To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pytanie o automat

G. - 17 Wrzesień 2008, 13:00

mnef napisał/a:
- czy tryb Winter można używać (lub też zaleca się) przy konkretnych prędkościach? tj. czy zachowuje się podobnie jak Standard, wybieramy go i jazda, a jedyne zmiany w pracy pojazdu dotyczą trudnych warunków na drodze?

Ustawiasz "W" i jazda. Żadnej głębszej filozofii :)
Cytat:
- czy podczas podróży w górach (gdzie nie poleca się używania hamulca nożnego wiadomo czemu) zjeżdżając ze stromego stoku tryb D opanuje sytuację, czy lepiej wybrać któryś z 1, 2, 3? i podobnież wjeżdżając pod stromy stok, aby auto miało dostateczną moc oraz nie spalało niepotrzebnie paliwa męcząc się?

W naszych górach spokojnie poradzisz sobie jeżdżąc tylko na D (chyba, że ciągniesz przyczepę). Ale na dłuższych zjazdach lepiej używać do hamowania silnika niż hamulców ;-)
Cytat:
- (nie dokońca zrozumiałem Wasze wypowiedzi) czy podczas jazdy mam możliwość z trybu D (będący u mnie odpowiednikiem 4 - tak to wygląda przy przekładni " 4<>D" ) przejść płynnie i bezboleśnie dla układu na tryb 1, 2 lub 3?

mrrocky pisał, że w przypadku, gdy prędkość obrotowa silnika jest zbyt duża dla danego biegu, zadziała blokada w skrzyni biegów, która uniemożliwi Ci zmianę ustawienia skrzyni na takie, które mogłoby być dla niej niebezpieczne. W innym przypadku możesz dowolnie wajchować.

Proponuję skorzystać z informacji zawartych na stronie http://www.automat.pl - jest tam sporo informacji o tym, jak poprawnie korzystać z automatu.

Np.:
Jak i kiedy stosować blokowanie drugiego biegu
Jak i kiedy stosować blokowanie pierwszego biegu
Zastosowanie przełącznika modyfikacji programu

Norkens - 17 Wrzesień 2008, 13:02

Gomezio napisał/a:
Proponuję nie powtarzać tego głośno, bo jeszcze ktoś się skusi.. Sugerujesz, że najlepiej ruszać z 5-tki?


Nie no ja także jeżdżę na S mówie aby jakie różnice ja odczułem między S a W to są tylko moje odczucia.

jjankiello - 17 Wrzesień 2008, 13:30

mnef napisał/a:
będący u mnie odpowiednikiem 4 - tak to wygląda przy przekładni " 4<>D"
To nie są odpowiedniki :!:
Tryb pracy D wykorzystuje wszystkie przełożenia, natomiast tryb 4 tylko do 4 biegu. Są one obok siebie, ale nie jest obojętne czy pociągniesz wybierak do siebie czy od siebie :!:

Jadąc np. ok. 80km/h zdejmij nogę z gazu, aby skrzynia zapięła 5-kę i przełącz z D na 4 (pociągając wybierak do nogi) i obserwuj obrotomierz.

comza - 17 Wrzesień 2008, 18:28

Norkens napisał/a:

Osobiscie jeżdze na S ale wg mnie przy wyprzedzaniu lepiej jak się ma na W bo na S reddukuje i ciągnie go w obrotach a jak wiadomo CDI maja najelpszy moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych silnika i wtedy szybciej odjedziemy niz jak ma mi ciągnąć np od 3500 obrotów.
To sa tylko moje sugestie :)


Ja mam C240 i dlatego wyprzedza się zdecydowanie lepiej na S
ASB przy wdepnięciu pedału w glebę zredukuje o 1 lub i o 2 biegi i ciągnie aż miło.
Kop jakiego ma pomiędzy 80 a 140km/h jest niesamowity.
Sporo lepiej się zbiera niż chociażby 2.0 TDI którym ostatnio śmigam.

mnef - 17 Wrzesień 2008, 19:04
Temat postu: Pytanie o automat
bardzo dziękuję za udzielenie przejrzystej odpowiedzi.
pozdrawiam

Anonymous - 17 Wrzesień 2008, 21:25

W roli wyjasnienia zdaje sie z 1 czy 2 postu
W- winter
S- sommer :P
pozdro

mrrocky - 17 Wrzesień 2008, 21:28

litosci niedzwiedz19,
W - Winter
S - Standart

G. - 17 Wrzesień 2008, 22:08

mrrocky, litości.

