To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Zapłon C180 1999r, cewki, świece, przewody zapłonowe

kamil_0793 - 18 Kwiecień 2014, 20:12

Witam. Odkopuję temat. Jestem po wymianie cewek i zapomniałem zapisać, które kable szły z której cewki na którą świecę. Ktoś może mi podpowiedzieć jak wszystko powinno być podpięte?

[ Dodano: 18 Kwiecień 2014, 20:38 ]
A jednak już jest odpowiedź na to pytanie :) Dla potomnych:
gumolyt napisał/a:
wczoraj wymieniałem kable i wymieniałem następująco:
- pierwszy cylinder od czoła silnika - kabel podłączony do pierwszej cewki, czyli tej pomiędzy 2 a 3 kanałem dolotowym, i w pierwszy pin od silnika
- czwarty cylinder - kabel podłączony do tej samej cewki w drugi pin czyli ten dalszy od silnika,
- drugi cylinder - kabel podłączony do drugiej cewki w drugi pin od silnika
- trzeci cylinder - kabel podłączony do drugiej cewki w pierwszy pin od silnika.
Nic nie zmieniałem w porównaniu z ustawieniami jakie miałem i wszystko działa ok.

K2_Costa - 19 Kwiecień 2014, 11:20

a wymieniałeś same cewki czy cewki i kable?
jakiej firmy wziąłeś?

co Ci się działo, że je wymieniałeś?

kamil_0793 - 19 Kwiecień 2014, 11:39

K2_Costa, wymieniłem cały zapłon: świece, kable, fajki, cewki, wiązkę cewki. Właściwie nic konkretnie się nie działo, jedyne, co zauważyłem to drobne przebicie na kablach WN, ale jak byłem u mechanika to powiedział, że cewki są do wymiany, a że ufam mu bezgranicznie to i cewki wymieniłem. Poza tym, cewki miały już 20 lat, więc chyba najwyższy czas na ich wymianę :)
MICHAL200 - 16 Marzec 2017, 15:57

Ja bylem na kompie,stwierdzono wypadanie zaplonu na 2 i 4 cylindrze.
Objawy mam takie, ze jak odpale zimny to przez jakos 1km misze zgasic i odpalic na nowo bo gubi zaplony, i pozniej jest juz ok.
Zmienilem swiece i fajki,jest to samo. Cewki mam jeszcze ori i sa lekko pekniete wiec chyba to...

gemge - 16 Marzec 2017, 21:01

MICHAL200, Ja wymieniłem wszystko (tzn. świece, cewki, kable) i był dalej problem. Po wymianie cewek nawet się nasilił - jak wracałem z roboty, to co chwilę strzał. Zaczęły się nerwowe poszukiwania jakiegoś mechanika, który mi to w końcu ogarnie. Jak już namierzyłem warsztat, który się podobna zna na gwiazdach, to wyznaczyli mi termin za tydzień. Nie dał bym rady przez tydzień bez auta, więc jeszcze raz przeszukiwanie forum, no i znalazłem, że komuś pomogło

tl;dr : odłączenie wtyczki od czujnika faz rozrządu (?)
zadziałało. Jeździłem tydzień, żeby się upewnić, że to to. Po tygodniu podłączyłem wtyczkę z powrotem. Kolejne dwa przejeździłem bez problemu i znowu wypadanie. Odłączyłem znowu pojeździłem tydzień bez problemu i podłączyłem. Jeżdżę czwarty miesiąc bez problemu. Wtyczka wygląda na całą i kabel też. W auto naprawę jakoś nie wierzę, ale działa, więc nie ruszam :)

MICHAL200 - 16 Marzec 2017, 23:30

gemge, dzieki za wskazowki. Cewki i tak mialem pekniete i jeszcze fabryczne wiec predzej czy pozniej nalezaloby wymienic. Sprobuje z ta wtyczka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group