Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pytanie o automat
phan - 16 Wrzesień 2008, 10:40 Temat postu: Pytanie o automat Wczoraj kupiłem swojego pierwszego Mercedesa w życiu i pierwszy raz mam auto z automatem więc proszę bez nerwów. Auto to W202 C180 automat kombi 1996 wersja Esprit.
Proszę napisać do czego służy przełącznik który zaznaczyłem na foto, co oznaczają W/S (ja wymyśliłem Winter/Sport ale to pewnie bzdura ), i co ma się dziać w czasie jazdy po przełączeniu.
G. - 16 Wrzesień 2008, 10:44
Pierwszy raz korzystasz też z forum?
Odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz tutaj:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=2124
http://www.w202.pl/search.php
http://www.w202.pl/dload.php
phan - 16 Wrzesień 2008, 11:26
Szukałem tematu który by odpowiedział na moje pytanie i nie znalazłem więc nie rozumiem po co mi link do szukajki...
Gdyby ktoś chciał pomóc, z góry dzięki.
Axwell - 16 Wrzesień 2008, 11:35
widać żle formułowałeś zapytania.
o Automatach jest bardzo wiele napisane, rozpisywanie tego termatu raz jeszcze to jak pisanie o LPG choć mniej drażniące
W - winter
S- standard
mozesz przełączać w czasie jazdy, mozesz zmieniać biegi podczas jazdy byle nie na R
poszukaj tematu "oszczedna jazda" temat nie musi mieć słowa o ASB (automatycznej skrzyni biegów) by zawierał w nim odpowiedzi na nurtujace cie pytania.
G. - 16 Wrzesień 2008, 11:56
phan napisał/a: | Szukałem tematu który by odpowiedział na moje pytanie i nie znalazłem więc nie rozumiem po co mi link do szukajki... |
Widocznie słabo szukałeś, bo temat opisywany kilkakrotnie Poza tym link dostałeś, bo ani słowem nie wspomniałeś o tym, że już z niego korzystałeś.
Na początek skorzystaj z działu "Download". Masz tam instrukcje w j. polskim do swojej W części "eksploatacja" znajdziesz informacje dotyczące ASB.
phan - 16 Wrzesień 2008, 13:53
Coś zaczerpnąłem wiedzy z linków od Gomezio, więc dzięki, na chwile obecną nie mogę sprawdzić już przełącznika W/S, jechałem autem od niemca dobrych kilka km i cały czas w trybie W przełączałem w czasie jazdy w prędkościach 90km/h i nie widziałem różnicy, wyczytałem ze w trybie winter auto rusza z 2 biegu i zmienia szybciej bieg na wyższy, lecz nie czułem żeby auto ruszało z dwójki...
Mam jeszcze jedno pytanie, zwiasku z tym że zawsze jeździłem z manualna przekładnia, bardzo proszę mi napisać jak parkować ? parkuje np. równolegle i wciskam auto w mała luke miedzy kolumna aut.. parkować na D ? i przełączać na R czy korzystać tylko z 1-R ??, i druga sprawa, odpalać auto można na P czy tylko na N ??, stojąc np. na przejeździe kolejowym trzeba wdusić ręczny i N czy mogę na P ??
Łukasz - 16 Wrzesień 2008, 14:03
phan napisał/a: | Mam jeszcze jedno pytanie, zwiasku z tym że zawsze jeździłem z manualna przekładnia, bardzo proszę mi napisać jak parkować ? parkuje np. równolegle i wciskam auto w mała luke miedzy kolumna aut.. parkować na D ? i przełączać na R czy korzystać tylko z 1-R ??, i druga sprawa, odpalać auto można na P czy tylko na N ??, stojąc np. na przejeździe kolejowym trzeba wdusić ręczny i N czy mogę na P ?? |
Po wykonaniu manewru parkowania bezwzględnie gasimy silnik przy ustawieniu skrzyni na P lub na N , tak samo z odpalaniem.
stojąc w korku lub na przejeżdzie możesz po prostu trzymać nogę na hamulcu lub zaciągnąć "ręczny" i przestawić skrzynię na N lub P
Przy parkowaniu korzystasz z D i R nie ma potrzeby blokowania skrzyni na 1 chyba że warunki są bardzo ciężkie np. teren górzysty lub duże obciążenie auta (przyczepa).
G. - 16 Wrzesień 2008, 14:04
phan napisał/a: | bardzo proszę mi napisać jak parkować ? parkuje np. równolegle i wciskam auto w mała luke miedzy kolumna aut.. parkować na D ? i przełączać na R czy korzystać tylko z 1-R ??, i druga sprawa, odpalać auto można na P czy tylko na N ??, stojąc np. na przejeździe kolejowym trzeba wdusić ręczny i N czy mogę na P ?? |
Skoro nie jeździłeś, to na początek skup się tylko na ustawieniach: P, R i D. I operuj jedynie w ramach tych przełożeń pamiętając, iż wajchą możesz ruszać tylko gdy stoisz i wciskasz nogą hamulec.