Standard ;-)

mrrocky - 17 Wrzesień 2008, 22:08

iee tam :wink:
jjankiello - 18 Wrzesień 2008, 18:15

Toście se pogadali :lol:
phan - 19 Październik 2008, 21:55

Mam pytanie jakie macie obroty przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu ? jazda około 50 km/h ?, zawsze miałem manuale fakt ale zawsze byłem zdania że silnikiem benzynowym nie jeździ się poniżej 2 tyś. obrotów. A gdy delikatnie ruszam to 1,5 tys i już dwa, zaraz trzy i tak się kulam po 1,3 obrotów.. przyspieszę trochę podciągnę ile będę chciał np. do 3,5 ale gdy przez chwile już nie będę przyspieszał i zobaczy ze koniec zaraz zrobi jakieś dieslowskie obroty. Drugie pytanie czy to normalne ze po wduszeniu pedału gazu do wduszenia kick downu auto ciągnie po 6,2 ?? auto z tym silnikiem jest słabe dlatego od 5 tys już po prostu nie idzie, a jechałem ze 180 a on ciągnie te czwórkę do zwariowania i dociągnąć nie może, spuszczam nogę z gazu wrzuca piec i odrazu czuć ze auto dalej ciągnie. Tak ma być czy mam za mało oleju np. ?
Łukasz - 19 Październik 2008, 22:07

Mi przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu też zmienia biegi przy niskich obrotach.
Dla tego często w mieście blokuje go na 4 :D
Natomiast po wduszeniu pedału gazu do końca zmienia mi biegi w okolicach mocy maksymalnej (4500obr)

Bore x stroke 85,3 x 78,7 mm
Total displacement 1799 ccm
Compression ratio 9,8
Crankshaft bearing 5
Output 90 kW / 122 hp at 5500 /min
Maximum torque 170 Nm at 4200 /min

Powinien Ci zmienić przy około 6000obr.

mnef - 20 Październik 2008, 07:59

phan u mnie jest tak samo - nie wciskając głębiej gazu, obroty zmienia ASB już przy 2000obr/min, i jeżdzę mając po 1.3 / 1.5 tys. najwyraźniej tak musi być.

natomiast zaobserwowałem następujące zjawisko i proszę o sugestie:

auto nie rozgrzane - dopiero wskazówka temp.silnika unosi się cierpliwie, zdążyłem ruszyć, jadę, ASB jakby "przeciąga" zmianę biegów (obroty rosną do 2.2tys .. 2.5tys.. 2.8tys.. czasem nawet do 3tys) i po osiągnięciu wyższych obrotów jeszcze tak jakby trzyma bieg a w zasadzie stara się ciągnąć go dalej i czuję jak auto się jakby zmula i nie przybywamu mocy, jak docisnę gaz jeszcze to obroty wskakują wyżej i dopiero następuje wymuszone jakby wbicie biegu wyższego. po kilku minutach, bodaj 2 czy 3 już jest normalnie, wskazówka nie przekracza 2 tys obr przy stałej prędkości np. 70km/h (odpowiednio około 1.6tys.obr/min).

spowodowane przez ssanie (silnik się dogrzewa) i jest to prawidłowe działanie?

Marcin Pop. - 20 Październik 2008, 11:55

mnef napisał/a:
auto nie rozgrzane - dopiero wskazówka temp.silnika unosi się cierpliwie, zdążyłem ruszyć, jadę, ASB jakby "przeciąga" zmianę biegów (obroty rosną do 2.2tys .. 2.5tys.. 2.8tys.. czasem nawet do 3tys) i po osiągnięciu wyższych obrotów jeszcze tak jakby trzyma bieg a w zasadzie stara się ciągnąć go dalej i czuję jak auto się jakby zmula i nie przybywamu mocy, jak docisnę gaz jeszcze to obroty wskakują wyżej i dopiero następuje wymuszone jakby wbicie biegu wyższego. po kilku minutach, bodaj 2 czy 3 już jest normalnie, wskazówka nie przekracza 2 tys obr przy stałej prędkości np. 70km/h (odpowiednio około 1.6tys.obr/min).

spowodowane przez ssanie (silnik się dogrzewa) i jest to prawidłowe działanie?


To nie jest usterka :idea:
To prawidłowy objaw funkcjonowania ASB. Na zimnym silnik szybciej będzie rozgrzewał katalizator do optymalnej temp. działania. - aspekt ekologiczny, niestety tak już jest.

To jest poprawne działanie ASB :idea: , nic nie kombinuj.

phan - 20 Październik 2008, 12:12

To dziękuję ślicznie za Wasze komentarze, już wiem ze tak ma być. Choć i tak mi się to nie podoba :mrgreen: , dalej twierdze ze poniżej 2 tyś. nie należy jeździć benzyną a o objawach o których wspomniał mnef, też mógłbym coś napisać... też mnie to drażni i też się tego czepiam.. Bo nigdy nie kręciłem wysoko zimnego silnika, i serce będzie mi się kroić jak na mrozie będzie go ciągnął tak wysoko. No trudno są wady i zalety ASB.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group