To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?!

intel386 - 30 Wrzesień 2008, 23:50
Temat postu: Zaślepiony zawór EGR w W202 C200D - mocy przybywaj?!
Witam kolegów.

Fora posiadaczy Audiczek i VW aż trzeszczą od opisów jak zaślepić zawór EGR.
Oczywiście wiemy że to niekorzystne dla środowiska, itd. Wiemy też co to EGR i że dzięki niemu mamy pokryte sadzą kolektory dolotowe. Wiemy kiedy EGR się włącza i wyłącza (zasada, zakres obrotów)... W Googlach jest wiele. Wiele jest opinii posiadaczy TDI.

Mój post ma charakter praktyczny:

Pytanie do kolegów - Czy ktoś z Was zaślepiał może EGR w OM601 602 603? Ta jednostka OM 601 (2 litrowa) jest świetna ale ma wieczny deficyt mocy.
Ja zdjąłem na próbę wężyk podciśnienia z zaworu i zaślepiłem go. W ten sposób recyrkulacja winna nie działać. Zajęło mi to 3 minuty roboty rano. Nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych.

Wydaje mi się że silnik Celiny jest lekko dynamiczniejszy. Bardzo chętnie wysłucham PRAKTYCZNEJ opinii osób które miały doświadczenie z układem recyrkulacji spalin. W internecie jest wiele na temat TEORII, ale tą można samemu znaleźć w Googlach.

Nie wiem jak zareagują na takie ogłupienie OM 604, itd włącznie z CDI - ale może to zaowocować zapaleniem się kontrolki EDC.

Dziękuje za odpowiedzi.

Daniel - 1 Październik 2008, 08:40

Na tym forum, generalnie, troszczymy się nie tylko o swoje silniki ale też i o środowisko naturalne. Jeżeli użytkownicy audi vw lubią być śmierdzielami, którzy niszczą środowisko - to ich sprawa. Użytkownicy MB mają większą świadomość, więc takich prymitywnych rozwiązań nie podejmują się.

[ Dodano: 1 Październik 2008, 08:44 ]
Zresztą zawór EGR spełnia istotne funkcję dla samego silnika - chociażby przyspiesza w okresie zimowym rozgrzewanie silnika

tomeko89 - 4 Październik 2008, 15:56

Zaślepiłem w 2.2 om 604....... jestem pozytywnie zaskoczony.(uważam ze egr spełnia swoją funkcję jeżeli cały układ zasilania jest w 100% sprawny),obecnie auto mniej pali i mniej kopci z rury .pozdrawiam :wink:
tomcat - 4 Październik 2008, 23:40

Daniel napisał/a:
Na tym forum, generalnie, troszczymy się nie tylko o swoje silniki ale też i o środowisko naturalne. Jeżeli użytkownicy audi vw lubią być śmierdzielami, którzy niszczą środowisko - to ich sprawa. Użytkownicy MB mają większą świadomość, więc takich prymitywnych rozwiązań nie podejmują się.

I tu się z kolegą w 100% zgadzam. Bo chyba układ recyrkulacji nie został wymyślony po to żeby szkodzić. I jakies zaslepianie świadczy tylko o użytkowniku :mb: i jego niewilkiej wiedzy. I na koniec w większości wypadków EGR można wyczyścić i dalej będzie spełniać swoją funkcję.

topol - 5 Październik 2008, 00:11

Cytat:
Daniel napisał/a:
Na tym forum, generalnie, troszczymy się nie tylko o swoje silniki ale też i o środowisko naturalne. Jeżeli użytkownicy audi vw lubią być śmierdzielami, którzy niszczą środowisko - to ich sprawa. Użytkownicy MB mają większą świadomość, więc takich prymitywnych rozwiązań nie podejmują się.

I tu się z kolegą w 100% zgadzam. Bo chyba układ recyrkulacji nie został wymyślony po to żeby szkodzić. I jakies zaslepianie świadczy tylko o użytkowniku i jego niewilkiej wiedzy. I na koniec w większości wypadków EGR można wyczyścić i dalej będzie spełniać swoją funkcję.
_________________

tak naprawdę to wymyślono go tylko po to, aby spełnić kolejną normę Euro i tyle.... :evil:

tomeko89 - 5 Październik 2008, 14:22

Wszystko gra ,lecz moim zdaniem zanieczyszczony (sadza w dolotowym)układ egr ma bardziej zgubne działanie dla środowiska .dlatego w autach z dużym przebiegiem lepiej będzie go zatkać ,bo jak często należało by go czyścić żeby spełniał swoją pierwotną funkcję,ale to tylko moja uwaga. :wink:
ozeasz - 7 Październik 2008, 10:24

1. W jaki sposób czyścić zawór EGR ?

2. Jeżeli już go ewentualnie zatkać (EGR), to z kórej strony ?

przykł.
http://img209.imageshack....dsc07022lw7.jpg

wojtas_p - 7 Październik 2008, 14:40

No właśnie, dołączam się do pytających.

