Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy
tomi382 - 15 Grudzień 2010, 20:08
Właśnie mineral ale nie wiem jaki jest najlepszy- cena nie gra roli
madzara31 - 15 Grudzień 2010, 20:16
To ja kupiłbym Motul
tomi382 - 15 Grudzień 2010, 22:26
MOTUL, TEXACO czyli castrol i mobil są takie cienkie?hehe zobacze w sklepie w miescie czy mają texaco lub motul
Bo zauważyłem że na półsyntetyku głośniej chodzi czego na mineralnym nie było
G. - 16 Grudzień 2010, 08:20
tomi382 napisał/a: | zauważyłem że na półsyntetyku głośniej chodzi czego na mineralnym nie było |
Możesz nalać mazutu, będzie jeszcze ciszej
Camel- - 16 Grudzień 2010, 11:53
madzara31, ja rozumiem kupować minerał bo się nie ma kasy, ale jak ktośma kasę na najdroższy minerał to uroczyście wszem i wobec stwierdzam: najdroższy minerał będzie gorszy od półsyntetyka średniej klasy.
marci-n - 16 Grudzień 2010, 11:58
Camel-, Zgadza sie, ale moze ma juz tak zajechany silnik, ze inny olej zgubi na pierwszym zakrecie jak ma spore przebieg i od dawna byl zalewany mineralnym, to z syntetykami moze byc problem
G. - 16 Grudzień 2010, 12:08
marci-n napisał/a: | jak ma spore przebieg i od dawna byl zalewany mineralnym, to z syntetykami moze byc problem |
Gdyż? Teorii o płucząco-myjących właściwościach syntetyków nie łyknę, bo wiele minerałów ma w tej materii o wiele lepsze "parametry".
Camel- - 16 Grudzień 2010, 13:36
To raz. A dwa - jak komuś bierze oleje w ilościach jak wlewanie w "rurę" to po co brać najdroższy mineral?
tomi382 - 16 Grudzień 2010, 18:05
18 tys km przejechałem i dolałem 3 L oleju i co to znaczy? Kupić półsyntetyk czy minerał? Bo jestem za minerałem. A w silniku castrol 10W40 Auto pali w największe mrozy a tamtego roku -30 i pod chmurką był i zapalił na dotyk, nie kopci więc silnik jest ok ale te 3 L to chyba dużo
madzara31 - 16 Grudzień 2010, 18:06
Camel- napisał/a: | jak komuś bierze oleje w ilościach jak wlewanie w "rurę" to po co brać najdroższy mineral | Brać Orlenowski 20W50 i po sprawie.
tomi382 - 16 Grudzień 2010, 18:28
Więc jak uważacie czy na 18tys ok 3L może 3,5L spalone czy to dużo? A wy się dziwicie że chce mineralny
G. - 16 Grudzień 2010, 18:33
3 litry na 18kkm? To litr na 6kkm. Czy to dużo? Zależy jaką masz nogę.. W normach zużycia się mieścisz, ale obejrzyj dobrze silnik, poszukaj wycieków. Zmiana oleju na gęstszy to tylko pudrowanie syfa rodem z wynalazków PRLu.
Poczytaj sobie o parametrów olejów i będziesz wiedział. Osobiście nie męczyłbym silnika minerałem w zimę
tomi382 - 16 Grudzień 2010, 18:34
nie ma wycieków bo patrzyłem czasem się depta
Nex@pl - 16 Grudzień 2010, 23:51
Pamiętajcie jeszcze ze dolewki dolewkami, ale pytanie czy dolewamy miedzy wymiana oleju wg producenta, czy wg wlasnego widzimisie. Ja w w202 dolewalem raz, jak przejechalem 18000km, gdzie przy 15000 powinna byc wymiana.
jjankiello - 17 Grudzień 2010, 18:29
Nex@pl napisał/a: | ale pytanie czy dolewamy miedzy wymiana oleju wg producenta, czy wg wlasnego widzimisie. |
Dolewamy zawsze, gdy zbliżamy się do MIN na bagnecie albo przy szybszej jeździe na długim odcinku czy w zakrętach zaświeca się kontrolka oleju...
|
|
|