To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Brak mocy - CDI

pakoM - 30 Wrzesień 2008, 16:13
Temat postu: Brak mocy - CDI
Witam,

Jak komus CDI nie chce jeżdzić, niech sprawdzi katalizator. Ja miałem zapchany.

:lol:

Ocenzurowano ;) /// Camel-

janucha78 - 2 Październik 2008, 12:23

a mozesz napisac jak to sprawdzić?
Daniel - 2 Październik 2008, 14:49

janucha78 napisał/a:
a mozesz napisac jak to sprawdzić?


:) na to jest zawsze dobra rada - przegonić samochód "po niemiecku"

janucha78 - 2 Październik 2008, 20:22

Daniel napisał/a:
na to jest zawsze dobra rada - przegonić samochód "po niemiecku"
a jest na to jakis mniej drastyczy sposób?toż to :mb: a nie polonez.
Daniel - 2 Październik 2008, 21:08

janucha78 napisał/a:
Daniel napisał/a:
na to jest zawsze dobra rada - przegonić samochód "po niemiecku"
a jest na to jakis mniej drastyczy sposób?toż to :mb: a nie polonez.


Problem zapychających się filtrów, czy też katalizatorów istnieje w silnikach diesla, zwłaszcza tych które są eksploatowane "zbyt delikatnie".
Praktyką często spotykana w warsztatach jest po prostu wycieczką na autostradę - oczywiście ja nie namawiam do łamania przepisów - myślę, że 130 km/h przez kilkanaście kilometrów może zdziałać cuda :)

Jest to też wynikiem źle działającego silnika prze zbyt duże wydzielanie sadzy w spalinach (uszkodzone turbo, lejące wtryskiwacze)

diagnosta.mb - 2 Październik 2008, 21:47

Regeneracja zapchanych katalizatorów w dieslu polega wyłącznie!!! na jego przepłukaniu strumieniem wody wstecznie do kierunku przepływu spalin :wink:
Daniel - 2 Październik 2008, 21:50

diagnosta.mb napisał/a:
Regeneracja zapchanych katalizatorów w dieslu polega wyłącznie!!! na jego przepłukaniu strumieniem wody wstecznie do kierunku przepływu spalin :wink:


To jest sposób dla mięczaków :mrgreen:

diagnosta.mb - 3 Październik 2008, 15:25

Zwłaszcza jak silnik masz w trybie awaryjnym i ledwo się ciągnie :lol:
Daniel - 3 Październik 2008, 17:40

diagnosta.mb napisał/a:
Zwłaszcza jak silnik masz w trybie awaryjnym i ledwo się ciągnie :lol:


Trzeba tak jeździć i dbać o samochód aby filtry się nie zapychały :)

Marian25td - 4 Październik 2008, 10:10

Czyli Pedal and metal:d
szczepan - 26 Luty 2009, 01:17

a jak sprawdzic ten zapchany katalizator zeby wiedzieć, że jest zapchany???
Camel- - 26 Luty 2009, 11:19

On się stopniowo zapycha, więc nie wiem czy są takie sposoby, by sprawdzić 'stopień zapchania katalizatora'. Autko teoretycznie powinno ciut słabnąc i słabnąć, aż nadejdzie takie dzień, gdzie nie będzie chciało jechać szybciej jak 100kmh i stopniowo Vmax' ;) będzie się zmniejszać, a silnik będzie osiągać szybko powyżej 100*C.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group