To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy

tomi382 - 15 Grudzień 2010, 20:08

Właśnie mineral ale nie wiem jaki jest najlepszy- cena nie gra roli
madzara31 - 15 Grudzień 2010, 20:16

To ja kupiłbym Motul
tomi382 - 15 Grudzień 2010, 22:26

MOTUL, TEXACO czyli castrol i mobil są takie cienkie?hehe zobacze w sklepie w miescie czy mają texaco lub motul
Bo zauważyłem że na półsyntetyku głośniej chodzi czego na mineralnym nie było

G. - 16 Grudzień 2010, 08:20

tomi382 napisał/a:
zauważyłem że na półsyntetyku głośniej chodzi czego na mineralnym nie było

Możesz nalać mazutu, będzie jeszcze ciszej ;-)

Camel- - 16 Grudzień 2010, 11:53

madzara31, ja rozumiem kupować minerał bo się nie ma kasy, ale jak ktośma kasę na najdroższy minerał to uroczyście wszem i wobec stwierdzam: najdroższy minerał będzie gorszy od półsyntetyka średniej klasy.
marci-n - 16 Grudzień 2010, 11:58

Camel-, Zgadza sie, ale moze ma juz tak zajechany silnik, ze inny olej zgubi na pierwszym zakrecie ;) jak ma spore przebieg i od dawna byl zalewany mineralnym, to z syntetykami moze byc problem
G. - 16 Grudzień 2010, 12:08

marci-n napisał/a:
jak ma spore przebieg i od dawna byl zalewany mineralnym, to z syntetykami moze byc problem

Gdyż? Teorii o płucząco-myjących właściwościach syntetyków nie łyknę, bo wiele minerałów ma w tej materii o wiele lepsze "parametry".

Camel- - 16 Grudzień 2010, 13:36

To raz. A dwa - jak komuś bierze oleje w ilościach jak wlewanie w "rurę" to po co brać najdroższy mineral? :roll:
tomi382 - 16 Grudzień 2010, 18:05

18 tys km przejechałem i dolałem 3 L oleju i co to znaczy? Kupić półsyntetyk czy minerał? Bo jestem za minerałem. A w silniku castrol 10W40 Auto pali w największe mrozy a tamtego roku -30 i pod chmurką był i zapalił na dotyk, nie kopci więc silnik jest ok ale te 3 L to chyba dużo
madzara31 - 16 Grudzień 2010, 18:06

Camel- napisał/a:
jak komuś bierze oleje w ilościach jak wlewanie w "rurę" to po co brać najdroższy mineral
Brać Orlenowski 20W50 i po sprawie.
tomi382 - 16 Grudzień 2010, 18:28

Więc jak uważacie czy na 18tys ok 3L może 3,5L spalone czy to dużo? A wy się dziwicie że chce mineralny
G. - 16 Grudzień 2010, 18:33

3 litry na 18kkm? To litr na 6kkm. Czy to dużo? Zależy jaką masz nogę.. W normach zużycia się mieścisz, ale obejrzyj dobrze silnik, poszukaj wycieków. Zmiana oleju na gęstszy to tylko pudrowanie syfa rodem z wynalazków PRLu.

Poczytaj sobie o parametrów olejów i będziesz wiedział. Osobiście nie męczyłbym silnika minerałem w zimę :)

tomi382 - 16 Grudzień 2010, 18:34

nie ma wycieków bo patrzyłem czasem się depta
Nex@pl - 16 Grudzień 2010, 23:51

Pamiętajcie jeszcze ze dolewki dolewkami, ale pytanie czy dolewamy miedzy wymiana oleju wg producenta, czy wg wlasnego widzimisie. Ja w w202 dolewalem raz, jak przejechalem 18000km, gdzie przy 15000 powinna byc wymiana.
jjankiello - 17 Grudzień 2010, 18:29

Nex@pl napisał/a:
ale pytanie czy dolewamy miedzy wymiana oleju wg producenta, czy wg wlasnego widzimisie.

Dolewamy zawsze, gdy zbliżamy się do MIN na bagnecie albo przy szybszej jeździe na długim odcinku czy w zakrętach zaświeca się kontrolka oleju...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group