To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy

Marcin Pop. - 10 Październik 2008, 21:48

Marian25td napisał/a:
To prawie tak samo jak z jazda na opale.


Na opale w CDI nie pojeździsz sobie :idea:
A na gazie w benzynie - tak.

Przemek napisał/a:
Tak mam auto z sekwencyjnym wtryskiem gazu, a bajki o ktorych mowa ze po pojeżdżeniu na gazie lubi olej to mozna wlozyc.........w dupe. Ojciec 17 lat temu kupil nowego nissana i go w krotkim czasie zgazowal, do chwili obecnej przejechal na gazie ok 240 tys km i oleju nie bierze wogule i leje polowe miedzy Min a Max. Przez te lata dba o auto wymieniajac olej co 10 tys (Mobil lub Shell 10w40) i filtry, auta nie katuje i jezdzi spokojnie. Teraz wiem ze silnik wytrzyma jeszcze dlugo a predzej zgnije karoseria


To wszystko to prawda. Jedyny warunek to trzymać silnik w czystości: odpowiedni olej, wymiana oleju i filtrów "NA CZAS" :idea:

W obecnym C180 na gazie przejechane już jest ok. 50 000 km. Między wymianami nie dolewam nawet 1 grama oleju (wymiana co 15 000km +/-500km). Podczas spuszczania oleju stary jest tak jasny praktycznie jak przed zalaniem.

mazur - 11 Październik 2008, 07:59

Ja robię tak samo - C180- leję olej pomiędzy min a max i też nie robię dolewek pomiędzy wymianami. I właśnie jak napisał kolega powyżej przy wymianie oleju zużyty ma niemalże taki sam jasny kolor jak nowy.
Co to oznacza - że silnik jest czysty (bez nagaru) czy co? A może to normalne w MB.

Maxsim - 11 Październik 2008, 08:46

Jednym z zadań oleju jest rozpuszczanie i gromadzenie produktów spalania które dostają się pod tłok i przez prowadnice zaworów do środka silnika. Pisanie więc że olej po 15 tyś przebiegu jest czysty świadczy albo o delikatnym mijaniu się z prawdą albo o słabej jakości oleju który cały szlam zostawia w misce olejowej lub daj Boże w filtrze albo, że samochód non stop lata w trasach i praktycznie nie ma zimnych rozruchów. Każdy silnik coś przepuści do skrzyni korbowej i od tego olej jeśli spełnia swoje zadania staje się ciemny pozostawiając wnętrze silnika w czystości. Jeśli palnąłem jakąś głupotę proszę mnie poprawić.
Marian25td - 11 Październik 2008, 09:07

Witam, z tym olejem OO nie jest tak do końca,kiedyś widziałem jak taxi tankował do akulara 2,2 dci ,jakoś jezdzi jeszce:D
Daniel - 11 Październik 2008, 09:19

Maxsim napisał/a:
Jednym z zadań oleju jest rozpuszczanie i gromadzenie produktów spalania które dostają się pod tłok i przez prowadnice zaworów do środka silnika. Pisanie więc że olej po 15 tyś przebiegu jest czysty świadczy albo o delikatnym mijaniu się z prawdą albo o słabej jakości oleju który cały szlam zostawia w misce olejowej lub daj Boże w filtrze albo, że samochód non stop lata w trasach i praktycznie nie ma zimnych rozruchów. Każdy silnik coś przepuści do skrzyni korbowej i od tego olej jeśli spełnia swoje zadania staje się ciemny pozostawiając wnętrze silnika w czystości. Jeśli palnąłem jakąś głupotę proszę mnie poprawić.


Z czystością oleju masz rację, ale nie wziąłeś pod uwagę tego, że LPG spala się czyściej od benzyny. Więc olej po 15tkm może być czysty i nie musi to świadczyć o jego kiepskiej klasie.

Również jeżeli silnik jeździ na benzynie a ogólnie jest w dobrym stanie, to olej będzie czysty (może trochę mniej niż na LPG, ale na pewno nie czarny).

Maxsim - 11 Październik 2008, 12:45

Nie widziałem jeszcze czystego oleju po przebiegu 15 tys. W firmie gdzie pracuje jest kilka nowych samochodów na LPG a olej przy wymianie jest ciemny - nie jest czarny ale jest ciemny - do żółtego koloru nowego oleju w żaden sposób porównać się go nie da :(
G. - 11 Październik 2008, 14:29

Maxsim napisał/a:
Nie widziałem jeszcze czystego oleju po przebiegu 15 tys.

