To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy

Jary - 20 Grudzień 2008, 19:27

zibi_43 napisał/a:
To nie syntetyk czy półsyntetyk rozszczelni silnik, lecz zawarte w nim detergenty i dyspergatory dbające o czystość silnika


Święta racja, a do tego dbałość o filtry, których nieterminowa wymiana powoduje te osady, a dyskusja o wyższości castrola nad schelem, czy innym orlenem jest bez sensu, olej ma być aprobowany przez producenta auta i to wszystko, inaczej to przypomina troche duspute o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia, albo przypomina przypowieść "gdzie 4 polaków tam 5 zdań" :wink:

perzu126 - 20 Grudzień 2008, 21:59

A co to jest ta liczba TBN??????? :?: Pierwszy raz o tym słyszę, albo słyszałem tylko pod nazwą. Gdzie można znaleźć to na opakowaniu oleju no i jakie TBN jest wskazane do mojej Gwiazdy?? Przeszukałem instrukcje i nic nie pisze na temat TBN....
Camel- - 20 Grudzień 2008, 23:16

zibi_43 napisał/a:
-Shell Rimula Ultra10W40 - jak podaje producent pełen syntetyk/ w dodatku chyba najwyższa liczba TBN wśród dostępnych olei/

Ok. 2000 roku zalewanego go na pierwszy raz w CDI :)

G. - 21 Grudzień 2008, 01:22

Jary napisał/a:
schelem

:shock:

Łukasz - 21 Grudzień 2008, 12:02

perzu126 napisał/a:
A co to jest ta liczba TBN???????

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html tu jest wszystko :D

Jary - 21 Grudzień 2008, 13:13

Oj, Gomezio jesteś niedokładny napisałem jeszcze duspute zamiast dysputę :oops:
zibi_43 - 28 Grudzień 2008, 12:30

czy Ktoś z Was używał może do swej :mb: Neste Turbo LXE 10W40? / nie chodzi mi o krytyke czegoś czego nawet na oczy sie nie widziało/
perzu126 - 28 Grudzień 2008, 14:12

Jaką specyfikacje musi mieć olej do 220DIESEL? Na forum wyczytałem że musi to być 229.1. Czy to prawda?
G. - 28 Grudzień 2008, 15:10

perzu126 napisał/a:
Jaką specyfikacje musi mieć olej do 220DIESEL? Na forum wyczytałem że musi to być 229.1. Czy to prawda?

Tak. Szczegółową odpowiedź znajdziesz w książce serwisowej (service heft) :-)

perzu126 - 28 Grudzień 2008, 18:02

Gomezio napisał/a:
Tak


Dzięki Gomezio za konkretną odp. :) Byłem wczoraj w sklepie u znajomego sprzedawcy i pytałem o olej do mojej Celinki. Polecił mi jakiś półsyntetyk Shella i pokazał, że na opakowaniu jest właśnie taka aprobata MB. W ogóle stwierdził, że obecnie Mercedes poleca oleje Shell. Dla mnie, oczywiście nie ma to znaczenia, ponieważ to co poleca producent(chodzi o producenta) to raczej chwyt marketingowy- liczą się parametry!

wojtas_p - 28 Grudzień 2008, 22:59

carlos napisał/a:
Zmiana minerał na półsyntetyk czy syntetyk w benzynie jeszcze może przejść bez większych problemów ale w dieselu może mieć bardzo negatywne konsekwencje dla silnika


moja c200D 75KM ma 313 tys, rok prod '93. Od nowości jeździła na castrolu 15/40. 2 miesiące temu wlałem 10/40 castrola. NIE WIDZĘ ŻADNYCH skutków ubocznych. I jak silnik zacznie lać to zawiozę autko do warsztatu na full uszczelnienie. Na razie przejechałem niecałe 3 tys. Nie leje nic, nie bierze nic. Myślę, ża bardziej zależy od stanu i przebiegu silnika. Jak silnik jest ok, to będzie nadal ok. Jeśli lał i kopcił wcześniej to lanie lepszego oleju mija się z sensem.

zibi_43 - 29 Grudzień 2008, 16:25

wojtas_p - i nie zobaczysz żadnych skutków ubocznych. Swemu silnikowi zrobiłeś raczej przysługę. Właściwości poprzedniego i obecnie wlanego oleju jeśli chodzi o wypłukiwanie silnika z osadów i sadzy są w Twoim przypadku identyczne. Natomiast jeśli chodzi o własności smarne napewno półsyntetyk przewyższa minerał. Szczególnie w przypadku gdy samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach i często są tak zwane "zimne starty".
ttoip - 29 Grudzień 2008, 20:33

zibi_43 napisał/a:
wojtas_p - i nie zobaczysz żadnych skutków ubocznych. Swemu silnikowi zrobiłeś raczej przysługę. Właściwości poprzedniego i obecnie wlanego oleju jeśli chodzi o wypłukiwanie silnika z osadów i sadzy są w Twoim przypadku identyczne. Natomiast jeśli chodzi o własności smarne napewno półsyntetyk przewyższa minerał. Szczególnie w przypadku gdy samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach i często są tak zwane "zimne starty".



szczerze mówiąc nie byłbym tego taki pewny , oleje mineralne tworzą " grubszy tzw film olejowy " natomiast syntetyczne i półsyntetyki o wiele cieńszy , osobiście raczej nie zaryzykowałbym zmiany oleju mineralnego na półsyntetyk/syntetyk przy przebiegu ok 300kkm , ale jest to tylko moje zdanie i każdy może się z nim nie zgodzić
PZDR

Jary - 29 Grudzień 2008, 21:29

ttoip napisał/a:
oleje mineralne tworzą " grubszy tzw film olejowy


Ani grubszy ani cieńszy, tylko taki na jaki pozwala tolerancja obróbki detali składających się na silnik (to co w silniku jest smarowane) - ale o olejach już było tyyyyllleeee, że darujmy sobie następny topic :wink:

s_s - 29 Grudzień 2008, 22:01

A jaki olej polecacie do C180 - dobry - obecnie jeździł na syntetyku MOBIL 0w40, pozostać przy nim przy wymianie - czy przy zmianie wlać coś innego.
Oleju silnik nie bierze - przebieg auta 78 000 km



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group