To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Falowanie obrotów po odpaleniu na zimnym silniku

perzu126 - 9 Październik 2008, 23:33
Temat postu: Falowanie obrotów po odpaleniu na zimnym silniku
Chlopaki mam taki problem z moja Celinką którą w końcu zarejestrowałem :mrgreen: . Jest to przypadłość która jest mi znana od momentu zakupu. Użyłem wyszukiwarki i nie znalazlem podobnego przypadku :?

No więc po odpaleniu na zimno falują dość mocno obroty silnika. Gdy mu przegazuje tak do 1500obrotów/min i przytrzymam to po puszczeniu gazu obrotu się stabilizują ale przez kilka minut słychać charakterystyczny klekot- wręcz stukot. Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok- silniczek równo pracuje, nie dymi.

Zaraz ktos powie że to świeca żarowa, ale gdy włączam zapłon kontrolka od grzania świec pali sie przez jakieś 8sekun i gdy zgaśnie i włączę silnik to zaskakuje odrazu ale obroty właśnie falują. Kontrolka od grzania świec oczywiście nie zapala się w czasie pracy silnika więc odrzucam możliwość spalonej świecy. Kontrolka EDC również gaśnie po zapaleniu silnika. Zauważyłem że spod jednego wtrysku cieknie, ale takim przeźroczystym przewodem którym płynie ropka pojawiają się również pęcherzyki powietrza.

Kolega który sprzedał mi auto zapewniał że to wina końcówki wtrysku :?:

Bylem dziś u mechanika który za 80 zl zaproponował podłączenie pod kompa i stwierdził że to POMPA WTRYSKOWA wysiada :twisted:
:twisted: Wiem że pompy Lukasa to pięta achillesowa tych silników, ale w moim aucie przy przebiegu 296 000km w Niemczech była wymieniona na nową (obecnie jest 328 tys km). Przy okazji co się dzieje z tymi pompami że tak szybko padają? Czytałem tu na forum że zaczynają cieknąc i coś chyba z elektroniką szwankuje- może mi ktoś to wytłumaczyć???

Boje się że może to być drobiazg a mechanik mnie skasuje bo zwali winę na pompę wtryskową. Może ktoś potrafi mi pomóc???

Łukasz - 9 Październik 2008, 23:40

perzu126 napisał/a:
ale takim przeźroczystym przewodem którym płynie ropka pojawiają się również pęcherzyki powietrza.

Czy to jest przewód który idzie od filtra do pompy?
Jeżeli tak to na początek zajął bym się wymianą "oringów" na przewodach paliwowych, mogą być nieszczelne i zapowietrzają układ.

perzu126 - 9 Październik 2008, 23:51

!Łukasz! napisał/a:
Czy to jest przewód który idzie od filtra do pompy?


Dokładnie tak:)

Właśnie przerobiłem wątek o pompach- mogę przypuszczać, że to wina tej nieszczelności. Ale jutro jadę jeszcze na komputer. A jak mi powie że to pompa i naprawa 2 tysiaki?????

Łukasz - 9 Październik 2008, 23:56

perzu126 napisał/a:
A jak mi powie że to pompa i naprawa 2 tysiaki?????

Oby nie :D
Może to tylko błahostka :D

perzu126 - 10 Październik 2008, 00:05

Ale jak mi tak powie to mu podziękuje po prostu bo jestem pewien że to błahostka no ale czytając kilka postów to trochę się jednak boję.... :(
Łukasz - 10 Październik 2008, 00:09

Pojedź na kompa napisz co wyszło a potem będziemy ustalać :D
Norkens - 10 Październik 2008, 08:45

Perzu 126 ja mam dokładnie taki samo problem jak opisałes. Dodam ze mam C200 CDI. Wszytskie świece wymieniłem na nowe beru i problemu to nie rozwiązało takze też czekam na porady. A i jeszcze jedno na kompie byłem i nie mam żadnych błędów!
silverhammer12 - 10 Październik 2008, 10:12

Norkens napisał/a:
Perzu 126 ja mam dokładnie taki samo problem jak opisałes. Dodam ze mam C200 CDI. Wszytskie świece wymieniłem na nowe beru i problemu to nie rozwiązało takze też czekam na porady. A i jeszcze jedno na kompie byłem i nie mam żadnych błędów!