Auto uruchamiaj na P i gaś również w tym położeniu. Kluczyk ze stacyjki wyjmiesz tylko wtedy, gdy skrzynia jest na P, a Ty nie trzymasz nogi na hamulcu
W czasie postoju trzymaj nogę na hamulcu i nie ruszaj skrzyni. Chyba, że zanosi się na dłuższy postój, wtedy zaciągasz "ręczny" i skrzynia na P.
booz - 16 Wrzesień 2008, 14:06
phan napisał/a: | Coś zaczerpnąłem wiedzy z linków od Gomezio, więc dzięki, na chwile obecną nie mogę sprawdzić już przełącznika W/S, jechałem autem od niemca dobrych kilka km i cały czas w trybie W przełączałem w czasie jazdy w prędkościach 90km/h i nie widziałem różnicy, wyczytałem ze w trybie winter auto rusza z 2 biegu i zmienia szybciej bieg na wyższy, lecz nie czułem żeby auto ruszało z dwójki...
Mam jeszcze jedno pytanie, zwiasku z tym że zawsze jeździłem z manualna przekładnia, bardzo proszę mi napisać jak parkować ? parkuje np. równolegle i wciskam auto w mała luke miedzy kolumna aut.. parkować na D ? i przełączać na R czy korzystać tylko z 1-R ??, i druga sprawa, odpalać auto można na P czy tylko na N ??, stojąc np. na przejeździe kolejowym trzeba wdusić ręczny i N czy mogę na P ?? |
cześć - ja Ci podam tylko jak ja robie ale nie mam pewności, ze wszystko robie jak potrzeba - przełacznik W/S poczułem wtedy, jak przyszło mi kiedys ruszyć na wstecznym pod górę - na W sobie nie umiał poradzić . Co pytań o obsługe - to ja na światłach zazwyczaj stoje na D i wcisnietym hamulcu - jeżeli stanko jest dłuższe, to przekładam sie na N lub P (jak mi wygodniej). O parkowaniu na zasadzie R - 1 nie myślałem - zasze robie to na zasadzie D - R (mniej mieszania lewarkiem) - przekładanie na "cyfry" uzywam przy zjazdach z góry i czasami na grząskim terenie ruszam z 1.
Więcej grzechów nie pamietam - mam ten automat od lipca 2007 (też mój pierwszy) i jeździ się nim rewelacyjnie (pamietaj na początku o lewej nodze ) - nie zmieniałem w nim oleju bo jeździ OK a różne opinie tutaj czytałem na ten temat (zwłaszcza jeżeli chodzi o mechaników od automatów.
Pozdrawiam i dużej frjdy z jazdy życzę
Tomek
Axwell - 16 Wrzesień 2008, 14:13
Gomezio napisał/a: | pamiętając, iż wajchą możesz ruszać tylko gdy stoisz i wciskasz nogą hamulec. | prosze o wyjasnienie ...... w czasie jazdy na D nie moge zredukowac na 3 poprzez przesunięcie dzwigni w dół ??
lepsze to niż kickdown który redukuje o 2 biegi wchodzac w tryb S.
Łukasz - 16 Wrzesień 2008, 14:14
Axwell napisał/a: | prosze o wyjasnienie ...... w czasie jazdy na D nie moge zredukowac na 3 poprzez przesunięcie dzwigni w dół ?? |
Możesz tylko nie zrób tego przy 200km\h
G. - 16 Wrzesień 2008, 14:14
Axwell, ech chłopaku, to jest szybki poradnik dla początkującego
!Łukasz! napisał/a: | Możesz tylko nie zrób tego przy 200km\h |
ZTCW skrzynia ma blokadę, która mu na to nie pozwoli. Ale nie będę się o niej samodzielnie przekonywał
Łukasz - 16 Wrzesień 2008, 14:18
Gomezio napisał/a: | ZTCW skrzynia ma blokadę, która mu na to nie pozwoli. Ale nie będę się o niej samodzielnie przekonywał |
Ja sie nie przekonałem ale nie będę tego sprawdzał, zawsze warto napisać a nóż widelec przeskoczy a potem będzie żal i pretensja
Axwell - 16 Wrzesień 2008, 14:22
!Łukasz! napisał/a: | Możesz tylko nie zrób tego przy 200km\h | nie no bez jaj ;D
a tak na marginesie miałem przypadek wyprzedzania a nie obyty byłem w poszczególnych biegach (gdzie który 2,3,D) i tak sie załatwiłem ze w połowie wyprzedzania dociągną mi do odcięcia....
nazarłem sie strachu. ale to tylko raz, aktualnie pamietam co gdzie i przy jakich mniej wiecej predkosciach
Gomezio napisał/a: | Axwell, ech chłopaku, to jest szybki poradnik dla początkującego | nie zabiję Cie tym razem...
[ Dodano: 16 Wrzesień 2008, 14:23 ]
!Łukasz! napisał/a: | a potem będzie żal i pretensja | smutek Łzy i zgrzyt..... zębów
Łukasz - 16 Wrzesień 2008, 14:25
Axwell napisał/a: | no bez jaj ;D |
Wiem Axwell że Ty tego nie zrobisz ale jest wielu którzy będą chcieli sprawdzić a jak sie cos stanie to potem będzie pretensja że ten napisał że można a nie można
Wiesz jak bywa
[ Dodano: 16 Wrzesień 2008, 14:27 ]
Axwell napisał/a: | smutek Łzy i zgrzyt..... zębów |
Dokładnie
|
|
|