To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Olej silnikowy

Daniel - 24 Luty 2009, 13:47

madzara31 napisał/a:
Sztandarowym tematem 'moto-for' marek od a do z jest olej.Jak człowiek czyta to nie wie co myśleć :idea: Lotos i Orlen to syfy co zabiją ci auto,Mobil to syf bo kupiłeś pewno podrobiony,Castrol za bardzo czyści-będziesz miał wycieki,itd....
Na czym kurcze jeździć :?: :mrgreen:


Po pierwsze firmy petrochemiczne robią wszystko aby nie ułatwić nam wyboru twierdząc uparcie że tylkio "jej" produkty są najlepsze a wszystko inne to szajs a po drugie działa negatywny, czarmy marketing (PR) uprawiany przez różnych ludzików na forach.

A najbardziej śmieszne jest to, że spora grupa ludzi, którzy wypowiadaja się na temat olejów nie ma pojęcia o czym pisze :)

Rafi - 24 Luty 2009, 17:12

madzara31 napisał/a:
Sztandarowym tematem 'moto-for' marek od a do z jest olej.Jak człowiek czyta to nie wie co myśleć :idea: Lotos i Orlen to syfy co zabiją ci auto,Mobil to syf bo kupiłeś pewno podrobiony,Castrol za bardzo czyści-będziesz miał wycieki,itd....
Na czym kurcze jeździć :?: :mrgreen:


Dlaczego uważasz że MOBIL to syf. Moje wszystkie auta jakie miałem zawsze jeździły i będą jeździć właśnie na MOBIL 1 oczywiście pełny syntetyk i nigdy nie miałem problemów z silnikiem. Oczywiście wymiana co 10tys. i od wymiany do wymiany i ani kropli więcej nie trzeba było wlewać :mrgreen:

madzara31 - 25 Luty 2009, 09:00

Rafi,wczytaj się proszę.To nie moje stwierdzenie tylko zlepek wypowiedzi.Fakt nie zastosowałem cudzysłowia.
Może GULF :?: Stara marka.Mają produkty z aprobatami :mb: ,cenowo bardzo ok. :mrgreen:
PS.Dewagacje na temat płynów ustrojowych naszych aut zajmuje mase miejsca.Może zrobić Temat;"Na tym śmigam,wszystko OK-polecam" i pierdyknąć fotę z butelkami w rzędzie.Nowy wchodzi na forum,wybiera pod cenę i dostępność na swoim terenie....
Taka moja skromna sugestia :roll:

Rafi - 25 Luty 2009, 19:31

OK rozumiem, ale ja i tak im nie wierzę co tam sobie piszą. Olej pozostaje ten sam od wielu wielu lat zawsze MOBIL 1. Jestem z tego b. zadowolony. Niedługo zbliża mi się wymiana już chyba wiadomo na co...
A jeśli chodzi o przejście z oleju syntetycznego na inny to tylko na półsyntetyczny. Nigdy na mineralny. Kiedyś widziałem u kolegi bagnet pomiaru oleju tam było masło a nie olej, takie gluty poprzylepiane. Powodzenia... Taki jest właśnie olej mineralny przy minusowej temperaturze.

G. - 25 Luty 2009, 21:57

Rafi napisał/a:
Taki jest właśnie olej mineralny przy minusowej temperaturze

Podobnie zachowuje się każdy olej, jak jeździsz na niewielkie dystanse i silnik jest notorycznie niedogrzany. Albo jak wydmucha uszczelkę pod głowicą i płyn chłodzący zmiesza się z olejem. Nie taki minerał straszny jak go malują ;-)

Rafi - 26 Luty 2009, 08:27

Gomezio napisał/a:

Podobnie zachowuje się każdy olej, jak jeździsz na niewielkie dystanse i silnik jest notorycznie niedogrzany.


I tutaj się nie zgodzę. Przez 2 lata miałem do pracy 2km i nigdy mi się coś takiego nie zrobiło o czym piszesz. Mineralny owszem.

phan - 14 Listopad 2010, 12:55

Co myślicie koledzy o zalaniu oleju Valvoline 15W40 do silnika 1.8 PB, takiego ja TU ??


"Spełnia normy Mercedes Benz 229.1"

polofix - 14 Listopad 2010, 13:51

to jest olej przeznaczony do wiekszych silnikow,samochodow ciezarowych i dostawczych.
API SJ to troszke niezbyt dobry do tego silnika. jesli juz mineralny to dobry i zeby mial oznaczenie API SL

Rafi - 17 Listopad 2010, 19:12

phan napisał/a:
Co myślicie koledzy o zalaniu oleju Valvoline 15W40 do silnika 1.8 PB, takiego ja TU ??


"Spełnia normy Mercedes Benz 229.1"

A dlaczego mineralny? A może zalej coś takiego http://www.olejedosilniko...0-10w40-4l.html
Polecam olej Valvoline :) jest super.

madzara31 - 17 Listopad 2010, 19:39

Rafi - silniki CDI w fabryce nalewane miały 5w30 i w każdym "kumajacym "temat warsztacie taki leją.229.1 do CDI to za mało.A to że ci auto dobrze jeździ......na bank dłużej będą jeździć auta w których żyłach płynie odpowiedni smar.
Rafi - 17 Listopad 2010, 19:52

madzara31 napisał/a:
Rafi - silniki CDI w fabryce nalewane miały 5w30 i w każdym "kumajacym "temat warsztacie taki leją.229.1 do CDI to za mało.A to że ci auto dobrze jeździ......na bank dłużej będą jeździć auta w których żyłach płynie odpowiedni smar.

Przecież ja nie powiedziałem że leje właśnie ten olej. Czytaj uważniej.

madzara31 - 17 Listopad 2010, 19:55

Rafi napisał/a:
Czytaj uważniej.
Dobrze :wink:
tomi382 - 15 Grudzień 2010, 18:25

Tyle napisane a powiedzcie jaki olej mineralny ( nazwa , marka ) jest numerem jeden ? Bo czeka mnie wymiana i mówiąc w sklepie " poproszę najdroższy" nie zawsze oznacza najlepszy
OLEJ LIQUI MOLY 15W40 5L ?
Valvoline ?
CASTROL GTX ?
CASTROL MAGNATEC?
MOTUL 4000 MOTION ?

Camel- - 15 Grudzień 2010, 19:42

Hmm jak masz brać najdroższy, to może weź Magneteca 5W40 chociaż... Chociaż on jest tak drogi jak 5W50 Mobilka. ;)
madzara31 - 15 Grudzień 2010, 19:46

http://www.ceneo.pl/showP...oductID=2295053 Camel - Kolega chce minerał :idea:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group