To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - dziwne objawy skrzyni?

hubal - 12 Październik 2008, 09:10
Temat postu: dziwne objawy skrzyni?
Witam,

Panowie mam pewien problemik, nie wiem czy to skrzynia czy coś innego, przy wysokich obrotach a raczej jak auto jeszcze się kula i włączam 2gi bieg to zgrzytnie skrzynia, następnie jak włączę piątkę to pojawia się dziwny warkot i takie jak by coś drganie, na innych biegach wszystko OK tylko na piątce, nie wiem czy to wina skrzyni czy czegoś innego, no zacząłem od wymiany poduszek na silniku i po wymianie nadal to samo. Od czego teraz zacząć/ gdzie szukać dalej?

Pytanie tyczy się :mb: 2,8 manualna skrzynia

guardian_angel - 12 Październik 2008, 10:00

Ja przy zmianie biegów wduszam głęboko takie coś jak sprzęgło a na 5 tez mam drgania na lewarku zmiany biegów.
pavel - 12 Październik 2008, 10:56

Zgrzytanie dwojki swiadczy o zuzyciu synchronizatora 2 biegu. Nalezy wymienic i bedzie dobrze.
Jezeli nie masz zadnych luzow w ukladzie napedowym a 5 bieg zachowuje sie dziwnie. podejrzewam luzy lozysk na walku 5 biegu.

hubal - 12 Październik 2008, 12:31

guardian_angel napisał/a:
Ja przy zmianie biegów wduszam głęboko takie coś jak sprzęgło



Sugerujesz mi że nie wiem do czego służy sprzęgło? za takie rady to dzięki

guardian_angel - 12 Październik 2008, 13:26

Nic nie sugeruję tylko wiem z doświadczenia że każdy użytkownik inaczej i na swój sposób posługuje się "pedałami".
hubal - 18 Październik 2008, 09:00

To co proponujecie,szukać nowej skrzyni ,czy starać się reanimować starą, gdzie większe koszta poniosę?
silverhammer12 - 19 Październik 2008, 00:01

hubal napisał/a:
To co proponujecie,szukać nowej skrzyni ,czy starać się reanimować starą, gdzie większe koszta poniosę?


Jak na moj gust to znalesc dobrego machera i robic to co masz do zrobienia, synchronizator z robocizna pewnie wyjdzie kilka stowek a nowa skrzynia albo dobra uzywka, pewnie kilka tys. dla mnie sprawa jasna. A zamiast zastanawiac sie nad szukaniem skrzyni udaj sie do mechanika niech ci dokladnie powie co i jak

powodzenia i pozdro!

LOSIK - 19 Październik 2008, 07:54

Witam,

Lepiej wymienić skrzynie.


Ja już przeszedłem wymiane skrzyni w c280 i wszystko opisze.
Więc tak zaczeło się od wyskakującej 3 jak zwalniałem ale przytrzymywałem ręką i było dobrze po około 500km trójkę tak wywalało że nawet jak bym przywiązał lewarek to i tak by wywaliło.
Więc oddałem autko do mechaniora. Wyjeli skrzynie a tu:
Uszkodzone:
1. Koło 4 biegu
2. Koło 3 biegu
3. Przesuwka 3 i 4 biegu
4. Synchronizator 3 i 4 biegu
5. Małe koło 5 biegu

koszt szacowany 3-4tysiące :(

Kupiłem używaną na allegro za 1750 i hula.

Można dostać używaną nawet za 1200zł .

Moge podesłać linki z allegro jak coś znajde tylko napisz na mojego maila: debo.debo@wp.pl

silverhammer12 - 19 Październik 2008, 08:43

Cytat:
Ja już przeszedłem wymiane skrzyni w c280 i wszystko opisze.
Więc tak zaczeło się od wyskakującej 3 jak zwalniałem ale przytrzymywałem ręką i było dobrze po około 500km trujkę tak wywalało że nawet jak bym przywiązał lewarek to i tak by wywaliło.
Więc oddałem autko do mechaniora. Wyjeli skrzynie a tu:
Uszkodzone:
1. Koło 4 biegu
2. Koło 3 biegu
3. Przesuwka 3 i 4 biegu
4. Synchronizator 3 i 4 biegu
5. Małe koło 5 biegu


no to widac ze ta skrzynia dostala po glowie i to niezle
a tak z ciekawosci przy jakim przebiegu to sie stalo?

comza - 19 Październik 2008, 08:49

LOSIK szkoda że nie wpadłes na pomysł zakończenia jazdy i naprawy MSB juz w chwili, kiedy 3 wyskoczyła Tobie pierwsze 3-4 razy.
Jeździłeś dalej, sam na własną prośbę skatowałeś większosc elementów MSB i narobiłeś sobie kosztów.

Uważam że warto reanimować wlasna ASB - z jednego ważnego powodu:
nie ma żadnej gwarancji na to że MSB ze szrotu podziała jakis czas.
Oczywiscie można mieć fart... trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co bedzie jak fart mnie ominie i kupię kolejny kawał złomu . :wink:

Mam nadzieje, że chodziło o MSB, a nie ASB :D /// Camel-

PS: Camel - poprawiłem, dzięki

pavel - 19 Październik 2008, 19:09

LOSIK napisał/a:
Witam,

Lepiej wymienić skrzynie.


Ja już przeszedłem wymiane skrzyni w c280 i wszystko opisze.
Więc tak zaczeło się od wyskakującej 3 jak zwalniałem ale przytrzymywałem ręką i było dobrze po około 500km trujkę tak wywalało że nawet jak bym przywiązał lewarek to i tak by wywaliło.
Więc oddałem autko do mechaniora. Wyjeli skrzynie a tu:
Uszkodzone:
1. Koło 4 biegu
2. Koło 3 biegu
3. Przesuwka 3 i 4 biegu
4. Synchronizator 3 i 4 biegu
5. Małe koło 5 biegu

koszt szacowany 3-4tysiące :(

Kupiłem używaną na allegro za 1750 i hula.

Można dostać używaną nawet za 1200zł .

Moge podesłać linki z allegro jak coś znajde tylko napisz na mojego maila: debo.debo@wp.pl



A potem za rok ci biegi wyskocza i lozyska do wymiany.
Wedlug mnie jest lepiej zregenerowac skrzynie. wtedy wiesz co jest wymienione i wiesz ze masz dobre czesci i skrzynia ma drugie nowe zycie.

LOSIK - 22 Październik 2008, 00:40

Każdy mówi że warto regenerować a jak pytałem po mechanikach to każdy mówił że się nie podejmie naprawy albo że koszty to minimum 2 tysiące i nikt nie daje gwarancji.
A nowa skrzynia w MERCEDESIE jest droga dla chętnych po rabatach to 10tysięcy netto.
O poszczególne elementy też pytałem i tanie nie są.

Moja skrzynia padła przy przebiegu 175000km.

Po drugie od momentu wyskakiwania do padnięcia wszystko trwało około 3 dni więc jak tylko wyskakiwała to i tak już za późno było.

A co do używanej skrzyni to jak dobrze poszukać to można znaleźć nawet taką gdzie dają 30dni gwarancji.
Gwarantuje że ten czas wystarczy na sprawdzenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group