Panowie, zrobcie tak jak koledzy pisza i wymiencie oringi ok 8 sztuk w ukladzie paliwowy w CDI i bedzie po problemie, ja kiedys mialem taki problemy i po wyjeciu okazalo sie ze oringi byly stwardniale ze starosci i elipsoidalne a nie okragle, koszt oringow to c.a kilkanascie zl.


pzdr

Norkens - 10 Październik 2008, 11:49

silverhammer12 napisał/a:
Panowie, zrobcie tak jak koledzy pisza i wymiencie oringi ok 8 sztuk w ukladzie paliwowy w CDI i bedzie po problemie, ja kiedys mialem taki problemy i po wyjeciu okazalo sie ze oringi byly stwardniale ze starosci i elipsoidalne a nie okragle, koszt oringow to c.a kilkanascie zl.


A lepiej wymienić same oringi czy odrazu z wężykami paliwowymi??

G. - 10 Październik 2008, 11:58

Norkens napisał/a:
A lepiej wymienić same oringi czy odrazu z wężykami paliwowymi??

Wystarczy zmienić oringi :-) Chyba, że wężyki będą tak sztywne, że przy zmianie oringów pokruszą Ci się w dłoniach.

perzu126 - 10 Październik 2008, 13:57

Bylem u mechanika żeby podłączyć sie pod komputer wyskoczyły następujące błędy:
P1224 Mengenregulung niby regulacja dawki
P1227 Positionsgeber czujnik położenia walka (w pompie?)

W każdym bądź razie po usunięciu tych błędów silnik na wolnych obrotach zaczął momentalnie ciszej pracować. Mechanik nie powiedział czy to było przyczyną i w ogóle nie wie dlaczego tak sie dzieje. Wysłał mnie do zakładu zajmującego się pompami gdzies pod warszawą :!: miejscowość Lubartów czy coś takiego.

Rano go odpalę i zobaczę czy coś się poprawiło. Ale czy zganianie wszystkiego na pompę nie jest czasem naciąganiem??????

A propos wężyków jak nazłość u mechanika w żadnym nie pojawiły się pęcherzyki powietrza :|

Norkens - 10 Październik 2008, 14:48

Perzu126 to napisz jak rano Ci bedzie chodził czy te błędy faktycznie były u Ciebie przyczyną problemu
perzu126 - 10 Październik 2008, 23:44

Odpaliłem moja Celinkę i niestety dalej faluja obroty ale może troszkę mniej albo mi się wydaje tylko... :roll: Czyli usunięcie błędów nie pomogło.
Jednak teoria pompy wtryskowej ciągle do mnie nie przemawia, bo to nie są objawy wskazujące na pompę wtryskową.

Zastanawia mnie jednak ten klekot na zimnym silniku- może któryś wtrysk po prostu leje i stąd te anomalie? Co myślicie o mojej teorii??

Anonymous - 11 Październik 2008, 18:43

Witajcie.
Przeczytałem chyba całe forum i postanowiłem dołączyć do tej wypowiedzi... W żadnym poście nie znalazłem odpowiedzi na prawdopodobnie dla Was prozaiczne pytanie: czy oringi, o których ciągle mowa, można kupić jako część zamienną do mercedesa w sklepie motoryzacyjnym (typu INTER-CARS gdzie w katalogu one nie występują...) czy muszę szukać jakichś zamienników w "sklepie gumowym"?
Oczywiście przejaskrawiłem swoje wątpliwości ale naprawdę nie wiem gdzie i o co pytać a wiem, że u mnie na 100% muszę wymienić te uszczelniacze, bo pęcherzyki powietrza, które widzę w przewodzie paliwowym mają średnicę około 1-3mm więc od tego muszę zacząć aby silnik rano mi startował bez zgaśnięć...
Będę wdzięczny za podpowiedzi i proszę o wyrozumiałość...

Łukasz - 11 Październik 2008, 20:05

lucas71 napisał/a:
ale naprawdę nie wiem gdzie i o co pytać a wiem, że u mnie na 100% muszę wymienić te uszczelniacze, bo pęcherzyki powietrza, które widzę w przewodzie paliwowym mają średnicę około 1-3mm więc od tego muszę zacząć aby silnik rano mi startował bez zgaśnięć...

Zadzwoń do ASO, te oringi kosztują tam grosze jak podasz Vin auta to odpowiednio dobiorą :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group