Ogólnie o C-klasie - archiwum - Zapłon C180 1999r, cewki, świece, przewody zapłonowe
btx - 10 Październik 2008, 13:42 Temat postu: Zapłon C180 1999r, cewki, świece, przewody zapłonowe Witam, na komputerze diagnostycznym wyskoczyl blad cewki cyl 1 i 4, stad moje pytanie
czy błąd ten moze byc spowodowany np. uszkodzona swieca ?
auto zachowuje sie dziwnie, tzn, jak jest zimny silnik to auto przy 2000 -2500 obr/min przerywa i "kaszle"
trzeba bardzo powoli dodawac gazu, bo jak sie wcisnie w podloge to odcina zaplon np przy 2500obr/min
gdy silnik jest juz rozgrzany temp 80-90 stpn, jedzie juz normalnie, ale przy wcisnieciu gazu na max auto momentalnie sie dusi, i prawie zawsze odcina zaplon w roznych granicach tzn, 2500obr czasami 4000obr,
wiecej jak 140km/h nie pojedzie :/ zaplon ZAWSZE odcina przy 4000:((( np na II biegu albo na III potrafi odciac przy 3500obr :/ auto stracilo swoja dynamike, od jakichs 2 miesiecy silnik gubi ktorys cylinder i pracuje albo na 2 lub 3 cylindry,
czy to napewno uszkodzona cewka ?
jakie swiece sa montowane w C180 rocznik 1999
pozdrawiam
Adaśko - 10 Październik 2008, 14:55
Obstawiałbym na przepływomierz.
Nex@pl - 10 Październik 2008, 15:04
ZTCW w moim C180T z 98' tez mam tylko dwie cewki i jeżeli są one identyczne, to spróbuj je zamienić miejscami. Jeżeli to nic nie da to znaczy, że cewki są ok. W przeciwnym wypadku zakup cewki, lepiej od razu dwie.
btx - 10 Październik 2008, 15:42
a jakie swiece pasuja do mojego modelu ?
C180 99r
Nex@pl - 10 Październik 2008, 18:10
btx napisał/a: | a jakie swiece pasuja do mojego modelu ? |
Pod maską masz naklejkę na wzmocnieniu czołowym (metal pomiędzy lampami ) gdzie jest napisane coś ... BOSCH i coś .... BERU
Sebastianp - 10 Październik 2008, 21:03
Od wczoraj mam dokładnie to samo w moim c180 tyle że auto zachowuje się noemalnie , przejadę kilka kilometrów i jakby ktoś 1-2 cylindry wyłączył. Wyłaczam auto zapalam jeszcze raz i jakiś czas jest spokój.
Stawiam na świece . Jutro wymienię to dam znać.
lunow - 12 Październik 2008, 14:58
witajm. Miałem podobne objawy i okazało sie że to przepływomierz. W moim przypadku wystarczyło go rozkręcić i przemyć 2 rezystory benzyną ekstrakcyjną,delikatnie,pędzelkiem. Spróbuj może pomoże
Krzychs2 - 12 Październik 2008, 19:16
lunow, czy przy odkręcaniu/odpinaniu przepływki należy na coś zwrócić uwagę/odpiąć akumulator czy cuś? Rozumiem że go wypinałeś z przewodów.
Sebastianp - 14 Październik 2008, 13:31
Jednak u mnie okazało się że to tylko świece. Wyrzuciłem BOSCH-ki wkręciliśmy 3 elektrodowe NGK i auto śmiga aż miło
Przepływka nie miała z tym nic wspólnego
lunow - 14 Październik 2008, 20:54
Krzychs2, przy odłanczaniu przepływki nie musisz rozłanczać akumulatora, tylko rób to przy wyłączonym zapłonie
Krzychs2 - 14 Październik 2008, 20:59
lunow, dziękuję za poradę bo muszę sprawdzić swoją przepływkę bo rano strasznie mulasty jest przez kilka km i szarpie na ssaniu. Po za tym bez zastrzeżeń. Myślę zamienić się z kimś przepływką dla testu.
btx - 15 Październik 2008, 09:50
Sebastianp, a jakie swiece "ida" do naszej gwiazdy ??? pozdrawiam (c180 99r)
Sebastianp - 15 Październik 2008, 12:13
btx, masz napisane na belce pomiędzy światłami (po otwarciu klapy silnika)
w Twoim wypadku silnik 921 są to 3 /4 elektrodówki
w starszych modelach jednoelektrodowe.
Wcześniej miałem Bosch teraz NGK
NGK zdecydowanie tańsze.
U mnie typ świec potwierdziłem podłączając auto interfejsem - KTS Boscha
Wygląda na to że po wrześniu 1996 już były montowane wieloelektrodowe
btx - 15 Październik 2008, 12:39
sebastianp a Tobie tez odcinalo zaplon ?
Sebastianp - 15 Październik 2008, 13:51
btx, mnie auto przerywało , dłowiło się (na 3 gary) i czasami strzelało w układ wydechowy.
Na początku go dławiło 3000obr i nic więcej (dławienie nie odcinanie)
poprostu czasem nei umiał wejść na obroty
Odcinanie to co innego . mam nadzieję że nie piszesz o tym jak auto jest na luzie i go przegazowujesz. Bo te odcięcie to normalna sprawa (zabezpieczenie)
|
|
|