No to jeszcze wszystko przed Tobą ;-)

Maxsim - 11 Październik 2008, 14:57

Ja wiem, że cuda się zdarzają ale silników raczej rzadko to dotyczy :)
mazur - 13 Październik 2008, 09:08

c180-Jeśli chodzi o olej, który mam w silniku to Mobil1 5w50. A co do koloru, o którym pisałem, że prawie się nie różni, to nie miałem na mysli, że jest żółty jak nowy, ale że nie jest czarny tylko jasny. Wczesniej jeździłem bmw na tym samym oleju i przy wymianie był czarny jak smoła a samochód ani grama też nie brał.
Rozumiem, że olej ma za zadanie i chłodzić silnik i go czyścić. Jednakże, wydaje mi się , żę jak silnik jest w dobrej kondycji to i olej podczas wymiany będzie w "dobrej kondycji".

wojtas_p - 13 Październik 2008, 09:11

do CDI wlejesz czyściutki opał i śmigasz, że komp się nie zorientuje co dostał. Mniej dodatków uszlachetniających oraz koloryzator nie stanowi zagrożenia dla wtryskiwaczy czy innych elementów. Wystrzegać należy się oleju odbarwianego, gdyż odbarwianie dokonywane jest za pomocą środków, które są niezdrowe dla silnika. Aha, jest tu Policja? :wink:
Marcin Pop. - 13 Październik 2008, 10:21

wojtas_p,
dziwi mnie to co napisałeś, bo nie spotkałem sie z opinią, że silniki CDI na opale czy na ropie jeżdżą tak samo.
Olej opałowy jest jeszcze cieższą frakcją z przetwórstwa ropy naftowej niż olej napędowy, tzn, że zawiera "trochę" inne składniki niż ON, inna jest np. płynność, gęstość.
Wtryskiwacze w CDI są bardziej precyzyjne w wykonaniu (także inne ciśnienia pracy)niż dla zwykłych pomp sekcyjnych. W pompach sekcyjnych możesz wlać obojętnie jakiego dziadostwa i mimo to pompa je przerobi i samochód będzie chodził normalnie. W CDI raczej tak nie jest.
Tutaj większe pole do popisu mają użytkownicy CDI...

Daniel - 13 Październik 2008, 11:39

Marcin Pop. napisał/a:
wojtas_p,
dziwi mnie to co napisałeś, bo nie spotkałem sie z opinią, że silniki CDI na opale czy na ropie jeżdżą tak samo.
Olej opałowy jest jeszcze cieższą frakcją z przetwórstwa ropy naftowej niż olej napędowy, tzn, że zawiera "trochę" inne składniki niż ON, inna jest np. płynność, gęstość.
Wtryskiwacze w CDI są bardziej precyzyjne w wykonaniu (także inne ciśnienia pracy)niż dla zwykłych pomp sekcyjnych. W pompach sekcyjnych możesz wlać obojętnie jakiego dziadostwa i mimo to pompa je przerobi i samochód będzie chodził normalnie. W CDI raczej tak nie jest.
Tutaj większe pole do popisu mają użytkownicy CDI...


Nic dodaj, nic ująć.

G. - 13 Październik 2008, 11:45

Nie, żebym popierał jazdę na OO. Ale z dwojga złego silniki lepiej znoszą nieodbarwiony opał (czerwony) niż odbarwiony - z racji użytych do odbarwiania chemikaliów.

A poza tym to OT. Jeszcze jeden post tutaj na temat OO i zacznę moderować ;-)

wojtas_p - 14 Październik 2008, 22:52

Marcin Pop.,
strzeliłeś mi cały wykład na temat OO i ON... A ani jednego ani drugiego do gwiazdki nie lejesz bo jeździsz gazo-benzem. Polecam rozbierz piec na OO, zobaczysz w nim więcej elektroniki niż w silniku CDI.

Wracając do tematu - zapytałem mechanika o ten olej TITAN a on mi na to, że co ja mu tutaj za historie, olej ma być w silniku i ma być zmieniany we właściwym czasie a nazwa i cena go nie obchodzi, bo jak olej jest to silnikowi nic złego się nie stanie. Hehe.

G. - 15 Październik 2008, 07:44

wojtas_p napisał/a:
zapytałem mechanika o ten olej TITAN a on mi na to, że co ja mu tutaj za historie, olej ma być w silniku i ma być zmieniany we właściwym czasie a nazwa i cena go nie obchodzi, bo jak olej jest to silnikowi nic złego się nie stanie.

Ciężko nie przyznać mu racji. I tylko różnej maści fachowcy radzą, żeby w miarę możliwości trzymać się nie tylko jednej klasy oleju, ale również jednego producenta.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group