Jak wyczyścić zawór EGR aby to zrobić dobrze?
Jakich narzędzi do tego potrzeba?
Czy jest to prosta czynność?

Adaśko - 7 Październik 2008, 15:46

W Opelku było piękne dojście do tego zaworu, może w nafcie wymoczyć na noc. Tak przy okazji w benzyniaku też coś takiego jest, czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje?
tomcat - 7 Październik 2008, 19:18

Adaśko napisał/a:
czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie się znajduje?

W 90% zwykle przy kolektorze dolotowym choć nie zawsze zeleży od danego rozwiązania ale trzeba go szukać pomiędzy kolektorem wylotowym a dolotowym z reguły połączone są taką metalową rurką.
A co do czyszenia to można użyć benzyny ekstrakcyjnej, nafty itp. chodzi o to by pozbyć sie tego zaschniętego syfu tak by zawór był szczelny i luźno chodził.

tomeko89 - 8 Październik 2008, 12:41

Witam zatkałem w swoim autku w miejscu łączenia rurki z zaworem egr pod opaską elastyczną którą obejmuje zaznaczony fragment na zdjęciu "ozeasza",blaszka cienka ale jednocześnie odporna na wysoką temperaturę ,czyszczenie zaworu naftą,ale równie ważne jest wyczyszczenie całego dolotu powietrza ja użyłem do tego szczotki do mycia butelek,a zdemontowany kolektor ssący (plastikowy mercedes 220d om 604...95km)spryskałem od środka płynem do mycia felg odczekałem i w ruch poszedł karcher.Podsumowując prześledzic jaką drogę przebywa powietrze zasysane i wyczyścić wszystko.Powodzenia. :wink:
kaisor1 - 8 Październik 2008, 13:01

Witam
czy zawór EGR podczs wolnych obrotów jest zamknięty i otwiera się prz dodaniu obrotów i potem gdy obciążenie jest jednakowe to jest zanknięty ?

G. - 8 Październik 2008, 13:15

O EGR poczytajcie tutaj:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=4267
Nie jest to forum :mb: ale daje pogląd na sprawę. Jest tam kilka informacji co będzie, jak EGR zostanie zaślepiony.

wojtas_p - 8 Październik 2008, 17:15

Dla leniwych skrót najważniejszych informacji z wymienionego przez Gomezio forum:
po pierwsze:

... wynika, że są problemy natury technicznej, a mianowicie w nowszych modelach dokonywany jest pomiar zawartości tlenu (podobno przez przepływkę), i system natychmiast wywala kod błędu po zaślepieniu (kontrolka silnika)

po drugie:

Założenie jest takie że EGR ma dwa stany pracy. Podczas biegu jałowego oraz podczas ustalonego stanu pracy silnika. W stanach nieustalonych...przyspieszanie, hamowanie silnikiem..EGR nie dopuszcza na udział spalin w napełnianiu cylindra.

i jeszcze...

Zmieniaja sie one (procenty ilości spalin w zasysanym powietrzu) w zależności od tego co dzieje sie w danej chwili z silnikiem. W/g mojej wiedzy wartość ta ma skale od 4% do 95.
To sa skrajne położenia. Jeśli przyspieszasz pojawia sie wartośc 4%. Grzybek zaworu jest zamknięty. Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym...wartość ta wzrastado 55-65%. Jest to sygnał że komp na bazie otrzymywanych sygnałów o obrotach pedału gazu i przepływki oblicza na ile podnieść grzybek a tym samym ile spalin dopuścić na stronę ssącą. Udział gazów spalinowych w zassysanym powietrzu wynosi do 60% dla współczesnych silników diesla.
Nie jest to sygnał 0-1. Komputer płynnie steruje N-18 (zaworem?) wysterowywujac go współczynnikiem wypełnienia impulsu w zależności od stanu (obciążenie, przyspieszanie) w jakim znajduje sie silnik.

[ Dodano: 8 Październik 2008, 17:20 ]
Z tego, co ja rozumię, ten EGR nie jest taki zły, na pewno pomaga silnikowi się dogrzać, bo zasysa przecież częściowo spaliny, które są ciepłe. Sądzę, że także nie wpływa negatywnie na spalanie, a na pewno pomaga środowisku. Wymóg jest jeden: zawór trzeba co jakiś czas przeczyścić. A zaślepiony zawór niczego nie zmieni, jeżeli tylko będzie czysty i sprawny. Kto pierwszy wyczyści ten EGR w starym dieslu?

Daniel - 8 Październik 2008, 21:53

wojtas_p napisał/a:

Z tego, co ja rozumię, ten EGR nie jest taki zły, na pewno pomaga silnikowi się dogrzać, bo zasysa przecież częściowo spaliny, które są ciepłe. Sądzę, że także nie wpływa negatywnie na spalanie, a na pewno pomaga środowisku.


Ciesze się, że nie tylko ja to zauważyłem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group