST. Działa ona, gdy silnik jest wyłączony i w zimie nawet po 15 min. takiego ogrzewania "bez silnika" nadal z nawiewów leciało przyjemne ciepełko.
|
|
|