To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy

Aloiz - 29 Grudzień 2008, 22:07

W zasadzie sam sobie już odpowiedziałeś na swoje pytanie, bo jeśli nic się nie dzieje, to po co zmieniać :)
Maniaak - 21 Luty 2009, 18:26

Witam.Mam pytanko co do oleju Castrol EDGE 10W60 do mojej Celinki. Jest to dobry wybór?Czy lepszy by był 2W30 też castrola? Z góry dzięki za odpowiedź.Dodam,że przebieg 205000. Stan silnika-dobry :D
Daniel - 21 Luty 2009, 18:29

Maniaak napisał/a:
Castrol EDGE 10W60


Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika. Ten drugi (domyślam się, że 5W30) jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.

Maniaak - 21 Luty 2009, 18:31

A czym się te oleje różnią jeśli można wiedzieć?Sorki za dociekliwość
Daniel - 21 Luty 2009, 18:36

Różnią się klasą lepkości :wink:
majk201 - 21 Luty 2009, 23:53

na stronie castrola można sobie dopasować idealnie olej
G. - 22 Luty 2009, 11:18

Temat wałkowany wielokrotnie, proponuję poczytać archiwum.
Maniaak - 22 Luty 2009, 20:17

Wiem, że wałkowany. Poczytałem :P Moje pytanie było związane z moim zaniepokojeniem, gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30- a zalał 10W60 :? I nie wiem w związku z tym czy mogą być jakieś problemiki. Już zauważyłem, że przy obecnych temperaturach telepie budą :( Ps. I nie są to poduszki bo te wymieniałem :P
G. - 22 Luty 2009, 21:21

Daniel napisał/a:
Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika

Daniel, a możesz rozwinąć?

Daniel - 22 Luty 2009, 21:57

Gomezio napisał/a:
Daniel napisał/a:
Olej o takiej lepkości absolutnie nie nadaje się do Twojego silnika

Daniel, a możesz rozwinąć?


Sprawa w tym przypadku jest dość prosta - w naszej strefie klimatycznej stosowanie oleju o takich właściwościach lepkościowych nie ma sensu chociażby z tego powodu, że wzrośnie zużycie paliwa, już nie mówiąc o zwiększonych oporach podczas porannego (zimowego!) rozruchu.
Oleje 10W60 maja głównie zastosowanie w silnie obciążonych silnikach samochodów rajdowych w których nikt nie przejmuje się oporami podczas rozruchu czy zwiększonym zużyciem paliwa. Podobno w BMW M3 producent zaleca stosowanie takiego oleju, no ale w tym samochodzie silnik jednak jest nietuzinkowy.
W naszych silnikach stosowanie takiego oleju ma chyba tylko sens podczas podróży przez Saharę :)

[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:03 ]
Ponadto (choć nie jestem pewny co do przepisów) wprowadzenie w obrotu detalicznego olejów o takiej właśnie lepkości jest prawdopodobnie wynikiem zapisów, które nakazują aby technologie stosowane w sporcie wyczynowym były wprowadzane dla "normalnych" użytkowników. Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1.

G. - 22 Luty 2009, 22:05

Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta :-)
carlos - 22 Luty 2009, 22:22

Daniel napisał/a:
Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1

Oj tam to bodajże metanol się stosuje :mrgreen:

Maniaak - 22 Luty 2009, 22:32

Trochę mnie te wypowiedzi uspokoiły. Buda jak wcześniej powiedziałem telepie rano,ale idzie wiosna i lato na całe szczęście.Mam nadzieje, że wszystko będzie w porządku
Daniel - 22 Luty 2009, 22:47

carlos napisał/a:
Daniel napisał/a:
Tak jest z paliwem Shell V-Power które stosuje się w F1

Oj tam to bodajże metanol się stosuje :mrgreen:



Niestety, w F1 normalna PB :wink:

[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:54 ]
Gomezio napisał/a:
Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40, prawda? Jedynym "przeciw" może być cena - "EDGE" to oleje z najwyższej półki, których właściwości 99% gospodyń wiejskich nie wykorzysta :-)


Teoretycznie powinno być tak jak piszesz - to samo. Ale w rzeczywistości osiągnięcie wartości "60" powoduje to iż oleje te są "gęste" w zakresie niskich temperatur, co głównie objawia się zwiększonym zużyciem paliwa. Osobiście nie przeprowadzałem takich testów :mrgreen: ale nie mam podstaw aby sądzić, że jest inaczej. Tak jak pisałem - zastosowanie takich środków smarnych jest specyficzne.

Przypominam, że zalecana wartością lepkości w CDI (takie zalewają w ASO) jest 5W30.... Różnica jest jednak znaczna.

I znowu posty olejowe........ :|

[ Dodano: 22 Luty 2009, 22:58 ]
Maniaak napisał/a:
gdyż chciałem, aby mechanik wymienił mi olej na Castrol 5W30


To był dobry wybór :)

Maniaak napisał/a:
a zalał 10W60


Kto płaci - ten rządzi :wink:

[ Dodano: 23 Luty 2009, 09:02 ]
Gomezio napisał/a:
Daniel, ale z drugiej strony olej ten nie będzie gorszy niż popularny 10W40


Gomezio - znamienne jest, że oleje klasy 10W60 nie mają aprobaty technicznej producentów (sprawdziłem Castrol oraz Orlen). Chyba jednak nie jest to samo...

madzara31 - 24 Luty 2009, 12:37

Sztandarowym tematem 'moto-for' marek od a do z jest olej.Jak człowiek czyta to nie wie co myśleć :idea: Lotos i Orlen to syfy co zabiją ci auto,Mobil to syf bo kupiłeś pewno podrobiony,Castrol za bardzo czyści-będziesz miał wycieki,itd....
Na czym kurcze jeździć :?: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group