Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy
Aloiz - 29 Grudzień 2008, 22:07
W zasadzie sam sobie już odpowiedziałeś na swoje pytanie, bo jeśli nic się nie dzieje, to po co zmieniać
Maniaak - 21 Luty 2009, 18:26
Witam.Mam pytanko co do oleju Castrol EDGE 10W60 do mojej Celinki. Jest to dobry wybór?Czy lepszy by był 2W30 też castrola? Z góry dzięki za odpowiedź.Dodam,że przebieg 205000. Stan silnika-dobry
Daniel - 21 Luty 2009, 18:29
Maniaak napisał/a: | Castrol EDGE 10W60 |
Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika. Ten drugi (domyślam się, że 5W30) jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
Maniaak - 21 Luty 2009, 18:31
A czym się te oleje różnią jeśli można wiedzieć?Sorki za dociekliwość
Daniel - 21 Luty 2009, 18:36
Różnią się klasą lepkości
majk201 - 21 Luty 2009, 23:53
na stronie castrola można sobie dopasować idealnie olej
G. - 22 Luty 2009, 11:18
Temat wałkowany wielokrotnie, proponuję poczytać archiwum.
Maniaak - 22 Luty 2009, 20:17
Wiem, że wałkowany. Poczytałem Moje pytanie było związane z moim zaniepokojeniem, gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30- a zalał 10W60 I nie wiem w związku z tym czy mogą być jakieś problemiki. Już zauważyłem, że przy obecnych temperaturach telepie budą Ps. I nie są to poduszki bo te wymieniałem
G. - 22 Luty 2009, 21:21
Daniel napisał/a: | Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika |
Daniel, a możesz rozwinąć?
Daniel - 22 Luty 2009, 21:57
Gomezio napisał/a: | Daniel napisał/a: | Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika |
Daniel, a możesz rozwinąć? |
Sprawa w tym przypadku jest dość prosta - w naszej strefie klimatycznej stosowanie oleju o takich właściwościach lepkościowych nie ma sensu chociażby z tego powodu, że wzrośnie zużycie paliwa, już nie mówiąc o zwiększonych oporach podczas porannego (zimowego!) rozruchu.
Oleje 10W60 maja głównie zastosowanie w silnie obciążonych silnikach samochodów rajdowych w których nikt nie przejmuje się oporami podczas rozruchu czy zwiększonym zużyciem paliwa. Podobno w BMW M3 producent zaleca stosowanie takiego oleju, no ale w tym samochodzie silnik jednak jest nietuzinkowy.
W naszych silnikach stosowanie takiego oleju ma chyba tylko sens podczas podróży przez Saharę
[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:03 ]
Ponadto (choć nie jestem pewny co do przepisów) wprowadzenie w obrotu detalicznego olejów o takiej właśnie lepkości jest prawdopodobnie wynikiem zapisów, które nakazują aby technologie stosowane w sporcie wyczynowym były wprowadzane dla "normalnych" użytkowników. Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1.
G. - 22 Luty 2009, 22:05
Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta
carlos - 22 Luty 2009, 22:22
Daniel napisał/a: | Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1 |
Oj tam to bodajże metanol się stosuje
Maniaak - 22 Luty 2009, 22:32
Trochę mnie te wypowiedzi uspokoiły. Buda jak wcześniej powiedziałem telepie rano,ale idzie wiosna i lato na całe szczęście.Mam nadzieje, że wszystko będzie w porządku
Daniel - 22 Luty 2009, 22:47
carlos napisał/a: | Daniel napisał/a: | Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1 |
Oj tam to bodajże metanol się stosuje |
Niestety, w F1 normalna PB
[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:54 ]
Gomezio napisał/a: | Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta |
Teoretycznie powinno być tak jak piszesz - to samo. Ale w rzeczywistości osiągnięcie wartości "60" powoduje to iż oleje te są "gęste" w zakresie niskich temperatur, co głównie objawia się zwiększonym zużyciem paliwa. Osobiście nie przeprowadzałem takich testów ale nie mam podstaw aby sądzić, że jest inaczej. Tak jak pisałem - zastosowanie takich środków smarnych jest specyficzne.
Przypominam, że zalecana wartością lepkości w CDI (takie zalewają w ASO) jest 5W30.... Różnica jest jednak znaczna.
I znowu posty olejowe........
[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:58 ]
Maniaak napisał/a: | gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30 |
To był dobry wybór
Maniaak napisał/a: | a zalał 10W60 |
Kto płaci - ten rządzi
[ Dodano: 23 Luty 2009, 09:02 ]
Gomezio napisał/a: | Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40 |
Gomezio - znamienne jest, że oleje klasy 10W60 nie mają aprobaty technicznej producentów (sprawdziłem Castrol oraz Orlen). Chyba jednak nie jest to samo...
madzara31 - 24 Luty 2009, 12:37
Sztandarowym tematem 'moto-for' marek od a do z jest olej.Jak człowiek czyta to nie wie co myśleć Lotos i Orlen to syfy co zabiją ci auto,Mobil to syf bo kupiłeś pewno podrobiony,Castrol za bardzo czyści-będziesz miał wycieki,itd....
Na czym kurcze jeździć
|
|
|